تفاوت دی وی دی رایتر اکسترنال و دی وی دی رایتر اینترنال

و به صورت ثابت در داخل کیس نصب شده اند. اما انواع اکسترنال نوعی از دی وی دی درایو ها هستند که به صورت یک دیسک نوری مجزا و قابل حمل تعبیه شده و از طریق کابل USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی شما متصل می شود.  رایتر های نوع اکسترنال از قیمت ها و گاها امکانات بیشتری به نسبت نوع اینترنال برخوردار هستند

.

رایترهای نوع اکسترنال اغلب مورد استفاده تعمیرکاران و کسانی است که از لپ تاپ های فاقد دیسک نوری استفاده می نمایند. این نوع از رایترها علی رغم قیمت بالاتری که دارند به دلیل دارا بودن اتصال USB از سرعت به مراتب بیشتری نسبت به نوع اینترنال (به وسیله پورت ساتا به دستگاه وصل می شوند.) برخوردار می باشند.

بهترین مارک های دی وی دی رایتر موجود در بازار کدامند؟

به منظور پیدا کردن بهترین مارک های رایتر موجود در بازار می توان به دو روش عمل نمود. روش اول این که با مراجعه به وب سایت های رده بندی قطعات الکترونیکی بهترین مارک های موجود در بازار را از نظر کیفیت پیدا کرد و در روش دوم هم خود فرد می تواند بر اساس استفاده از مارک های مختلف و به صورت تجربی به نتیجه برسد.

به طور کلی و بر اساس بهترین سایت های دسته بندی باید گفت مارک هایی چون LG ، اچ پی ، سامسونگ و پلکستور جزو ۴ دی وی دی رایتر برتر دنیا هستند. اما بر اساس تجارب کاربری می توان مارک ها را به صورت لایتون ، پلکستور ، پایونیر ، سونی ، ایسوس ، HP ، LG و سامسونگ نیز آن ها را دسته بندی نمود.

اما نکته ا یکه توجه به آن شایان توجه می باشد این است که اغلب رایتر های موجود در بازار از تکنولوژی های نسبتا مشابه و با نام های متفاوتی استفاده می کنند. هرچند کیفیت و نوع دستگاه در تجربه کاربری مطلوب شما بسیار تاثیر گذار است. اما در برخی مواقع این ماهستیم که با استفاده نادرست و اصولی از یک دستگاه تجربه ای نه چندان دلچسب از یک مارک به خصوص را کسب خواهیم کرد.

برخی نکات کلیدی درباره خرید دی وی دی رایتر

  • همیشه سی دی ها و یا دی وی دی هایی در جعبه رایتر وجود دارد که هنوز هم متوجه کاربرد آن ها نشده ام! در واقع باید بگویم این CD ها هرگز مورد استفاده شما نخواهد بود.
  • همه دی وی دی رایتر های موجود در بازار به جز نوع اکسترنال با پورت معروف ساتا تولید می شوند و این یک استاندارد بین المللی محسوب می شود.
  • دی وی دی رایتر ها یکی از وسائلی هستند که به خاطر ساختار الکترومکانیکی ای که دارند حتی ممکن است پس از تنها ۳ روز بعد از خرید دچار نواقص جدی شوند. بنابراین حتما در زمان خرید نوعی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد.
  • نصب رایتر کار چندان دشواری نیست ، برای انجام آن تنها کافی است سیستم را خاموش کنید ، سیم برق پاور را به پورت بزرگتر و سیم ساتا ( معمولا رنگ قرمز ، مشکی یا نارنجی داره ) به پورت ساتا وصل کنید . سیستم را روشن کنید. دستگاه باید به صورت اتوماتیک شناسایی شود.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *