نحوه به اشتراک گذاری پرینتر در یک شبکه


در ادامه :

 به Control panel میرویم. روی گزینه Devices and Printers  کلیک میکنیم .

 سپس روی پرینتری که میخواهیم به اشتراک بگذاریم کلیک راست میکنیم و گزینه printer properties انتخاب میکنیم

از پنجره ای که باز میشود روی تب شیرینگ کلیک میکنیم . همانطور که مشاهده میکنیم گزینه شیرینگ غیر فعال است که با فعال کردن آن پرینتر به اشتراک گذاشته میشود .و ویندوز یک نام برای اختصاص میدهد که در قسمت share name نوشته میشود که میتوانیم آن را به هر نام دلخواه عوض کنیم . اگر میخواهید فایل پرینت روی کامپیوتر خودتان تولید کنید گزینه Render print jobs on client computers  را غیر فعال کنید ولی به طور معمول کارهای پرینتی بر روی کامپیوتر کسی که اسناد را پرینت می کند، انجام می شود.

 

روی گزینه Additional Drivers  کلیک کنید در این در این پنجره، انواع پردازنده ای که افراد در شبکه استفاده می کنند را انتخاب کنید( با این کار مطمئن می شوید که کامپیوترتان درایورهای مناسب را هنگاه نصب فراهم می آورد). اگر از یک کامپیوتر ۶۴بیتی استفاده می کنید، بهتر است پرینتر را برای کامپیوترهای ۳۲ بیتی هم فعال کنید. همچنین اگر از یک کاپیوتر ۳۲ بیتی استفاده می کنید، بهتر است که پرینتر را برای کامپیوترهای ۶۴ بیتی نیز فعال کنید.

نحوه استفاده از پرینتر به اشتراک گذاشته شده : 

برای این کار در منو Run , Start را سرچ میکنیم سپس روی گزینه Run کلیک میکنیم . در پنجره باز شده اسم یا آی پی کامپیوتری که پرینتر روی آن نصب است و آن را یه اشتراک گذاشته  , به صورت زیر وارد میکنیم :

 computer name یا Ip \\ در پنجره باز شده پرینتر شیر شده را میبینیم که با دو بار کلیک رو آن درایو آن نصب و قابل استفاده میباشد.


 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *