لاین ترمینال چیست؟

یکی از محبوب ترین لاین ترمینال های مورد استفاده در لینک های مخابراتی، پی دی اچ (PDH) می باشد. پی دی اچ، دستگاهی است که معمولاً ۸ ای وان یا ۱۶ ای وان دارد و دارای ۴ پورت الکتریکال جهت انتقال اترنت، اینترانت، اینترنت، MPLS و می باشد.

پورت فیبر نوری لاین ترمینال می تواند SC یا FC باشد، پس پیش از نصب لاین ترمینال در اداره مخابرات، حتما از نوع کانکتور فیبر اطلاع حاصل کنید تا پچکورد فیبرنوری مناسبی برای آن تهیه کنید.

برد ماژول فیبر نوری لاین ترمینال متغیر می باشد، بسته به برند و مدل لاین ترمینالی که شما استفاده می کنید. این دستگاه ها تا ۱۲۰ کیلومتر را ساپورت می کنند، ولی معمولاً تا ۶۰ و حداکثر ۱۰۰ کیلومتر استفاده می شوند.

یک لینک فیبر نوری یک ارتباط نقطه به نقطه است، یعنی دستگاه های لاین ترمینالی که شما در دو سر ارتباط نوری خود نصب می کنید، به شما یک ارتباط Point to Point را خواهند داد. ولی گفتنی است ک لاین ترمینالهای P2MP یعنی یک نقطه به چند نقطه نیز وجود دارند که می توان آنها را در توپولوژی هایی مانند زنجیر یا حلقه استفاده کرد.

بعضی لاین ترمینالها دارای پورت OW نیز هستند که امکان ارتباط صوتی بین دو دستگاه را میسر می سازد، این ارتباط بر خلاف تلفن، دارای بوق نیست و پس از زدن دگمه Order Wire شما خواهید توانست مکالمه صوتی (دربارۀ خرابی و مشکل ارتباطی و) داشته باشید.

پورت های ای وان (E1) می توانند ۷۵ اهم یا ۱۲۰ اهم باشند. از لحاظ شکل ظاهری، این پورت ها با هم فرق دارند. پس پیش از خرید لاین ترمینال، حتما باید به نوع پورت های ایوان نیز توجه داشته باشید، زیرا در اداره مخابرات، پورت هایی که در رک DDF جهت تحویل سرویس E1 استفاده می شوند، ۷۵ اهم می باشند.

معمولاً پاور لاین ترمینال ها وان پلاس وان (۱+۱) می باشد، یعنی هم از برق ۲۲۰vAC و هم از ۴۸vDC پشتیبانی می کنند. این برای نصب لاین ترمینال در سایت ها و محیط های مختلف به شما کمک شایانی می کند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *