چگونه رادیو پاندورا کار می کند


پاندورا هیچ مفهومی از سبک، اتصالات کاربر یا رتبه بندی ندارد. مهم نیست که چه کسانی نیز مانند گومز دوست دارند. وقتی یک ایستگاه رادیویی در پاندورا ایجاد می کنید، از رویکرد بسیار رادیکال برای ارائه انتخاب شخصی خود استفاده می کنید: با تجزیه و تحلیل ساختارهای موسیقی موجود در آهنگ هایی که دوست دارید، آهنگ های دیگری را که دارای ویژگی های مشابه موسیقی هستند، پخش می کنند.

پاندورا به یک ژنوم موسیقی متکی است که شامل ۴۰۰ ویژگی موسیقی است که ویژگی های ملودی، هماهنگی، ریتم، فرم، ترکیب و اشعار را پوشش می دهد. این یک پروژه است که در ژانویه سال ۲۰۰۰ آغاز شد و ۳۰ سال کارشناسی در زمینه تئوری موسیقی پنج سال طول کشید. ژنوم بر اساس تجزیه و تحلیل پیچیده توسط افراد واقعی (حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هر آهنگ چهار دقیقه ای) از موسیقی ۱۰۰۰۰ هنرمند از ۱۰۰ سال گذشته است. تجزیه و تحلیل موسیقی جدید هر روز از زمان راه اندازی پاندورا در ماه اوت ۲۰۰۵ ادامه دارد. در ماه مه سال ۲۰۰۶، کتابخانه موسیقی ژنوم شامل ۴۰۰ هزار آهنگ از ۲۰ هزار هنرمند معاصر است. شما هنوز هم لاتین یا کلاسیک را پیدا نخواهید کرد: پاندورا در حال پیشرفت ژنوم تخصصی موسیقی لاتین است و هنوز هم در مورد چگونگی برخورد با دنیای ترکیب کلاسیک در فکر است.

وقتی وارد Pandora.com می شوید اولین چیزی که می بینید این است که بازیکن بسیار شیرین است. این مبتنی بر وب (بدون دانلود)، مینیمالیستی و بدون درز است.

Pandora.com
رابط ما با پایگاه داده پروژه Genome Music است. همه چیزهایی که برای شروع انجام می دهید نوع آهنگ یا هنرمند را به قسمت اصلی پخش می رسانید. اگر ما بنویسیم، “Ben Folds” و بر روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید، ما یک ایستگاه رادیویی به نام “Ben Folds Radio” ایجاد کرده ایم که فقط آهنگ هایی با آهنگ های مشابه موسیقی به آهنگ های بن Folds را پخش می کند.

 

چگونه رادیو پاندورا کار می کند
توسط جولیا لیتون

صفات موسیقی

و برخی از ویژگی های موسیقی آهنگ های بن Folds چیست؟ برای اطلاع از ما، پاندورا آهنگ Ben Folds را به صورت تصادفی انتخاب می کند و برای ما بازی می کند. در قسمت پایین این بازیکن، ما می توانید ببینید که چگونه موسیقی پروژه ژنوم مشخص است آهنگ خصوص پروازها (بالا را ببینید). آهنگ بعدی ایستگاه پخش خواهد شد برخی از این صفات را به اشتراک بگذارید. در این مورد، این “آمستردام” توسط Coldplay است.

پاندورا به طور خودکار ویژگی های ژنوم موسیقی را برای اولین بار از آهنگ های جدید ایستگاه رادیویی ما پخش می کند. پس از آن، ما می توانید پیدا کردن دقیقا به همین دلیل پاندورا در حال پخش است هر آهنگ را با کلیک کردن روی جلد آلبوم و انتخاب “چرا شما بازی این آهنگ؟” از منو پس از “آمستردام”، پاندورا نقش بن ژلن را “همه چیز را کنار بگذار”. بیایید بفهمیم چرا
با کلیک بر روی هنر آلبوم یک منو از گزینه ها را می یابید.
پاندورا توضیح می دهد که چرا بازی می کند “آن را تمام کنید“.

شما احتمالا در تصویر بالا که توضیحات صفت آغاز می شود با توجه “بر اساس آنچه شما به ما گفتید تا کنون.” این فقط در مورد این واقعیت نیست که ما دوست داریم بن Folds. پاندورا ما می خواهد به آن بازخورد را پس از آن می توانید ایستگاه بر اساس دوست داشتن و دوست نداشتن ما را اصلاح کند. ما می توانیم هر آهنگ ایستگاه بازی می کند در هر دو صورت شست رو به بالا یا یک شست به پایین، و ارائه بازخورد پروازها بلافاصله تغییر لیست پخش ایستگاه می دهد. بیایید بگوئیم که “همه چیز را از دست می دهیم”. برای آن را شست به پایین، ما چپ کلیک کنید روی جلد آلبوم و انتخاب انگشت شست به پایین، گزینه “من آن را دوست ندارم“.

حالا پاندورا بازی هرگز “به آن از بین بره” در ایستگاه بن برابر رادیو ما، دوباره، و آن را به آهنگ شبیه به صورت ژنتیکی “به آن از بین بره” کمتر بازی کند. اگر ما بر روی فلش کنار ایستگاه بن برابر رادیو کلیک کنید و را انتخاب کنید “ویرایش این ایستگاه،” ما می توانیم پاندورا که قرار داده است “به این همه دور” در لیست آهنگ ها ما را دوست ندارند ببینند.
ما می توانیم هر یک از این لیست ها را ویرایش کنیم.

که آهنگ و آهنگ های دیگر مانند آن بازی خواهد کرد در اغلب موارد – دادن شست تا اثر معکوس دارد. مفهوم است که به طور مستمر ارائه بازخورد بنابراین ایستگاه بیشتر و بیشتر در مورد آنچه که ما دوست و دوست ندارم یاد می گیرد. نتیجه یک ایستگاه رادیویی به سرعت در حال شخصی سازی است که واقعا تنها موسیقی ای را که میخواهیم بشنویم پخش کنیم. طول می کشد تا آنجا بماند، اما اکثر مردم توافق دارند که روند بازخورد کار می کند. برخی از موارد دیگر که ما می توانیم با پاندورا انجام دهیم عبارتند از:

    
موسیقی بیشتری را به یک ایستگاه اضافه کنید (بر اساس یک آهنگ دانه یا هنرمند جدید)
    
یک آهنگ را به لیست علاقه مندی های ما اضافه کنید تا ما بتوانیم آهنگی را که دوست داریم پیگیری کنیم
    
با کلیک بر روی هنر آلبوم و انتخاب یک فروشگاه موسیقی ما را از آمازون یا iTunes لذت ببرید
    
اشتراک یک ایستگاه با یک دوست از طریق یک لینک ایمیل
    
در حالی که ما چیزهای دیگر را در رایانه انجام می دهیم، بازیکن را در گوشه ای قرار می دهیم
    
ایجاد تا ۱۰۰ ایستگاه
    
ثبت نام برای RSS feeds ها برای پیدا کردن آنچه دوستان خود را در حال گوش دادن به چه ۲۰ هنرمندان و دیگر اطلاعات هستند
    
پیوند به ایستگاه پاندورا از وبلاگ خود (پاندورا حتی کد شما را برای شما تولید خواهد کرد)

در بسیاری در رفتن با بازیکن پاندورا وجود دارد، اما آن را به همه بسیار آسان برای یازده دسترسی شما از آن آویزان از کجا هستند قابل کلیک. بعد، ما نگاهی خواهیم داشت که در پشت صحنه تجربه پاندورا اتفاق می افتد.

 

چگونه رادیو پاندورا کار می کند
توسط جولیا لیتون

پشت صحنه در پاندورا

پخش کننده پاندورا یک برنامه رایگان فلش مبتنی بر وب است. شما نیاز به دانلود هر چیزی برای استفاده از آن تا زمانی که شما فلش ۷ یا ۸ بر روی کامپیوتر شما نصب شده است. تنها تفاوت بین سرویس رایگان و سرویس اشتراک (۳۶ دلار در هر سال یا ۱۲ دلار در سه ماه) تبلیغات در نسخه رایگان است. همه چیز دیگر همان است.

پاندورا جریان موسیقی ۱۲۸ کیلوبیت را ارائه می دهد و تنها با یک اتصال پهنای باند کار می کند. این را آن مشتق شده موسیقی مجوز از (قانون کپی رایت هزاره دیجیتال ۱۹۹۸) DMCA دستورالعمل برای پخش رادیو اینترنت و مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) طرح استخدام قابل توجه آن در چند راه است. اول، پاندورا هرگز یک آهنگ خاص را بر اساس تقاضا اجرا نخواهد کرد؛ اگر آهنگ را به یک ایستگاه اضافه کنید، در نهایت آن را نشان خواهد داد، اما پاندورا فقط می تواند به صورت تصادفی کار کند. همچنین، شما تنها می توانید ۱۰ آهنگ را در یک ساعت صرفنظر کنید – این به این معنی است که شما نمیتوانید فقط به آهنگ مورد نظر خود بروید. مجوز همچنین محدودیت های تعدادی از بار پاندورا می توانید یک آهنگ خاص یا هنرمند در یک دوره زمانی خاص بازی، و به این اثر پاندورا یک لیست از آهنگ های ایستگاه خود را در ذخیره سازی فلش محلی کامپیوتر شما بازی را ذخیره پس از آن می داند چه بازی کرده است در حال حاضر همچنین اطلاعات کاربر خود را در آنجا ذخیره می کند بنابراین وقتی وارد Pandora.com می شوید.

احتمالا جالب ترین چیزهایی که در پشت صحنه اتفاق می افتد، مربوط به پروژه Genome Music است که پاندورا به آن ضربه می زند. مگر اینکه شما یک درجه در تئوری موسیقی کردم، بسیاری از شرایط ژنوم از تجزیه و تحلیل در خارج از قلمرو استفاده مشترک هستند، اما آن را هنوز هم سرد به بررسی برخی از پارامترهای آن را با استفاده که برای تعیین آهنگ بازی ژنتیکی برای آهنگ بذر خود را می یا هنرمند

ژنوم موسیقی مجموعه ای از ویژگی های یکسان نیست. انواع مختلف موسیقی به برخی از زیر مجموعه های ژن نیاز دارند. چهار گروه اصلی در ژنوم وجود دارد: پاپ، جاز، رپ / هیپ هاپ / الکترونیک و جهان. طبق گفته Tim Westergren، بنیانگذار پروژه Music Genome در مصاحبهی کوتاه Mix Tapes:

یک ژنوم مشترک است که از تمام ژانرها عبور می کند. اما … برای مثال موسیقی جهانی، نیاز به یک پالت وسیع تر از ابزارهای مختلفی که در موسیقی پاپ استفاده می شود. این معنی ندارد به انجام این همه کار در موسیقی پاپ زمانی که آن را از کار برکنار شده ۹۹٪ از زمان ما انطباق الگو به نزدیک مطابقت با آنچه خواسته واقعا سبک از موسیقی برای آن است. رپ، برای مثال – در جزئیات بیشتر اشعار در ژنوم رپ وجود دارد از است در ژنوم پاپ رپ بسیار است زیرا از لحاظ لیریک بیشتر متمرکز شده وجود دارد. ما در برنامه های ادبی و تحویل – قافیه، ریتم و اصطلاح تمرکز می کنیم؛ مانند چقدر فریبکارانه وجود دارد

سخن گفتن از بی دقتی، یادداشت جالب توجه: پاندورا تنها نسخه صریح آهنگ ها را پخش می کند. مردم در پاندورا این موضوع را به طور کامل مورد بحث قرار دادند و تصمیم گرفتند به نیت اصلی هنرمندان پایبند باشند. هنگامی که برای پاندورا ثبت نام می کنید، شما باید تاریخ تولد خود را ارائه دهید، و شاید این بخشی از دلیل است.

در بخش بعدی، ما خواهیم دید که چگونه لیست پخش Pandora جمع شده است.

 

مونتاژ لیست پخش پاندورا

بنابراین در اینجا چیزی که اتفاق افتاده است ما ایستگاه رادیویی Ben Folds خود را ایجاد کردیم: پاندورا یک آهنگ توسط بن Folds را پیدا کرد و تجزیه و تحلیل ژنوم را برای آن آهنگ انجام داد. سپس یک الگوریتم اجرا شد که هر ترانه ای را در پایگاه داده Genome مقایسه کرد تا آرایش ژنتیکی آن آهنگ برای شناسایی ترانه هایی با ویژگی های مشابه داشته باشد. الگوریتم برای مسابقات بین ۴۰۰ پارامتر جستجو می کند. در اینجا فقط تعداد انگشت شماری از ویژگی ها و مفاهیم که در آن به نظر می رسد (تعاریف گزیده از دیکشنری فرهنگ لغت چند رسانه ای ویرجینیا):

    
ترتیب – انتخاب و سازگاری یک ترکیب یا بخش های ترکیب به وسیله هایی که در ابتدا طراحی نشده بود
    
ضرب و شتم – پالس منظم موسیقی
    
شکل – ساختار یک ترکیب، قاب که بر آن ساخته شده است؛ بر اساس تکرار، کنتراست و تنوع
    
هماهنگی – ترکیبی از هماهنگ کننده (یا همخوان) از یادداشت های صدا به طور همزمان برای تولید آکورد
    
اشعار – کلمات یک آهنگ
    
ملودی – یک دنباله ای از تنهایی که از حالت، ریتم و رزون ها تشکیل شده است، برای رسیدن به شکل موسیقی
    
ارکستراسیون – هنر تنظیم یک ترکیب برای اجرای یک گروه سازنده
    
ریتم – تقسیم فضای زمان به یک الگوی مکرر تعریف شده
    syncopation –
اختلال عمدی از متر یا پالس یک ترکیب با استفاده از انتقال موقت لهجه به یک ضرب ضعیف یا بی نظیر
    tempo –
سرعت ریتم ترکیب
    vamping –
برای اضافه کردن همزمان به یک صدای واحد یا وسیله
    
صدا – تولید صدا از آکورد های صوتی، اغلب در موسیقی استفاده می شود؛ به شش دسته اصلی تعریف شده توسط زمین، محدوده، از پایین به بالا، باس، باریتون، تنور، Contralto، Mezzo سوپرانو، و سوپرانو

در اینجا به خاطر داشته باشید که صفات هر آهنگ به صورت دستی تعیین می شود. یک فرد واقعی وجود داشت که نوع صدای مشخص، ضربان، ساختارها و امواج را برای هر یک از ۴۰۰،۰۰۰ آهنگ در پایگاه داده ژنوم شناسایی کرد. این یک تعهد عمیق است که احتمالا تا زمانی ادامه خواهد یافت که Pandora Media پول برای پرداخت متخصصان خود برای گوش دادن به موسیقی در تمام طول روز داشته باشد.

ما در مورد برخی از نگرانی های پاندورا در آینده نگاه خواهیم کرد

 

نگرانی پاندورا

البته، نگرانی های مربوط به پروژه Genome Music از برخی در جهان موسیقی وجود دارد. اول، از آنجا که ژنوم اختصاصی است، امکان بررسی مستقل وجود ندارد. برای همه ما می دانیم، “متخصصان” پاندورا رسانه ها تفاوت بین syncopation و vamping را نمی دانند. همچنین، به طرق بسیار وسیع تر، پروژه Genome Music معتقد است که ویژگی های موسیقی را می توان در همه موارد به طور عینی تحلیل کرد – که ذهن شنونده می تواند از معادله خارج شود. بعضی از کارشناسان شک دارند که موسیقی را می توان به این طریق سنجید.

با توجه به پخش خود، یک مسئله زمانی ایجاد می شود که یک ایستگاه با استفاده از یک هنرمند مانند The Beatles به عنوان بذله ایجاد می شود. بعضی از هنرمندان مجموعه ای متنوعی از سبک ها دارند که روش های بی پایان را برای الگوریتم ژنوم در هنگام تعیین مسابقات وجود دارد. در چنین مواردی، پاندورا ممکن است موسیقی شما را که دوست ندارید باز گرداند. به عنوان مثال، اگر شما عاشق چیزهای بعد بیتلز مانند “در سراسر جهان” یا “من گراز دریایی هستم،” شما احتمالا ناامید خواهید شد در صورتی که موسیقی پاندورا گرداند شبیه به “من می خواهم به شما دست نگه دارید.” به همین دلیل اغلب عاقلانه است که از یک آهنگ به جای یک هنرمند به عنوان یک دانه استفاده کنید.

با تمام ویژگی های جذاب پاندورا و رویکردهای جدید به رادیو شخصی، زمانی که آنها آن را کشف می کنند، مردم را شگفت زده می کند. اما وظایف، صورتحساب را پرداخت نمی کنند، و اگر پاندورا زنده بماند، باید پول نقد واقعی بپردازد. در بخش بعدی، ما دریافتیم که چگونه پاندورا قصد دارد پروژه Academic Music Genome را به یک کالای تجاری تبدیل کند.

 

چگونه رادیو پاندورا کار می کند
توسط جولیا لیتون

آینده پاندورا
حسن نیت ارائه میدهد Pandora Media، Inc.

پروژه ژنوم موسیقی و رابط کاربری همراه آن دقیقا همان نوع اول نیستند. تولید کننده موسیقی آلن Lomax، بهترین و شناخته شده برای کار او در ۱۹۵۰s و ‘۶۰s با رادیو بی بی سی و هنرمندان محلی مانند Woodie گوتری، لید بلی و پیت سیگر، ۳۰ سال را صرف توسعه یک موسیقی تعاملی و رقص “جعبه گرامافون خودکار دارای سوراخی برای ریختن پول و دکمه مخصوص انتخاب صفحه.” Jukebox جهانی Lomax باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و منطقه ای بین اشکال مختلف هنری می شود. ارتباطات براساس تجزیه و تحلیل ژنوم مانند ویژگی های موسیقی و رقص همراه با پایگاه داده ای از ویژگی های فرهنگی در طول تاریخ استوار است. به گفته مارتین ادلوند Slate.com در “کد مدونا،” Jukebox می جهانی می تواند به شما بگوید که “صدای سبک با انرژی بالا در ارتباط با حضور لبنی در رژیم غذایی یک جامعه است.” در “چند رسانه ای رویای آلن Lomax است،” مایکل Naimark گزارش ارتباط بین “رقص با حرکات باریک پاشنه به پا” و “که محصول اصلی است جوامع کاشته شده در ردیف باریک (مانند برنج).” نمونه اولیه یو اسکرین جهانی در حال حاضر بر روی Apple Quadra در بایگانی Lomax در نیویورک ذخیره می شود. بسیاری از شرکت ها ابراز علاقه زیادی به ایجاد، اما هیچ کدام به دنبال استفاده تجاری قابل استفاده برای آن نیست.

پس چگونه پاندورا قصد دارد تجزیه و تحلیل علمی را به پول نقد تبدیل کند؟ پیروی از این سوال از دیدگاه نظری، موفقیت بالقوه تجاری پاندورا بر اساس یک مفهوم اقتصادی به نام “طول بلند” است. در عصر دیجیتال، جایی که مصرف کنندگان به راحتی می توانید چیزی خاص را پیدا کنید که دنبال آن هستید و تولید کنندگان به راحتی می توانید محتوای جدید برای توزیع، دم دراز که کارگردانی کشورهای کردن مصرف کنندگان مسیر مورد ضرب و شتم یک کلید بالقوه به سود دهی است فراهم می کند. در عمل، مدل درآمد فعلی پاندورا به نظر می رسد دخالت دادن تبلیغات در نسخه رایگان (بدون تبلیغات در آن وجود دارد در ماه مه ۲۰۰۶)، شارژ هزینه اشتراک برای نسخه آگهی رایگان (از ماه مه سال ۲۰۰۶، حدود ۱۵ درصد از درآمد اشتراک می رود مجوز موسیقی پاندورا و خرید پهنای باند) و ارسال کاربران به iTunes و آمازون برای خرید موسیقی که آنها در پاندورا شنیدن. همچنین پاندورا رسانه ها و پروانه به نسخه تجاری از سرویس موسیقی کشف به فروشندگان موسیقی مانند Best Buy، سوابق برج و AOL، که استفاده از آن برای توصیه موسیقی جدید به مصرف کنندگان خود در کیوسک. با توجه به پرسش های پاندورا، شرکت چه کاری انجام نمی دهد، فروش عدالت خود را دارد. در این شرکت می گوید: “ما هرگز پول نخواهیم برای پخش یک آهنگ یا آن را به طور مطلوب در Pandora تجزیه و تحلیل کرد.” بنابراین فروش زمان پخش احتمالا خارج است.

اگر پاندورا موفقیت واقعی تجاری باشد، باید با غول های موسیقی مانند iTunes رقابت کند. در حال حاضر شما همکاری پاندورا با شرکت الکترونیکی برای ایجاد یک قطعه از سخت افزار از پاندورا خود را که آزاد کامپیوتر، شبیه به آنچه AIRTUNES اپل با آیتونز می کند. دستگاه Slim Squeezebox به یک شبکه خانگی متصل می شود تا Pandora را از رایانه خود پخش کند و از هر نقطه در خانه شما کنترل کند. Pandora Media در حال حاضر در مورد استفاده از Pandora mobile به عنوان یک بازیکن مستقل و برنامه کاربردی برای دستگاه هایی مانند تلفن های همراه و PDA ها صحبت می کند. اشتراک هدیه در آثار هستند، و به زودی به عنوان پاندورا می توانید کار کردن موافقت نامه صدور مجوز بین المللی، خدمات در دسترس در خارج از ایالات متحده است.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *