تفاوت پچ کورد و پیگتیل های فیبر نوری


پچ کوردهای فیبر نوری و پیگتیل ها از لحاظ ساختاری تشابهات زیادی با هم دارند. هر دو آن ها به صورت تک حالته (
single mode) و چند حالته (multi mode) وجود دارند و می توانند به صورت تکی (simplex) و دوتایی (duplex) ارائه شوند. علاوه بر مسائل گفته شده هم پچ کورد فیبر نوری و هم پیگتیل با انواع مختلفی از کانکتورهای فیبر نوری مثل FC، SC، ST، LC، MTRJ، MPO، MU، SMA، FDDI، E2000، DIN4 و D4 می توانند سربندی شوند. تفاوت فیزیکی اصلی بین پچ کورد فیبر نوری و پیگتیل این است که پچ کورد فیبر نوری بخشی از کابل با طول مشخص است که هر دو سر آن به کانکتور متصل می شود، در حالی که فقط یک سر پیگتیل به کانکتورهای فیبر نوری متصل است. پچ کوردهای فیبر نوری می توانند از وسط به دو نیم تقسیم شوند و تشکیل دو پیگتیل را بدهند.


کاربردهای پچ کوردهای فیبر نوری و پیگتیل ها

پچ کوردهای فیبرنوری و پیگتیل ها امکان اتصالات interconnect و cross connect را در کاربردهای مختلفی مثل اتاق های ارتباط از راه دور، دیتاسنترها و … را فراهم می کند. آن ها جهت تامین نیاز گیگابیت اترنت، ۱۰ گیگابیت اترنت و اتصالات پرسرعت فیبر نوری در انواع مختلف فیبر OM4، OM3، OM2 و OM1 یا OS1/OS2 موجود هستند، اما در کل هر کدام برای عملکردهای مخصوص خودشان مورد استفاده قرار می گیرند.


پچ کوردهای فیبر نوری معمولا برای اتصال پورت ها در فریم های توزیع فیبری مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها در اصل کاربردهای شبکه، را پشتیبانی می کنند وبه صورت های
OFNR و LSZH موجود هستند. آن ها همچنین از سرعت های بالا (۴۰/۱۰ گیگابیت بر ثانیه) پشتیبانی می کنند. پچ کورد های فیبر نوری در بسیاری از حوزه ها مثل اپتیک، تشخیص لیزر و پردازش مواد و … مورد استفاده هستند.


پیگتیل های فیبر نوری با استفاده از کانکتورها و فیبرهای مختلف تجاری، کاربردهای سربندی فیلد جوش شده با فیوژن را پشتیبانی می کنند. این پیگتیل ها باید در جایی نصب شوند که محافظت شوند و جوش شوند بنابراین معمولا با تجهیزات مدیریت فیبر نوری مثل
ODF، محفظه جوش و کابینت های خیابانی (کافو) مورد استفاده قرار می گیرند. پیگتیل ها ممکن است در هر جایی وجود داشته باشند اما بیشتر در مجموعه ها و تجهیزات فیبر نوری پیدا می شوند. پیگتیل های ضد آب هم وجود دارندکه برای کاربردهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *