Anycast DNS چیست و چگونه کار میکند ؟

اما دقیقا چطور کار می کند؟

Anycast روش مسیریابی است که در آن یک IP توسط بسیاری از سرورها استفاده می شود. روترها تصمیم می گیرند کدام سرور بر اساس جداول مسیریابی خود متصل شوند. این به سرعت کاربر را به سرور انتخابی متصل می کند و تاخیر را کاهش می دهد.

دو طرح مشترک وجود دارد که برای تعیین اینکه کدام سرور، کاربر متصل است، استفاده می شود.

Anycast لایه شبکه این کاربر را از طریق روترها به نزدیک ترین سرور هدایت می کند. در اینجا مهمترین مسیر شبکه از کاربر به سرور است.

Anycast لایه کاربردی در این طرح، محاسبات بسیار بیشتری وجود دارد: در دسترس بودن سرور، زمان پاسخ، تعداد اتصالات و غیره. این بستگی به یک مانیتور خارجی دارد که آمار شبکه را فراهم می کند.

مزایای Anycast DNS

Anycast آسان است برای پیکربندی . شما فقط یک IP دارید که به هر سرور اختصاص داده می شود، مهم نیست که در آن دنیا هستید. در راهکارهای سنتی DNS، شما باید برای هر مکان به طور جداگانه پیکربندی کنید.

در دسترس بودن بالا همانطور که قبلا گفتیم، روتر کاربر را به نزدیکترین سرور هدایت می کند، اما اگر سرور خاموش باشد، به سادگی به یکی از بقیه هدایت می شود. همه آنها یک تصویر آینه از پرونده های DNS مشابه دارند، اگر یکی پایین باشد، نزدیکترین بار بار را دریافت می کند. کاربران حتی آن را متوجه نمی شوند.

مقیاس گیری Anycast DNS بسیار آسان است که در عمل اجرا شود. تصور کنید که بار سرورهای خاصی را بارگیری می کنید، چه کاری انجام می دهید؟ شما فقط یک سرور دیگر را در ناحیه ای که به آن نیاز دارید، نصب کنید. آسان است آن را تنظیم کنید، و شما می توانید آن را بسیار سریع انجام دهید. این یکی از راه های رایج در مورد گسترش شبکه Anycast ما است.

برای استفاده از سرویس Premium Anycast DNS ما، فقط به صفحه ما بروید و بهترین طرح برای شما را انتخاب کنید. شبکه Anycast ما شامل ۲۱ مرکز داده در شش قاره است و همچنین سرویس دهنده های DNS محافظت شده Anycast DDoS و سرورهای Anycast GeoDNS را ارائه می دهند.

در ساختار ارتباطات N به N به Anycast در اصطلاح ارتباط یک به نزدیکترین گفته می شود. در واقع تمامی مواردی که تا کنون بررسی کردیم در مفاهیم مسیریابی مورد استفاده قرار می گیرند و Anycast هم به همین شکل است. Anycast در واقع یک تکنیک شبکه ای است که یک آدرس IP از مسیرهای مختلفی در شبکه قابل دستیابی می شود. بر اساس الگوریتم های مسیریابی که در شبکه ها استفاده می شود تصمیم گیری می شود که درخواست کاربر از کدام مسیر بهتر است برود تا به مقصد مورد نظر برسد. Anycast دارای یک سری مزابا می باشد ، مزیت اصلی این سرویس این است که کاربران همیشه به نزدیکترین سرویس در دسترس متصل خواهند شد چیزی که به عینه در ساختار DNS مشاهده می کنید. اینکار باعث کاهش زمان دسترسی به اطلاعات می شود و همچنین باعث ایجاد شدن Load Balancing در شبکه نیز می شود. مزیت دوم این سرویس سادگی پیاده سازی آن است ، شما بدون اینکه دغدغه محل قرارگرفتن سرور DNS خود را داشته باشید با استفاده فقط ای یک آدرس IP می توانید چندین سرویس DNS را دسترسی پیدا کنید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *