کار رایانه ابری Google

کار رایانه ابری Google

 

کار رایانه ابری Google


در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۷ Carr این ایده را در یک پست در وبلاگ خبری او ارائه کرد.
او دو شرکت فناوری پیشرفته، گوگل و اپل را فراخواند و اظهار داشت که آنها در معرض مشارکت قرار گرفته اند که اپل یک قطعه ارزان قیمت از کاربران سخت افزاری را می تواند استفاده کند.
این امر توان محاسباتی مراکز داده گسترده را که گوگل برای نگهداری برنامه ها و داده ها برای میلیون ها کاربر ایجاد کرده است، تقویت می کند.
ایده محاسبات ابری مطمئنا جدید نیست.
لری الیسون اوراکل شرکت ۲۰۰۰ اینترنت اکسپلورر را در سال ۲۰۰۰ راه اندازی کرد تا صنعت را برای این هدف هدایت کند.
مفهوم بسیار ساده است: بر روی میز شما، شما یک کامپیوتر بسیار ارزان قیمت با یک پردازنده، یک صفحه کلید و یک مانیتور خواهید داشت.
هیچ هارد دیسک یا درایو CD / DVD وجود نخواهد داشت.

این می تواند به اینترنت متصل شود و به یک ابر رایانه مرکزی پیوند دهد که تمام برنامه ها و فایل های شما را میزبانی می کند.

ایده، با این حال، جلوتر از زمان خود بود
بسیار ضعیف فروخته، احتمالا به دلیل کمبود در دسترس بودن پهنای باند در ایالات متحده [منبع: PCWorld]
 
این شرکت در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد.
اما تا سال ۲۰۰۶ نزدیک به ۷۵ درصد از آمریکایی ها دسترسی به پهنای باند را در خانه داشتند [Source: Neilsen / NetRatings]. آیا یک تیم Google می تواند رایانه های ابری را پدیده گسترده ای بسازد؟ و اگر آنها به جلو حرکت کنند، چه چیزی در گوگل و اپل وجود دارد؟ بزرگترین سؤال از همه: اگر آنها کامپیوتر ابر را بسازند، آیا کسی از آن استفاده خواهد کرد؟

یک گوگل نام یک فرد است که به دنبال ۱۰۰ صفر است.

اسم گوگل از تمایل بنیانگذاران خود برای پیگیری مقادیر وسیع اطلاعات در اینترنت [منبع: Google] می آید.

همانطور که این شرکت بزرگ شد، شروع به ارائه خدمات بیشتر از جستجوهای اینترنتی کرد.

از طریق نوآوری های داخلی و کسب و کار های دیگر شرکت، گوگل آنچه که در حال حاضر گوگل سند، مجموعه ای از برنامه های مبتنی بر وب است که شامل پردازش متن، یک صفحه گسترده و یک برنامه ارائه است.

با جیمیل، گوگل در رقابت مستقیم با مایکروسافت برای دسکتاپ شرکت قرار می دهد.

و بر خلاف Office، Google Docs کاملا رایگان است.

این سرویس میزبانی انواع برنامه های کاربردی است که در هسته یک کامپیوتر ابری قرار دارند، فقط یک دلیل برای گوگل امکان پذیر است که یک سازنده سخت افزاری برای همکاری با آن باشد.

دستگاه گوگل، واقعا یک شبکه از ماشین آلات، قدرت محاسباتی شگفت انگیز را ارائه می دهد. این همچنین افزونگی را ارائه می دهد. گوگل در حال حاضر چندین پشتیبان از اطلاعات خود را در مورد تجهیزات خود ذخیره می کند و اگر بخشی از یک دستگاه خراب شود، می توان بدون هیچ گونه اطلاعات از بین برد.

 عظیم گوگل ذخیره می شود، شما مجبور نیستید فایل های خود را با شما ببرید – هیچ درایو شست، هارد دیسک های لپ تاپ، سی دی ها، دی وی دی ها یا دیگر رسانه های قابل جابجایی.

شما می توانید در پروژه های خود از خانه، کار و کامپیوتر خود در حالی که در حال حرکت هستید کار کنید.

با یک رایانه ابری، احتمالا مجبور نیستید که برای نرم افزار پرداخت کنید. با استفاده از برنامه های میزبانی شده در سرور، دستگاه محلی شما تمام نرم افزارهایی را که نیاز به کار دارد بدون نیاز به ذخیره آن به صورت محلی داشته باشند. شما مجبور نیستید نرم افزار خود را به نسخه بعدی به روز رسانی کنید – و همه از همان نرم افزار در ابر استفاده خواهند کرد.

هیچ مشکل سازگاری وجود ندارد.

اما چه اتفاقی می افتد به کسانی که آگهی های مکرر که نیاز به کار به عنوان سفر می کنند؟ یک رایانه ابری نیاز به اتصال به اینترنت دارد و هواپیماهای امروز این قابلیت را ارائه نمی دهند، گرچه بعضی از حامل ها قصد دارند دسترسی به پرواز را ارائه دهند.
شما می توانید خواندن یا تماشای فیلم در پرواز داشته باشید.
شما همچنین باید با اجازه دادن به گوگل و یا هر کس دیگری، اسناد خود را آنلاین نگه دارید.
بسیاری از شرکت ها مدارک خود را از فایروال خود حذف می کنند.
آیا این شرکت ها اگر اکثریت کسب و کار بر روی یک مدل ابر محاسباتی انجام می شود، ذهن خود را تغییر دهند؟
یکی از بزرگترین مشکلات در ایجاد یک کامپیوتر ابر، میزان برق مورد نیاز برای کار با آن است. گوگل مرکز داده خود را در The Dalles Ore ساخته است، به دلیل دسترسی به اینترنت با سرعت بالا توسط خطوط فیبر نوری و سد نزدیک .
 
گوگل نیاز به مقدار زیادی از برق برای قدرت تجهیزات خنک سازی لازم برای نگه داشتن هزاران سرور در حال اجرا است.
در حقیقت، دو ساختمان فوتبال به اندازه کافی دارای دو کارخانه خنک کننده چهار ستاره بلند.
 
اگر گوگل نمیتواند پردازش مورد نیاز برای ارائه ابر رایانه جهان را انجام دهد، مطمئنا در راه ساخت آن قرار دارد.
اما چرا همکار گوگل با اپل برای سخت افزار کاربر نهایی؟ برای بهترین حدس ها و مزایای کار را بخوانید.
 

کار رایانه ابری Google

چرا گوگل و اپل؟

پس چرا کار و دیگران فکر می کنند گوگل به اندازه کافی برای ایجاد یک شبکه ابر محاسباتی برای توده ها علاقه مند است؟ این یک کشش نیست گوگل در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های محاسباتی در جهان است و مطمئنا علاقه مند به فناوری های جدید و فرصت های تجاری جدید است.
اریک اشمیت مدیر عامل گوگل در آگوست سال ۲۰۰۶ به هیئت مدیره اپل پیوست.
هنگامی که درباره ایده ی همکاری با اپل در مصاحبه ای با مجله ی Corded در ماه دسامبر ۲۰۰۷ در مورد مصاحبه یش با اپل صحبت شد، اشمیت آن را به روشنی بیان کرد: “مدل معماری گوگل در مورد پهنای باند و خدمات و غیره به خوبی به دستگاه های قدرتمند و خدمات اپل انجام می شود.
ما به مشکلات و مشکلات آنها که در حال تلاش برای حل این مشکل هستند، پایان می دهیم “[source: Vogelstein]
 
طبق گفته کار، اپل نوعی از قدرت فوق العاده رایانه ای را ندارد که برای پایان بخشیدن به مشارکت لازم باشد.
سازمان های زیادی وجود دارند که انجام می دهند.
پرهابکارا راغوان، رئیس پژوهش در یاهو [منبع: بیکر] می گوید تنها گوگل، یاهو، مایکروسافت، آی بی ام و آمازون توانایی دارند. گوگل و اپل همکاری های زیادی با هم داشته اند.
اگر مایکروسافت موفق به کسب سهمیه یاهو در ۱ فوریه ۲۰۰۸ شود، شرکت های ترکیبی نیز می توانند توانایی استفاده از محیط پیچیده ابر محاسباتی را داشته باشند.
اگر گوگل و اپل برای این نوع مشارکت تلاش کنند، در اینجا Carr احساس می کند که رایانه های ابرشان مانند این هستند:

    ارزان قیمت: دستگاهی که می خواهید بخرید، کمتر از ۲۰۰ دلار خواهد بود و برای برنامه ها یا انتقال داده ها هزینه ای نخواهید داشت.
    
سبز: با استفاده از تراشه و حافظه فلش کم قدرت، مشتری نازک اپل – یک رایانه شبکه – هیچ درایو نوری قدرتمند یا دیسک سخت ندارد.
    
آسان برای حفظ: هیچ درایو نوری یا هارد دیسک همچنین به معنای قطعات کمتر حرکتی است، به این معنی که احتمالا عمر طولانیتری دارد.
    
آسان برای به روز رسانی: شما نباید نگرانی در مورد به روز رسانی نرم افزار خود را، که همه مراقبت از شما خواهد شد.

شما فقط می توانید با استفاده از دستگاه خود را تا زمانی که به سادگی از دست [منبع: کار.

 

در این معامله، Carr می گوید، اپل سخت افزار را فروخت و گوگل هزینه های عرضه سرورها را با تبلیغات، همانطور که در سایر فعالیت هایی که در آن کار می کند، یارانه می دهد.

اشمیت گفت که گوگل به عنوان بسیاری از خدمات خود را به عنوان آن را به صورت رایگان ارائه، هر چند شرکت معتقد است که از کاربران پیشرفته تر ممکن است خواسته شود برای دسترسی به امکانات بیشتری پرداخت.

رابرت X. Cringely، خبرنگار و خبرنگار فناوری می گوید، با کار موافق است که یک همکاری کامپیوتری ابری گوگل-اپل می تواند انجام شود، اما او همچنین معتقد است که قرارداد ممکن است به همان اندازه ساده باشد که کار به آن نرسیده است. در عوض، فیلسوفی سازمانی که توسط مدیر عامل سابق سابق و استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل، ممکن است موجب تحریک برای اشمیت و گوگل شود. همانطور که Cringely می گوید، “اشمیت (و کار) می بیند که اپل سوپر کامپیوتر ندارد، اما جابز همانطور که معتقد است که گوگل نمی داند که چگونه سوپر کامپیوتر را اجرا می کند، علاوه بر این، او می تواند هر زمان سوپر کامپیوتر را اجاره کند او می خواهد یکی باشد، بنابراین وجود دارد “[منبع: Cringely]

 

Cringely معتقد است که اپل دستگاه رایانش ابری Carr را تولید خواهد کرد اما همچنین دیگر ابزارهای محاسبات ابری را با قیمت های مختلفی می سازد.
او می گوید اپل مشارکتی غالب شرکت خواهد بود و گوگل صندلی عقب را خواهد گرفت.
آیا اپل میتواند شرکای دیگری را برای ارائه خدمات به مشتریان خود پیدا کند؟ اگر گوگل و اپل به تیم کمک کنند چه؟ آیا هر کسی آنها را می گیرد؟ در مورد دیگر تلاش های محاسبات ابری در صفحه بعدی بیشتر بدانید.

کار رایانه ابری Google

دیگر ابری ها

یکی از دلایلی که ایده رایانش ابری به دست آورده است، تلاش های شرکت های غیر از گوگل است تا این اتفاق بیفتد. مایکروسافت، آمازون و آی بی ام، برخی از کسانی هستند که به نظر می آیند پیشنهادات ابر ارائه می دهند.
دو نامزد پیشرو برای رقابت با گوگل و یا مشارکت با اپل ممکن است پیوستن به نیروها باشد. در ۱ فوریه ۲۰۰۸، مایکروسافت اعلام کرد که برای یاهو پیشنهاد کرده است که به هر دو شرکت کمک می کند تا غول جستجو را از بین ببرد [منبع: مایکروسافت].
یاهو علاوه بر قدرت محاسباتی عظیم و بسیاری از خدمات وب دیگر، شبکه گسترده ایمیل وب و فلیکر را به جدول می دهد.
در همین حال، مایکروسافت ویندوز لایو، یک برنامه پردازش کلمه و تقویم را ارائه می دهد. Cloud Office
می تواند در مسابقه به عنوان یک رقابت وارد شود. با استفاده از Office Suite که در حال حاضر در دسکتاپ دفاتر در سراسر کشور ادغام شده است.
یکی دیگر از رقبای بالقوه می تواند Amazon.com باشد.
در حال حاضر یکی از بزرگترین خرده فروشان آنلاین در جهان، شرکت دارای منافع در زمینه های دیگر نیز است.
خدمات وب آمازون مجموعه ای از منابع ابر است که به توسعه دهندگان کوچک نیاز دارد که به کار در اینترنت نیاز دارند [منبع: .Amazon.com]
آمازون الاستیک محاسبه ابر (EC2) به کاربران محاسبات قدرت برای کار خود را.

آنها می توانند فایل ها را در سرویس ذخیره سازی ساده آمازون (S3) ذخیره و از SimpleDB، پایگاه داده، برای ذخیره و دسترسی به فایل های کوچک به سرعت استفاده کنند.

منبع: Claburn.

در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷، IBM اعلام کرد که ابتکار ابری ابر خود را ارائه می دهد، ارائه یک بسته سخت افزار و نرم افزار برای اجازه دادن به مشتریان خود برای ایجاد ابرهای داخلی خود.

[منبع: LaMonica]

 این شرکت پیش از این همکاری خود با گوگل را برای ارائه راه حل های ابری برای شش دانشگاه آمریکایی با همکاری انجام داده است. آی بی ام امیدوار است که این برنامه را گسترش دهد تا دانشگاه ها و موسسات شرکتی و دولتی بیشتری برای پیوستن به [منبع: لور] شرکت کنند.

 

بسیاری از شرکت ها سخت افزار هایی را برای کار در شبکه های ابر ارائه می دهند، از جمله Hewlett Packard، Dell و Clear Cube
با این حال، شما لازم نیست به یک کامپیوتر برای دسترسی به یک شبکه ابر – شما همچنین می توانید از سخت افزار های دیگر طراحی شده برای اتصال به اینترنت، مانند یک تلفن بی سیم استفاده کنید.
در ژانویه ۲۰۰۸، گوگل در یک حراست دولت ایالات متحده برای صدور مجوز فرکانس رادیویی ۷۰۰ مگاهرتز پیشنهاد داده است که به آنها اجازه می دهد سرویس تلفن بی سیم را اجرا کنند [منبع: CNET News.com]
برنده شدن این پیشنهاد، ایده کار را فقط به این معنی دورتر می کند.
گوگل ادعا کرد که فرکانس ها باید توسط طیف وسیعی از دستگاه ها قابل دسترسی باشد، و شرکت آرزو کرد: طیف دسترسی آزاد هنگامی که پیشنهاد قیمت ۴٫۶ میلیارد دلاری شد [منبع: Albanesius].
با وجود اشتیاق کارر – او در پست وبلاگ خود گفت: او انتظار دارد که مشارکت گوگل-اپل در ماه ها، نه سال ها به سود می رسد – هیچ یک از این شرکت ها رسمی اعلام نشده است.
اما در ژانویه ۲۰۰۸، اپل محصولی جدید را که در برخی موارد به یک کامپیوتر ابر شباهت دارد، اعلام کرد.
در نمایشگاه MacWorld سان فرانسیسکو، مدیر عامل شرکت اپل، استیو جابز، نزدیکترین چیزی را که به یک رایانه ابری عرضه شده است، عرضه کرد: مکبوک ایر.
کمتر از یک اینچ ضخامت در بزرگترین آن است.
شغل مدل تظاهرات را از پاکت نامه پستی مانیل کشف کرد. این فقط سه پوند وزن دارد مهندسین اپل به این نازک بودن، یک درایو نوری و برخی از اتصالات آن، از جمله اترنت را قربانی کردند.
باتری باید به گونه ای ساخته شود که کاربران را از جایگزین کردن آن جلوگیری کند.
بر خلاف یک کلاینت واقعی نازک، مکبوک ایر دارای هارد دیسک است که می تواند یک درایو سنتی یا یک درایو حالت جامد باشد. منبع: Apple.
اما در حال حاضر، گوگل و اپل به طور رسمی در یک دستگاه ابر همکاری نمی کنند – مکبوک ایر فقط به ذخیره سازی و نرم افزار به Google متصل نیست.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *