File Level Storage

 

دستگاه‌های File Level Storage اغلب برای به اشتراک گذاری فایل‌ها بین کاربران استفاده می‌شود.

هر چند که Block Level Storage بسیار انعطاف‌پذیر است اما وقتی صحبت از سادگی باشد، File Level Storage غیرقابل شکست است. این تکنولوژی علاوه بر سادگی، متمرکز و با دسترس پذیری بالا (HA) است که مکانی برای ذخیره فایل‌ها و فولدرها فراهم می‌کند که حیاتی‌ترین نیازهای سازمان‌هاست. این دستگاه‌های File Level (معمولا دستگاه‌های NAS) فضای ذخیره سازی زیادی را فراهم می‌کنند و در عین حال هم هزینه کم‌تری نسبت به Block Level Storage دارند.

File Level Storage از پروتکل‌های رایج فایل لِوِل استفاده می‌کند مانند SMB/CIFS در ویندوز و NFS در لینوکس و VMware. در Block Level Storage باید Volume ایجاد شود، سیستم‌عاملی راه‌اندازی شود و سپس به این Volume ایجاد شده متصل شد. اما درFile Level، دستگاه ذخیره ساز، فایل‌ها و فولدرها را بر روی دستگاه کنترل می‌کند این بدین معناست که در بسیاری موارد، دستگاه File Level Storage یا NAS باید User Access Control و Permissionها را کنترل کند. برخی دستگاه‌ها هم با سیستم‌های امنیتی موجود، یکپارچه می‌شوند.

مزایای سیستم File Level Storage

  1. پیاده‌سازی و استفاده از آن راحت است.
  2. فایل‌ها و فولدرها ذخیره می‌شوند و هم در سیستم‌هایی که ذخیره می‌کنند و در سیستم‌هایی که کاربران به آن‌ها دسترسی دارند، به یک شکل دیده می‌شود.
  3. در مقایسه با سیستم Block Level Storage اصولا ارزان هستند و هزینه نگهداری کم‌تری دارند.
  4. سیستم‌های ذخیره سازی مبتنی بر NAS، معمولا وابسته به آن هستند.
  5. پیکربندی آن با پروتکل‌های رایج File Level مانند NTFS در ویندوز و NFS در لینوکس، قابل انجام است.
  6. بسیار مناسب Bulk File Storage است.
  7. دستگاه‌های این سیستم‌ها عموما خودشان عملیاتی مانند Access Control و Integration with Corporate Directories را کنترل و مدیریت می‌کنند.

Scale Out NAS، نوعی File Level Storage است که به عنوان بخشی از فایل سیستم توسعه یافته کار می‌کند و می‌تواند یک تک Volume را با یک تک Namespace در تعدادی Node توسعه دهد. این راهکار می‌تواند برای کنترل هزاران کاربر، چندین پتابایت را فراهم کند و وقتی ظرفیت افزایش یابد، کارایی نیز افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *