آیا دیسک سخت من باید به ابر منتقل شود؟


بیایید نگاهی به مزایا و معایب ذخیره سازی ابر و چرا پشتیبان گیری از اطلاعات شما مهم است.

 

مروارید نقره ای در ابرها
شاید جذاب ترین ویژگی ذخیره سازی ابر این است که آن را به شما می دهد بسیاری از گزینه های زمانی که آن را برای بازیابی اطلاعات شما می آید. به طور معمول، خدمات ذخیره سازی ابر نیاز به ایجاد یک حساب کاربری محافظت شده با رمز عبور با یک نام کاربری منحصر به فرد دارند. ورود به سرویس از طریق برنامه دسک تاپ، برنامه گوشی هوشمند یا مرورگر وب به فایل های شما دسترسی پیدا می کند.

به این معنی که شما مجبور نیستید از درایو یا دستگاه های مختلف پیگیری کنید. شما می توانید یک فایل را بر روی یک کامپیوتر باز کنید، برخی از تغییرات را انجام دهید و آن را به ابر ذخیره کنید. بعدها، با ورود به سرویس ابری، می توانید نسخه جدید فایل را در یک کامپیوتر متفاوت دسترسی پیدا کنید. نیازی به ایمیل کردن فایل ها نیست و آنها را به یک رسانه فیزیکی مانند یک درایو فلش ذخیره کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت رایانه های ابر، این است که هر سرویس معتبر با ذخیره داده های خود را بر روی سرورهای چندگانه تضمین کند. به این ترتیب، اگر یک سرور رنج می برد، شما همچنان قادر به دسترسی به فایل های شخصی خود بدون وقفه خواهید بود. اکثر شبکه های ابر دارای رایانه هایی هستند که وظیفه اطمینان از اینکه هر سرور دارای داده های شما دارای آخرین نسخه فایل است، انجام می شود.

آیا تا به حال یک فایل دیجیتال را از دست داده اید یا دچار مشکل شده اید؟ این می تواند یک تجربه استرس زا باشد. ممکن است مجبور شوید یک هارد دیسک یا رایانه را به یک متخصص بازیابی اطلاعات ببرید و حتی ممکن است همه چیز را هم نپذیرید. به همین دلیل پشتیبان گیری از اطلاعات شما مهم است. این افزونگی را ایجاد می کند – باید یک رانندگی را خراب کند، هنوز می توانید به داده های موجود در یک سیستم دیگر دسترسی پیدا کنید. این که آیا شما ذخیره سازی ابر یا یک درایو خارجی را در اختیار شما قرار می دهید، پشتیبان گیری از اطلاعات خود را در نظر بگیرید. این پتانسیل برای جلوگیری از سردرد بزرگ است.

ذخیره اطلاعات شما در ابر نیز اطلاعات شما را محافظت می کند در صورتی که چیزی برای دستگاه فیزیکی شما اتفاق بیفتد. بلایای طبیعی مانند سیل یا آتش سوزی می تواند تمام اطلاعات شما را از بین ببرد. یک شبکه ذخیره سازی مناسب ابر، سرورها را در یک مکان امن با سیستم های ایمن نگه می دارد تا از دستگاه محافظت کند.

 

ابرهای طوفانی
برخی از مشکلات موجود در ذخیره سازی ابر نیز وجود دارد. ذخیره سازی ابر یک کسب و کار است و کسب و کار می تواند شکست. اگر سیستم ذخیره سازی ابر شما از مشکلات مالی برخوردار باشد، ممکن است خودتان در موقع بازیابی تمام اطلاعات خود در زمان کوتاهی قبل از اینکه سرویس به صورت آفلاین بیفتد، پیدا کنید. همچنین به این معنی است که اعتماد کنید که کسب و کار ناکام خواهد شد هر اندازه گیری برای اطمینان از تمام اطلاعات مشتری قبل از فروش دارایی از بین می برد – شما نمی خواهید فایل های شخصی خود را به پایان برسد سرور به فروش می رسد به برخی از شرکت های دیگر.

اگر نگران حفظ حریم خصوصی هستید، خوب است که به بررسی نحوه استفاده از داده های این سرویس بپردازید. این به معنای خواندن شرایط سرویس است – این سند طولانی است که اغلب مردم قبل از کلیک روی “موافقت” از آن استفاده می کنند. ممکن است برخی از خدمات ذخیره سازی ابر بتوانند تبلیغاتی را براساس فایل هایی که در سیستم ذخیره می کنید ارسال کنند. ممکن است این باشد که هیچ انسانی اطلاعات شما را در حال خواندن نیست، اما برای برخی افراد فکر یک سیستم استخراج معادن برای اهداف تبلیغاتی، یک معامله است.

یک سوال که باید قبل از غواصی در یک سرویس ذخیره سازی ابر انجام دهید عبارتست از: “کدام داده های من چیست؟” باز هم، خواندن شرایط خدمات بسیار مهم است. بعضی از خدمات ممکن است نشان دهند که سرویس به طور موثری دارای هر چیزی است که در سرورهای خود ذخیره می کند. در حالی که روشن است که شما اطلاعات خود را هنگامی که آن را در یک هارد دیسک محلی ذخیره می کنید، همان زمانی که از ذخیره ابری استفاده می کنید، درست نیست.

مسئله امنیت داده نیز وجود دارد. یک سرویس ذخیره سازی ذخیره سازی ابر تمام داده ها را رمزگذاری می کند. ایده آل، داده ها باقی می ماند حتی اگر یک هکر به آن دسترسی پیدا کند، غیر قابل استفاده خواهد بود. شرط می بندم که شرکت های خدمات ابری بزرگتری از اقدامات امنیتی بسیار سخت تر از صاحب کامپیوتر معمولی استفاده می کنند. اما این درست است که این شرکتها اهداف بزرگتری نسبت به کاربر معمولی دارند.

یکی از آخرین نکته این است که برای دسترسی به فایل های خود نیاز به اتصال به اینترنت دارید. اگر اتفاق می افتد که در مکانی قرار داشته باشید که دسترسی محدود به اینترنت یا دسترسی به اینترنت ندارد یا باید سرویس اینترنت شما خراب شود، اطلاعات شما از دسترس خارج نخواهد شد. همین امر درست است اگر یک شکست فاجعه آمیز در تسهیلات سرویس ابری وجود داشته باشد – آیا مرکز داده باید قدرت یا اتصال را از دست بدهد، اطلاعات شما از دسترس خارج خواهد شد.

به یاد داشته باشید که این امر در بهترین خدمات ذخیره سازی ابر برای اطمینان از قابلیت اتصال و امنیت تا حد امکان قوی است. اما حقیقت این است که قبل از انجام حرکت به ابر، باید این عوامل را مورد توجه قرار دهید.

در نهایت توجه مهم این است که شما باید داده های خود را پشتیبان گیری کنید. تمام اطلاعات دیجیتال خود را بر روی یک دستگاه ذخیره نکنید – دستگاه ها ناپدید می شوند و ممکن است چیزی مهم یا غیر قابل تعویض را از دست بدهید. توازن ذخیره سازی محلی و ابر میتواند یک راه حل عالی باشد. فقط مطمئن شوید که خدمات ذخیره سازی ابر را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که آنها مناسب هستند!

 

یادداشت نویسنده
من از ترکیبی از ذخیره سازی محلی و ابر برای ذخیره فایل های من استفاده می کنم. من دیسک سخت خارجی دارم که iMac من هر هفته یک نسخه پشتیبان از آن استفاده می کند. من برای ذخیره سازی بسیاری از پروژه های شخصی من از ذخیره سازی ابر استفاده می کنم. من حتی یک درایو دی وی دی یا خیلی کوچک را برای ذخیره عکس ها، فیلم ها و سایر فایل ها استفاده می کنم. نگه داشتن پیگیری تمام اشکال مختلف ذخیره سازی به خودی خود پیچیده است، اما کمک می کند تا از طریق افزونگی اطلاعات من را حفظ کند.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *