فایل APK چیست؟

برای سیستم های اندرویدی انجام میدهد.
APK
پایه و اساس برنامه های اندرویدی می باشد و قلب تپنده اندروید محسوب می شوند، APK ها همچنین به ما کمک می کنند برنامه های ممنوعه را نیز که از فروشگاه رسمی اندرید Google play حذف شده اند را بتوانید از اینترنت دانلود کنید و به صورت دستی نصب کنید و خلاصه شما را از شر فروشگاه Google play و دردسر های آن راحت می کند.

فایل های APK امن است؟

نکته مهمی که وجود دارد و اکثر منتقدین به آن اشاره کرده اند این است که فروشگاه اندرویدی Google play همانند رقیب خود یعنی فروشگاه اپل App store نظارت دقیقی بر روی برنامه های که در فروشگاه خود قرار می دهند ندارد و به صورت دقیق برنامه ها کنترل نمی شوند اما برنامه های مخرب معمولا به سرعت شناسایی و حذف می شوند. امنیت اندروید در زمینه فایل های نصبی پایین می باشد بزارید با یک مثال شما را آگاه کنم ، برای مثال شما یک برنامه را از یک سایت اینترنتی دانلود کنید. فردی که این برنامه را در سطح سایت و اینترنت قرار داده است ، میتوانید به راحتی با برنامه های مخرب و تروجان (Trojan) آن برنامه را آلوده کند و با شبیه سازی آن را کاملا قانونی نشان دهد و شما را فریب دهد.

نتیجه گیری: فایل های APK به راحتی می توانند توسط بدافزار ها آلوده و مخرب شوند و شما نمیتوانید به راحتی این فایل های سالم APK و غیر سالم را تشخیص دهید.

فایل های APK در چه سیستم عامل های قابل اجرا است؟

شما علاوه بر سیستم عامل اندروید که سیستم عامل اختصاصی برای فایل های APKمی باشد میتوانید در سایر سیستم های دیگر نیز فایل های APK را اجرا،و یا ویرایش و بازنویسی کنید.در این بخش قصد داریم بفهمیم که فایل های APK در کدام سیستم عامل ها و توسط چه برنامه های قابل اجرا هستند و می توانیم از آن ها به راحتی استفاده کنیم.

در سیستم عامل Windows و Mac شما نمیتوانید به صورت مستقیم فایل های APK را باز کنید و برای اجرا و باز کردن آن به برنامه های جانبی نیازمند هستید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *