آیا هنوز امکان استفاده از وسایل نقلیه خورشیدی وجود دارد؟


مصرف انرژی از خورشید یک فرایند طبیعی است. گیاهان اشعه های خورشید را جذب می کنند و انرژی را ذخیره می کنند. حیوانات و مردم گیاهان را مصرف می کنند و انرژی می گیرند.

قدرت خورشیدی عبارت است از استفاده از انرژی خورشیدی برای قدرت یک وسیله یا یک سیستم الکتریکی. پانل های خورشیدی از شبکه ای از سلول های خورشیدی تشکیل شده است. این سلولها انرژی خورشید را جمع آوری می کنند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند (برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه سلول های خورشیدی این کار را انجام می دهند، بررسی کنید چگونه سلول های خورشیدی کار می کنند). شما ممکن است پانل های خورشیدی را برای تامین برق برای خانه ها مشاهده کرده باشید، اما آیا می دانید که پانل های خورشیدی برای نیروی ایستگاه فضایی بین المللی و برخی از ماهواره ها استفاده می شود؟ هنگامی که پانل های خورشیدی به درستی روی زمین یا فضا قرار می گیرند می توانند بسیار موثر باشند.

اگر انرژی از خورشید تمیز و آزاد باشد، چرا ما از آن برای استفاده از اتومبیل استفاده نمی کنیم؟ یک ماشین با انرژی خورشیدی یک راه حل خوب است؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

 

وسایل نقلیه خورشیدی
انرژی خورشیدی در حال حاضر برای استفاده از بعضی از اتومبیل ها استفاده می شود. هر ساله سازمان های مختلف دارای چالش های خورشیدی مانند چالش خورشیدی آمریکای شمالی (NASC) و چالش جهانی خورشیدی هستند. این چالش ها، تیم های مهندسین آینده ای است که ماشین های خورشیدی را طراحی و تولید می کنند. تیم ها از کالج ها و دانشگاه های مختلف دنیا می آیند.

با این حال، خودروها امروزه به نظر نمی آیند. برای یک، آنها طولانی، گسترده و بسیار صاف هستند. این به آنها اجازه می دهد تا با حداقل مقاومت در برابر باد مقاومت کنند و همچنین فضای زیادی برای سلول های خورشیدی خود داشته باشند. با وجود اینکه ابعاد وسیله نقلیه بزرگ هستند، معمولا یک فضای کافی برای یک نفر وجود دارد. این برای کاهش وزن کلی وسیله نقلیه است. آنها ممکن است غیر متعارف باشند، اما این پروژه های خورشیدی واقعا کار می کنند.

در مسابقات خورشیدی آمریکا، اتومبیل ها در سراسر ایالات متحده و کانادا مسابقه می دهند؛ در رویدادهای جهانی چالش خورشیدی، آنها در سراسر استرالیا در خارج از کشور مسابقه. اتومبیل ها می توانند بدون استفاده از یک قطره سوخت از طریق قاره عبور کنند تا سرعت ۵۰ مایل در ساعت (۸۰ کیلومتر در ساعت) برسد. اما، در بیشتر موارد، این چالش ها تنها تمرین های مهندسی هستند. بدین معناست که آنها صرفا برای یادگیری در مورد جنبه های مختلف انرژی خورشیدی و طراحی خودرو، نه به آماده سازی تکنولوژی برای تولید می پردازند.

در صفحه بعد، ما خواهیم دید که خودروسازان از این مسابقات خورشیدی یاد گرفته اند و متوجه شده اند که چرا در حال حاضر ماشین خود را در مسیر راه خود در پارکینگ خورشیدی قرار نمی دهد.

 

مزایا و معایب ماشین های خورشیدی
در حالی که آنها هنوز هم امکان دارد، اتومبیل های خورشیدی راه دور هستند. تعدادی از مشکلات عملی با اتومبیل های خورشیدی وجود دارد. مهمتر از همه، برای آرایه خورشیدی ماشین برای جمع آوری قدرت کافی برای حرکت ماشین مشکل است. به همین دلیل اکثر ماشین های مسابقه خورشیدی تنها یک نفر را حمل می کنند – وزن اضافی یک مسافر قدرت ماشین را مالحظه می کند.

ماشین های خورشیدی جمع آوری و ذخیره قدرت نیز یک مسئله بزرگ است. قدرت خورشیدی برای ساختمان ها، ایستگاه فضایی و حتی ماهواره ها معنی دارد زیرا این سازه ها به طور منظم در معرض نور خورشید قرار دارند. این برنامه ها همچنین توانایی استفاده از باتری ها برای ذخیره انرژی تولید شده از خورشید را دارند. یک بسته باطری بزرگ – با ذخیره سازی کافی برای استفاده از ماشین از غروب تا طلوع آفتاب – یک ماشین الکتریکی را بیش از حد سنگین می کند، بنابراین ماشین با انرژی خورشیدی باید تقریبا همیشه در خورشید باشد تا موثر باشد. به این معنی است که اتومبیل های خورشیدی کار بسیار خوبی نیست اگر شما در یک تونل، گاراژ پارکینگ پوشیده شده و یا حتی اگر ابری باشد. پشت بام های ساختمان، ایستگاه فضایی و ماهواره ها همچنین فضا برای آرایه های خورشیدی بسیار قوی و قدرتمند است که به آنها انرژی بیشتری می دهد. برای خودرویی که مقدار معادل انرژی را مهار می کند، نسبت خودرو باید بزرگ باشد.

فراتر از آن هزینه بالای پانل های خورشیدی وجود دارد. نوع پانل های خورشیدی مورد استفاده در اتومبیل های خورشیدی بسیار گران است. در حقیقت، یک ماشین رقابت با انرژی خورشیدی رقابتی می تواند صدها هزار دلار هزینه کند – و همانطور که قبلا ذکر شد، در حال حاضر راه بسیار خوبی برای استفاده از ماشین در هنگام خورشید نیست.

با این همه، تمام کار سختی که به اتومبیل های خورشیدی رفته اند، زباله نیست. اطلاعاتی که مهندسان از ساخت اتومبیل های خورشیدی استفاده کرده اند، کار خود را در مناطق دیگر هدایت کرده اند. این شامل کمک به توسعه آرایه های کوچکتر و کارآمدتر خورشیدی، و همچنین توسعه پانل های خورشیدی است که می تواند به ماشین های بنزینی متصل شود تا کارایی آنها افزایش یابد و مصرف سوخت آنها کاهش یابد. در حالی که خودروهای دارای انرژی خورشیدی واقعا در آینده نزدیک امکان پذیر نیست، هیچ دلیلی برای کامل کردن این ایده وجود ندارد. با ادامه تحقیقات، آنها در نهایت می توانند یک راه حل عملی باشند.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *