چگونه اسکنرهای رادیویی کار می کنند

اسکنرها معمولا در سه حالت عمل می کنند:
    
اسکن کردن
    
اسکن دستی
    
جستجو کردن

در حالت اسکن، گیرنده به طور مداوم فرکانس ها را در یک دستورالعمل تنظیم می کند و به دنبال یک فرکانس است که کسی انتقال داده است. چراغ ها یا صفحه نمایش های پانل نشان می دهد که چه کانال یا فرکانس در حال استفاده است به عنوان اسکنر متوقف می شود در یک فرکانس مشخص شده است. فرکانس ها می توانند بر روی برخی از مدل ها برنامه ریزی شده یا به طور دستی در تمام مدل ها تنظیم شوند.

در حالت اسکن دستی، کاربر یک دکمه را فشار داده یا یک شماره گیری را به صورت دستی می برد از طریق فرکانس های پیش برنامه ریزی شده یک فرکانس در یک زمان.

در حالت جستجو، گیرنده برای جستجو بین دو مجموعه فرکانس در یک گروه خاص تنظیم شده است. این حالت زمانی مفید است که یک کاربر یک فرکانس را نمی داند، اما می خواهد بداند چه فرکانس فعال در یک منطقه مشخص است. اگر فرکانس اسکنر در طی جستجو متوقف شود، جالب است، کاربر می تواند آن فرکانس را در اسکنر رادیویی ذخیره کند و از آن در حالت اسکن استفاده کند.

 

ویژگی های اسکنر

اسکنر رادیو میتواند قابل حمل باشد، با باتری قابل شارژ یا دسکتاپ مانند یک رادیو معمولی. اسکنرها با مصرف کنندگان به محبوبیت می رسند. با محبوبیت عظیم مسابقات NASCAR، بسیاری از افراد در حال حاضر از اسکنر در مسابقات اتومبیلرانی استفاده می کنند تا اطلاعات مربوط به خدمه-راننده در مسابقات را تحت نظر داشته باشند. در یک مسابقه معمولی، صدها فرکانس در استفاده وجود دارد. هر تیم دارای دو یا سه فرکانس است، در حالی که کنترل مسابقه، سازمان تأیید کننده، خدمه پزشکی، آتش نشانی و پیگیری و بسیاری دیگر، هر کدام در طول مسابقه، فرکانس ها را تعیین می کنند.

برخی از اسکنرهایی که اخیرا منتشر شده اند قادر به ردیابی فرکانس های شهرداری و پلیس در محدوده ۸۰۰ مگا هرتز می باشند. این به عنوان ردیابی تنه از شبکه های رادیویی مجهز به کامپیوتر کنترل می شود.

اسکنرهای عالی را می توان با استفاده از پورت سریال یک کامپیوتر شخصی با استفاده از نرم افزار خاص کنترل کرد. این کمک می کند تا کاربر با ثبت ایستگاه ها و همچنین با تکرار کنترل های اسکنر در نرم افزار نرم افزار.

بسیاری از مدل ها رادیوهای NOAA رادیویی رادیویی دریافت می کنند. این می تواند در خلال انتظارات تورنتو یا طوفان ها بسیار مفید باشد.

کنترل اسکنر رادیویی می تواند متفاوت باشد، اما تقریبا همه آنها دارای:

    
جلد
    Squelch –
این یک کنترل قابل تنظیم است که بلندگو را خاموش نگه می دارد (آرام و بدون استاتیک) زمانی که یک ایستگاه نمی فرستد. این کار می کند که آیا رادیو اسکن، جستجو یا دستی از طریق فرکانس های ذخیره شده است. رادیوهای CB نیز این کنترل را دارند.
    
دکمه WX – این در برخی از مدل های جدیدتر رایج است. این دکمه معمولا مینی اسکن کردن برخی از فرکانس های نوشته شده توسط کارخانه را که گزارشات پخش آب و هوا NOAA در سراسر کشور دریافت می کنند.
    
صفحه کلید عددی – این برای ورود به فرکانس یا در ترکیب با دکمه “محدود کردن” استفاده می شود که برای ورود به محدوده های بالا و پایین جستجو بین دو فرکانس استفاده می شود. صفحه کلید همچنین به شما اجازه می دهد تا فرکانس های موجود در جستجو را وارد کنید. مدل های گران تر به طور خودکار فرکانس های موجود در طی جستجو را ذخیره می کنند. یک نسخه از “پلیس تماس” را خریداری کنید (برای استفاده از بعضی از فرکانس ها برای منطقه خود، یک مورد استفاده شده برای کنار آمدن با Amazon.com یا نسخه CD-ROM در Radio Shack). همچنین این فرکانس های متداول را ببینید. اسکنر کتاب مفید و فرکانس راز توسط هنری L. Eisenson و Bill Scale با تشکر از سینت سایزرهای فرکانس، اکثر اسکنرها می توانند باند فرکانس را در محدوده ۲۹ تا ۵۱۲ مگاهرتز دریافت کنند. اگر شما یک فرکانس را در خارج از محدوده وارد کنید، معمولا یک نشانگر خطا در صفحه نمایش خواهید دید. مدل های گران قیمت اغلب محدوده بالایی دارند و اغلب شامل فرکانس های هواپیماهای نظامی می باشند. (اسکنرهای اولیه صفحه کلید عددی نبودند و مالک نیاز به خرید کریستال های شخصی تولید شده برای یک فرکانس مشخص داشت. اکثر اسکنرهای اولیه فقط شش یا ده کریستال را نگه داشتند. هزینه پر کردن یک اسکنر با کریستال کانال های منحصر به فرد اغلب به هزینه اسکنر نزدیک می شد ، بسیار شبیه به خرید کارتریج جوهر برای پرینترهای جوهر افشان با قیمت ارزان امروز است.)
    
دکمه جستجو – این اسکنر را در یک حلقه مداوم بین دو محدودیت فرکانس شروع می کند، و فرکانس های ناشناخته را در محدوده مشخصی پیدا می کند. جستجوها معمولا در همان افزایش خودکار هستند که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای تعیین باند فرکانسی داده شده مورد جستجو قرار می گیرد. اسکنرهای U.S. نمی توانند باند فرکانسی اختصاص داده شده برای تماس تلفنی تلفن آنالوگ را جستجو کنند. برای مثال، اگر شما در یک مسابقه اتومبیل رانی دارید، می توانید جستجو را از ۴۶۰ تا ۴۷۰ مگاهرتز انجام دهید و زمانی که اسکنر متوقف می شود (یا در برنامه مسابقه برای فرکانس های تعیین شده) توجه داشته باشید. شما می توانید از فرکانس نمایش داده شده یا آن را در آن زمان ذخیره کنید و سپس جستجو را ادامه دهید. کتابچه راهنمای دستورالعمل همراه با یک اسکنر به طور معمول نشان می دهد که نوارهای فرکانس برای دولت، کسب و کار، هواپیما و سایر کاربران چه هستند.
    
دکمه دستی – این به کاربر اجازه می دهد تا دستی از طریق فرکانس های ذخیره شده در اسکنر گام بگذارد. اسکنرهای مدرن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کانال برای ذخیره فرکانس در حافظه داخلی دارند. مدل های گران قیمت حتی بیشتر است.
    
دکمه Scan – این اسکنر را در یک حلقه پیوسته از طریق تمام باندهای فرکانس (شامل فرکانس های ذخیره شده) شروع می کند. هنگامی که یک سیگنال رادیویی بر روی فرکانس ذخیره می شود، اسکنر متوقف می شود؛ هنگامی که سیگنال رادیویی به پایان می رسد، به فرکانس ذخیره شده بعدی حرکت می کند. کاربر می تواند به طور معمول برخی از بانک های فرکانس را برای اسکن فعال یا غیرفعال کند. هر بانک می تواند ۱۰ تا ۳۰ فرکانس را با توجه به نام تجاری و مدل اسکنر رادیویی نگه دارد. اغلب بانک ها با توجه به نوع خدمات رادیویی دارای فرکانس هستند. انواع عبارتند از اورژانس، پلیس، آتش نشانی، هواپیما، دریایی و کسب و کار.
    
دکمه تأخیر – این باعث می شود اسکنر برای مدت کوتاهی در یک فرکانس قبل از رفتن به یک بعدی. این تأخیر باعث می شود که کاربر بخشی دیگر مکالمه رادیویی را در این فرکانس بشنود.
    
دکمه قفل – این به طور موقت اسکنر رادیویی را از توقف در یک فرکانس ذخیره شده غیرفعال می کند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فرکانس یک را قفل کنید

 

شروع به کار با اسکنر شما

لیست های فرکانسی برای دسترسی آسان، اغلب از طریق اینترنت. شما می توانید یک لیست فرکانس رایگان برای منطقه خود را در این وب سایت پیدا کنید.

اگر شما یک اسکنر قابل حمل خریداری کنید، گاهی اوقات در نزدیکی یک پارک پارک بگردید و محدوده پروازی VHF AM را از حدود ۱۱۸ مگاهرتز تا ۱۳۵٫۹۷۵ مگاهرتز جستجو کنید تا همه فعالیتهایی که در حال انجام است را بشنوید. در بعضی مناطق برنامه ریزی ۱۲۳٫۴۵ مگاهرتز به اسکنر شما اجازه می دهد تا برخی از ارتباطات خلبان به خلبان را بشنوید.

بسیاری از مدل های دسکتاپ بر روی یک منبع تغذیه ۱۲ وات کار می کنند، به طوری که یک آداپتور سبک تر می تواند شما را به یک مسافرت برساند.
خدمات اجتماعی با یک اسکنر

اسکنرها به پیگرد قانونی مجرمان کمک کرده اند. برای مثال:

    
یک شنونده اسکنر مکالمه پلیس در مورد یک توصیف سرقت اخیر را می شنود، خودروی مظنون را می بیند و پلیس را به آن گزارش می دهد.
    
یک شنونده اسکنر فعالیت بدنی را که در اسکنر مورد بحث قرار می گیرد و فعالیت آن را به پلیس محلی گزارش می کند.

اغلب اعضای خانواده کسانی که در حفاظت از آتش، خدمات پزشکی اورژانسی و اجرای قانون اسکنر دارند، به طوری که می توانند بشنوند که چه اتفاقی می افتد.

گاهی اوقات کاربران اسکنر هنگامی که از اطلاعاتی که برای کسب سود شخصی شخصی شنیده اند، تبلیغات منفی دریافت می کنند. هنگام اسکن کردن مطمئن شوید که قوانین اسکنر را اطاعت کنید.

به یک تیم تماشای محله یا یک تیم تماشاگر بپیوندید و از اطلاعاتی که برای آگاهی و ایمنی میشنوید استفاده کنید.
گوش دادن از طریق اینترنت

اگر میخواهید طعم رادیوی اسکن کنید و کارت صدا را در رایانه خود داشته باشید، رادیوهای رادیو رادیویی مختلف برای پلیس، آتش نشانی، راه آهن و هواپیمایی را امتحان کنید.

پذیرش در اینترنت ممکن است زمانی که تراکم شبکه وجود دارد، نامحدود باشد، اما این روش ارزان برای آزمایش اسکن رادیویی از طریق کامپیوتر و اینترنت شما است.
نکات اسکنر

هنگامی که شما یک اسکنر خریداری می کنید، کتابچه راهنمای را از پوشش برای پوشش بخوانید تا همه امکانات را بدانید. از یکی از گروههای خبری اسکنر در اینترنت سوال کنید. گروههای فعال USENET فعال هستند که بسیاری از سرگرمیهای اسکنر بازدید می کنند. شما می توانید از rec.radio.scanner یا alt.radio.scanner استفاده کنید، که به راحتی از طریق مرورگر وب شما قابل دسترسی است. برخی از منابع اسکن را در اینترنت بررسی کنید و سپس این نکات را امتحان کنید:

    
تبدیل شدن به یک جمع کننده فرکانس با کارتهای فهرست یا شاید یک برنامه پایگاه داده کوچک در رایانه خود شروع کنید. یاد بگیرید چگونه می توانید جستجو را در یک گروه خاص انجام دهید – یک بخش ۱ مگاهرتز را در یک زمان جستجو کنید و فرکانس های جالبتوجه را پیدا کنید.
    
اگر یک مدل دسکتاپ دارید، می توانید یک راه را برای استفاده از رادیو خود از برق اضطراری پیدا کنید. به این ترتیب، می توانید هنگام خاموش شدن برق و آب و هوای شدید، به پلیس و آتش خدمه گوش کنید. به طور معمول، یک باتری ۱۲ ولت بسیار کوچک است که مورد نیاز است.
    
فرکانس های مشابهی را در یک بانک ذخیره کنید. به این ترتیب، اگر فقط می خواهید به پلیس، آتش، یا هواپیما گوش کنید، می توانید فقط بانک حافظه فرکانس مورد علاقه خود را اسکن کرده و دیگران را قفل کنید.
    
اسکنر خود را در یک سفر و گوش دادن در اتاق هتل یا متل.
    
اسکنر خود را به تمام حوادث ورزشی که در آن رادیوها استفاده می شود را بردارید.
    
گوش دادن به اپراتورهای رادیویی آماتور محلی در ۱۴۴ تا ۱۴۸ مگاهرتز. خوانندگان رادیو داوطلب اغلب در ساعتهای هواشناسی یا هشدار هوائی شنیده می شوند.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *