تکنولوژی iLO

این پورت با استفاده از فریم خود می‌تواند امکان اتصال از راه دور به سرور از طریق شبکه را برای کاربران ایجاد کند و سخت‌افزارهای سرور را مانیتور کند. همزمان با عرضه سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به بازار، نرم افزار مدیریتی  iLO 5 نیز ارایه شده که قابلیت‌های بهتری نسبت به نسل قبلی یعنی iLO 4 دارد.

بررسی تکنولوژی iLO

iLO زمانی به کار می‌رود که شما به هر دلیلی بخواهید از راه دور به سرور خود دسترسی داشته باشید.‌ این دسترسی از نوع سطح پایین و Out of Band Management است. البته در راه‌اندازی کلاسترهای نرم‌افزاری، استفاده از امکانات این پورت برای خاموش و روشن کردن سرور بسیار حیاتی است. به طور کلی می‌توان امکاناتی که نرم‌افزار مدیریتی iLO در اختیار کاربران قرار می‌دهد را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  1. روشن و خاموش و ری‌استارت کردن سرور

  2. پیکربندی، به‌روزرسانی، مانیتورینگ و راه‌اندازی سرویس‌ها از راه دور

  3. مانیتورینگ سرور بدون توجه به وضعیت سیستم‌عامل

  4. کنترل حرارتی برای افزایش بهره‌وری (اندازه‌گیری مقدار مصرف برق سرور)

  5. اعمال Patch ها وآپدیت‌های‌ Firmware

  6. ایجاد Virtual Media ها وVirtual Folder ها

  7. دسترسی به Event های سیستم و لاگ‌های سرور اچ پی

  8. دسترسی به بایوس

روش های راه‌اندازی تکنولوژی iLO

برای اتصال به iLO باید IP و نام کاربری و رمز عبور پورت iLO را داشته باشیم. بصورت پیش‌فرض یک نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از iLO وجود دارد که بر روی برچسبی روی سرور قرار گرفته است. برای راه‌اندازی و تنطیمات iLO می‌توان از ۴ روش این کار را انجام داد:

   ۱- استفاده از UEFI برای انجام تنظیمات iLO: اگر کلید F9 را بزنیم وارد UEFI خواهیم شد و می‌توانیم تنظیمات اولیه سرور و iLO را انجام دهیم.

   ۲- استفاده از Intelligent Provisioning: اگر فشردن کلید F10 می‌توانیم تنظیمات اولیه سرور و iLO را انجام دهیم.

 ۳- استفاده از محیط ACU سرور: برای ورود به این محیط کافی است به محض روشن شدن سرور و در اولین صفحه بعد از بوت شدن سیستم، کلید F8  را زده تا وارد محیط iLO شوید حال می‌توان با استفاده از گزینه‌های موجود تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. اهمیت این تنظیمات شامل پیکربندی شبکه و کاربران است.

۴-  با کمک نرم‌افزار HPE Light-out Online Configuration Utility:  در صورتی که سیستم‌عاملی روی سرور نصب باشد و به آن دسترسی داشته باشید از این نرم‌افزار بر روی ویندوز خود استفاده کنید. با این ابزار امکان مدیریتiLO   از طریق محیط ویندوز را خواهید داشت.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *