آمپلی فایر چیست؟

وظیفه اصلی آمپلی فایر، بهبود کیفیت صدا است. آمپلی فایر می تواند قدرت خروجی از سیستم پخش شما را افزایش دهد. در بعضی وسایل صوتی مانند ساندبار و سینمای خانگی، امپلی ­فایر به صورت داخلی و در بعضی دیگر از وسایل مانند سیستم صوتی خودرو به صورت بک سیستم مجزا استفاده می شود. آمپلی فایرها به چهار صورت تک، دو کانال، ۴ کانال و یا ۶ کانال طراحی می شوند. ۲ کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند، ۴ کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند و یک ساب ووفر ( البته می توان از ۲ آمپلی­فایر ۲ کانال هم استفاده کرد)، ۶ کانال برای ساپورت کردن از ۲ جفت باند و یک عدد ساب ووفر یا یک باند جفتی و دو عدد ساب ووفر.

میزان یا درجه تقویت آمپلی فایرها با هم متفاوت هست و معمولاً برای تفکیک آنها از دسته بندی بر اساس توان تقویت کنندگی آنها استفاده می شود. آمپلی­ فایر ها کاربردهای متفاوتی داشته و در جاهای مختلف با اندازه های متفاوت و توان­ های متفاوت بکار گرفته می شود.

صدای تولیدی توسط هر دستگاه صوتی به تنهایی قابل شنیدن نیست. بنابراین صدا باید به آمپلی فایر فرستاده و طی چند مرحله تقویت و تفکیک سازی شود، سپس به بلندگو ها در هر کانال ارسال شود. خروجی آمپلی فایر با بلندگو ها باید یکسان باشد

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *