IP PBX

 

با سیستم IP PBX می توانید از یک شبکه واحد جهت انتقال صوت ، دیتا و تصویر استفاده نمود و از ویژگیهایی چون قابلیت جابجایی پذیری ، افزونگی (Redundancy) و کاهش هزینه ها بهره برد . چون وظایف اصلی IP PBX توسط نرم افزار انجام می شود در نتیجه هزینه پایینی دارد و به راحتی می توان امکاناتی خاص مانند کنفرانس صوتی ،  کنترل تماسها ، IVR Interactive voice response-، ارتباط با شبکه PSTN به صورت آنالوگ و دیجیتال ، پشتیبانی از پروتکل های VoIP مانند SIP و H.323 را اضافه نمود .

IP PBX  ها  به دلیل تنوع خدمات و راحتی استفاده از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. امکاناتی از جمله عدم وابستگی کاربر به محل و امکان استفاده از سرویسهای تلفن داخلی در هر نقطه از دنیا، خدمات صندوق صوتی، انتقال مکالمه، کنفرانس، پاسخگوی خودکار، منشی هوشمند، قرائت خودکار متن برای مخاطبین، خدمات فکس بر روی شبکه، خدمات Messenger، خدمات پست الکترونیک محلی، امکانات متنوع گزارشی از نحوه و میزان تماسها در سیستم، امکان اتصال به سرویس دهندگان خارجی برای برقراری مکالمات خارجی از طریق اینترنت با هزینه ای اندک، ضبط خودکار مکالمات و دهها امکان دیگر با رابط کاربری تحت وب میتواند تمامی نیازهای تلفنی یک مجموعه کوچک، متوسط و بزرگ را پوشش دهد.

این سیستم با قابلیت های متعدد میتواند ارتباطات چند رسانه ای را میان همه کاربران یک سازمان تسهیل نماید. با ادغام عملکرد چندین سخت افزار مجزا در یک سیستم پیشرفته و کارآمد و نیز به کار گیری فن آوری VoIP این سیستم گزینه مناسبی را برای تسهیل مناسبات اداری، اقتصادی و اجتماعی پیش رو قرار می دهد علاوه بر این مزایا راه اندازی، استفاده و نگهداری این سیستم بسیار آسان است . بعلاوه برای استفاده از تلفنخانه به کابل کشی مجزا نیازی نیست و از بستر شبکه برای ارتباطات فکس و تلفن و ویدئو نیز استفاده میشود. با استفاده از امکانات منحصر بفرد مرکز تلفن IP ، همه کاربران، در هر مکانی که باشند تنها با متصل شدن به اینترنت، در شبکه تلفن مرکزی سازمان در دسترس خواهند بود. به عبارت دیگر ارتباط مستقیم میان همه کاربران، صرف نظر از موقعیت آنها در ساختمان، شهر و یادر هرجای دیگر به سادگی میسر است. کاربران این سیستم می توانند از اداره، منزل شعب دیگر سازمان و یا حتی در حال سفر، وارد این سیستم شده، همه قابلیتهای آن بهره مند شوند. همه کاربران، صرف نظر از رده سازمانی، در مکالمات تلفنی از کیفیت بالای صدا و ابزارهای کارآمدی برخوردار هستند که در حداقل زمان بهینه سازی فعالیت های آنان را در پی دارد. این سیستم قابلیت های کارآمدی را مانند ارسال پیام های فوری، کنفرانس تلفنی، تهیه لیست مکالمات، تماس و پاسخگویی اتوماتیک، برای کاربران به همراه دارد. برای استفاده از تلفنخانه نیازی به صرف هزینه برای گوشی تلفن نیست و میتوان از تلفنهای   نرم افزاری بهره برد. مزایای کلی ارتباطات هوشمند با استفاده از مراکز IP PBX  برای بهبود روابط با مشتریان ، کاهش هزینه های ارتباطی و مدیریت موثر عبارتند از  :

۱- انتقال خط تلفن روی شبکه موجود دیتا و حذف هزینه سیم کشی تلفن با استفاده از IP PBX

۲- حذف هزینه تماس بین شهری و بین المللی با ایجاد ارتباطات به صورت تماس داخلی با استفاده از  IP PBX

۳- امکان برقراری تماس تلفنی فقط از طریق یک شماره تماس صرفنظر از محیط جغرافیایی با استفاده از IP PBX

۴- راه حل بی سیم برای محیط های وسیع کارگاهی و صنعتی با استفاده از IP PBX


راه کار استفاده از مرکز تلفن
IP بهترین راه کار برای کاهش هزینه های تلفن برای سازمان هایی است که در چند شهر دارای شعبه ها و نمایندگی های مختلف هستند که بدین ترتیب می توانند تمامی شعبه ها و نمایندگی های خود را به صورت یکپارچه با سازمان مرکزی تعریف کرده و به این ترتیب تمامی شعبه ها دارای ارتباط داخلی درون سازمانی می باشند و به طور کلی هزینه تماس های بین شهری از بین می رود.
همچنین راه کار استفاده از مرکز تلفن
IP بهترین راه کار برای شرکت ها و سازمان هایی می باشد که با داشتن مشتریان بسیار و ارائه خدمات به آنها قصد دارند که رضایت مشتری را به بهترین نحو ممکن جلب نمایند که با استفاده از راه کار های مراکز تلفن IP و یکپارچه شدن مرکز تلفن با نرم افزارهای موجود بر روی بانک های اطلاعاتی مربوط به مشتریان خدمات خود را به بهترین و آسان ترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه دهند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *