AngularJS در طراحی سایت چه کاربردی دارد؟

فریم ورک Angular دارای ویژگی های هوشمندانه ای مانند data binding دو طرفه، توانایی ایجاد تگ/ ویژگی/ کامنت های HTML دلخواه که کارایی را کپسوله می کنند و دستورهای تو کار که کارایی HTML نرمال را توسعه می دهد، می باشد. فریم ورک جاوا اسکریپت Angular بسیار چند بعدی و همه گیر می باشد. می توان از آن در پروژه اپلیکیشن های تک صفحه ای بزرگ یا در المان های بسیار کوچک نیز استفاده کرد. نیاز به تنظیمات زیادی برای شروع استفاده از دستور های آماده ی AngularJS نیست.
نواقص فریم ورک Angular چیست؟
بزرگترین نقص فریم ورک Angular این است که راه های بسیاری برای انجام یک کار وجود دارد. وقتی که شما از Angular برای پروژه های نسبتا بزرگ استفاده کنید می کنید، یافتن بهترین راه برای انجام کارها بسیار دشوار خواهد بود. همچنین باید بسیار مراقب باشید که اگر از رویداد ها و المان های DOM به روشی غیر Angular استفاده می کنید، آنها را پاکسازی کنید تا دچار memory leak (نشت حافظه) نشوید.
یک نمونه از اپلیکیشن هایی که توسط فریم ورک  Angular JS ایجاد شده اند، YouTube برای PS3 می باشد. مثال های بیشتر را می توانید در وب سایت https://builtwith.angularjs.org بیابید.

فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپتی مبتنی بر الگوی MVC ( که در آن داده‌ها و تمپلت از کنترلر مستقل هستند ) در سال‌های اخیر رشد زیادی کنند که فریم‌ورک‌های Angular, Ember, Backbone, knockout چهار نمونه معروف از آنها هستند که البته رغبت جهانی به سمت AngularJS بوده و به شدت در حال رشد است. به اینگونه برنامه‌ها ( که دارای یک اسکلت ساده یا تک‌صفحه‌ای هستند )، Single Page Application یا SPA گفته می‌شود. 

برای سایت‌ها و اپ‌های اطلاعاتی (که اطلاعات مختلف را حسب نیاز کاربر نمایش می‌دهند) مناسب است اما اگر برنامه شما عمدتا کارش بازی با DOM است، کتابخانه دیگری مثل jQuery مناسب‌تر است یا مثلا اگر برنامه شما مربوط به یک game است، باز هم کتابخانه‌های مختص این کار را باید استفاده کنید و انگولر جی‌اس کمک چندانی در این زمینه نمی‌تواند بکند. معمولا توصیه می شود از Angular JS و JQuery به صورت همزمان استفاده نکنید. پیشنهاد این است تا از جدول های کاملا Angular استفاده نمایید ، همانند ng-table ، یا نسخه بازنویسی شده ng-grid که بدون استفاده از JQuery  کار می کند ، یعنی  ui-grid .

زمانی که یک صفحه ی وب بارگذاری می شود، مرورگر از آن صفحه، یک مدل شیءگرا (Document Object Model) ایجاد می کند.

مدل DOM یک ساختار درختی از اشیاء موجود در صفحه HTML می سازد:

JavaScript با استفاده از مدل شیء گرای DOM، یک صفحه HTML داینامیک یا پویا ایجاد می کند:

  • JavaScript می تواند، تمام عناصر یک صفحه ی HTML را تغییر دهد.
  • JavaScript می تواند، تمام خصوصیات عناصر یک صفحه HTML را تغییر دهد.
  • JavaScript می تواند، تمام سبک های CSS یک صفحه HTML را تغییر دهد.
  • JavaScript می تواند، به تمام رویدادهای یک صفحه HTML واکنش نشان دهد.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *