چگونه آنتی ویروس Cloud کار می کند


نرم افزار آنتی ویروس ابر شامل کلاینت و سرویس های وب می باشد که با هم کار می کنند. مشتری یک برنامه کوچک در حال اجرا بر روی کامپیوتر محلی شما است که سیستم را برای بدافزار اسکن می کند. برنامه های کاربردی آنتی ویروس کامل نصب شده محلی، منابع گرانبها هستند، اما مشتریان آنتی ویروس ابر نیاز به مقدار کمی از پردازش قدرت دارند.

سرویس وب در پشت آنتی ویروس ابری نرم افزاری است که در یک یا چند سرور در جایی در اینترنت اجرا می شود. سرویس وب اغلب پردازش داده ها را مدیریت می کند تا کامپیوتر شما نیازی به پردازش و ذخیره مقدار زیادی اطلاعات ویروس نداشته باشد. در فواصل منظم، سرویس گیرنده کامپیوتر شما را برای هر گونه بدافزار ذکر شده در پایگاه داده سرویس وب اسکن می کند.

در اینجا خلاصه ای از مزایای استفاده از آنتی ویروس های ضد ویروس بر روی نرم افزار آنتی ویروس محلی نصب شده است:

    
شما در آخرین لحظات اطلاعات مربوط به آنتی ویروس ابر در مورد آن به آخرین اطلاعات مربوط به بدافزار دسترسی پیدا کرده اید. بدون نیاز به نرم افزار آنتی ویروس خود به طور مرتب به روز می شود تا اطمینان حاصل شود که از آخرین تهدیدات محافظت شده است.
    
مشتری آنتی ویروس ابری کوچک است و به همان اندازه که شما با فعالیت های روزانه خود به صورت آنلاین فعالیت می کنید نیاز به پردازش کمی دارد.
    
رایگان است! شما می توانید میزان قابل توجهی از حفاظت از ویروس را از نسخه های رایگان نرم افزار آنتی ویروس ابر دریافت کنید. شما همچنین می توانید ارتقاء برای خدمات اضافی و پشتیبانی، برای قیمت های رقابتی با برنامه های محبوب آنتی ویروس محلی تنها.

اکنون که شما می دانید چه آنتی ویروس ابر است، اجازه دهید به ویژگی های نرم افزار آنتی ویروس ابر و نحوه استفاده از آنها برای پاک کردن سیستم خود نگاه کنید.

 

ابعاد آنتی ویروس Cloud

اگر تجربه ای با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس داشته باشید، رابط کاربر (UI) نرم افزار آنتی ویروس ابر باید آشنا باشد. پس از همه، کار اصلی آن همانند سایر برنامه های آنتی ویروس است: اسکن کامپیوتر خود را برای شناسایی و پاکسازی هر گونه نرم افزارهای مخرب. بنابراین، شما می توانید این توابع رایج را در یک رابط کاربری آنتی ویروس ابر ببینید:

    
کل رایانه یا پوشه های خاصی را در کامپیوتر اسکن کنید.
    
تنظیم زمانی که برای اسکن خودکار و چه پرونده هایی در آنها باشد.
    
گزارش های دقیق را ببینید تا بدانید چه بدافزار در طول اسکن شناسایی شده است.
    
اقدامات لازم را برای حذف یا بازگرداندن هر فایل قرنطینه یا فایل هایی که به نحوی خنثی شده اند، تا زمانی که تصمیم به بازگرداندن یا حذف آنها نداشته باشید.

ویژگی های منحصر به فرد آنتی ویروس ابر آنهایی هستند که در UI مشاهده نمی کنید. ما قبلا دیده ایم که آنتی ویروس ابری وظایف خود را بین کامپیوتر شما (برنامه کاربردی مشتری) و سرورهای وب در جایی دیگر در اینترنت تقسیم می کند. از آنجا که این شخصیت تقسیم می شود، آنتی ویروس ابری می تواند منابع را از طریق اینترنت برای استفاده بهتر از رایانه خود در برابر نرم افزارهای مخرب استفاده کند. برای هر یک از محصولات ضد ویروس ابر، این منابع با هم جمع می شوند تا یک پایگاه داده مرکزی از اطلاعات بدافزار ایجاد کنند.

این اطلاعات بدافزار به روش های مختلف بسته به محصول جمع آوری می شود. به عنوان مثال، آنتی ویروس Panda Cloud می تواند اطلاعاتی را برای آنچه که آن اطلاعات جمع آوری شده از منابع فناوری اطلاعات و صنعت نرم افزار، honeypots (رایانه های مورد استفاده برای تروجان نرم افزارهای مخرب) در سراسر جهان و بازخورد مشتریان [Source: Ilascu] به دست می دهد. Immunet Free Antivirus بستگی دارد به کل جامعه کاربران (Immunet Cloud) برای یادگیری در مورد تهدیدات بالقوه، اضافه کردن داده ها به فناوری ایمنی Collective [منبع: Immunet]. سرور های آنتی ویروس ابر، الگوریتم های داده ها را برای طبقه بندی بدافزار ها با کیفیت های مختلف، از جمله سطح تهدید، اجرا می کنند.

با این وجود، این پایگاه داده های مخرب خاص است، نه فقط تکنیک های جمع آوری شده. مزیت واقعی آنها این است که آنها چگونه می توانند این اطلاعات را برای شما فراهم کنند. به جای انتظار چند تکه بزرگ برای نرم افزار آنتی ویروس خود را هر چند هفته چند بار، کامپیوتر شما می توانید برای آخرین تهدیدات در حالی که شما آنلاین، اسکن آنها را در طی چند دقیقه از اضافه کردن آنها به پایگاه داده.

برای دسترسی آفلاین، یک محصول ضدویروس ابری ممکن است یک حافظه پنهانی از اطلاعات بدافزار در رایانه محلی شما را حفظ کند. نرم افزار آنتی ویروس ابری می تواند این حافظه را به روز نگه دارد تا زمانی که آنلاین هستید. این حافظه پنهان کل پایگاه داده تهدیدهای مخرب را شامل نمی شود، اما شامل نرم افزارهای مخرب است که رایج ترین تهدیدات رایانه شما را نشان می دهد.

تا کنون، ما به ویژگی های کلی نرم افزار آنتی ویروس ابر نگاه کردیم. برای درک بهتر این که چه چیزی به نظر می رسد، اجازه دهید رابط کاربر را برای یکی از این محصولات آنتی ویروس ابر بررسی کنیم.

 

آنتی ویروس پاندا ابری
گزارش کامل رویداد در Panda Cloud Antivirus شامل جزئیات در مورد زمانی که سیستم شما را اسکن کرده و بدافزار شناسایی شده است.
گزارش کامل رویداد در Panda Cloud Antivirus شامل جزئیات در مورد زمانی که سیستم شما را اسکن کرده و بدافزار شناسایی شده است.
Screenshot Stephanie Crawford
برای HowStuffWorks

Panda Cloud Antivirus
، توسط Panda Security، در نسخه های رایگان و نرم افزار برای ویندوز ۷، ویستا و XP (Service Pack 2 یا بالاتر) در دسترس است. به محض این که Panda Cloud Antivirus را نصب کنید، لوگوی سر پاندا در سینی سیستم شما نشان داده می شود که نشان می دهد که این نرم افزار در حال اجرا است. برای باز کردن رابط کاربری (UI) برای نرم افزار سرویس گیرنده، روی سر پاندا کلیک کنید. شما همچنین می توانید روی پاندا راست کلیک کنید تا گزینه های دیگری مانند فعال یا غیرفعال کردن نرم افزار انتخاب شود.

UI
به یک صفحه وضعیت باز می شود که نشان می دهد آیا خطاها برای رسیدگی وجود دارد یا اینکه سیستم درست است. اگر نرم افزار در حال حاضر یک اسکنر را اجرا می کند، می بینید که میله های سبز در حال حرکت در نوار پیشرفت هستند. اگر هیچ اسکنی در حال اجرا نیست، می توانید یکی را شروع کنید. برای انجام این کار، روی نماد اسکن در بالای صفحه کلیک کنید، که به نظر می رسد مثل یک ذره بین است. در آنجا گزینه های اسکن زیر وجود دارد:

    
بهینه سازی اسکن – اسکن پوشه ها و فایل ها را بر روی سیستم ویندوز خود انتخاب کنید که به بدافزار شناخته شده آسیب پذیر است.
    
اسکنهای دیگر> اسکن تمام کامپیوتر من – اسکن همه چیز در سیستم ویندوز شما. اگر اطلاعات زیادی در هارد دیسک خود دارید، می توانید زمان زیادی را صرف کنید.
    
اسکنهای دیگر> موارد دیگر را اسکن کنید – کادرهای پوشه خاصی را که میخواهید برای نرم افزارهای مخرب اسکن شده را علامت بزنید.

هنگامی که Panda Cloud Antivirus یک اسکن را اجرا می کند، وضعیت را به منظور نشان دادن اینکه آیا مشکالت امنیتی وجود دارد، تجدید می کند. اگر وضعیت صحت نداشته باشد، می توانید روی یک پیوند پیام کلیک کنید که نشان می دهد کدام اشتباهات پیدا شده است یا می توانید روی نماد گزارش در بالای صفحه کلیک کنید که مانند یک نمودار پایه به نظر می رسد. در صفحه گزارش، شما می بینید که انواع بدافزارهای Panda Cloud Antivirus موجود در رایانه شما وجود دارد. همچنین یک پیوند برای مشاهده گزارش رویداد کامل وجود دارد که نشان می دهد تمام فعالیت های اسکن شده در برنامه، تمام فایل های مخرب آن را یافته و آن را با آن فایل ها زمانی که آنها را پیدا کرد.

مانند دیگر برنامه های آنتی ویروس، Panda Cloud Antivirus برخی فایل های مشکوک را قرنطینه می کند که نمی تواند به طور قطعی به عنوان بدافزار شناخته شود. آنتی ویروس پاندا آنتی ویروس را قرنطینه می کند که یک مفهوم آشنا برای کاربران ویندوز است. این به این معنی است که پرونده ها با تغییر نام آنها به گونه ای خنثی می شوند که باعث می شود آنها دشوار باشد. اگر فایل در جعبه ظاهر شود، Panda Cloud Antivirus به شما فرصتی برای بازیابی این فایل میدهد تا دوباره قابل استفاده باشد.

هر مشتری آنتی ویروس ابری دارای تنظیمات و گزینه های پیش فرض برای تغییر برخی از این تنظیمات است. اگر روی دنده در سمت راست پایین رابط کاربری کلیک کنید، پنجره به نظر می رسد به صفحه گزینه های آن تلنگر می شود. شما می توانید این را با کلیک کردن روی دنده در پایین سمت چپ در حالی که در صفحه گزینه ها هستید، تلنگر کنید. در اینجا لیستی از مواردی که می توانید در تنظیمات Panda Cloud Antivirus تنظیم کنید:

    
تنظیمات اتصال از طریق یک پروکسی سرور (نادر برای کاربران خانگی، اما رایج برای افرادی که در شبکه کاری مشغول هستند)
    
فعال کردن / غیرفعال کردن اسکن خودکار (autorun)
    
فعال کردن / غیرفعال کردن اسکن کردن درایوهای USB، که به عنوان یک واکسن خوانده می شود (فقط در نسخه Pro قابل دسترس است)
    
تنظیمات پیشرفته برای تنظیم چگونگی انجام اسکن، بازیافت و گزارش

بعد، اجازه دهید برخی از چالش های ابری آنتی ویروس را در نظر بگیریم و اینکه چگونه برخی از شرکت های نرم افزاری به این چالش ها در محصولات خود توجه کرده اند.

 

محصولات و چالش ها

به نظر می رسد تعداد روزافزون محصولات آنتی ویروس ابر وجود دارد. بعضی از موارد زیر ممکن است بخواهید چک کنید:

    
آنتی ویروس پاندا ابر – این نرم افزار است که ما در آن نگاه کردیم. این یک نسخه رایگان است که ممکن است برای شما کافی باشد نسخه Pro، که در $ ۲۹،۹۹ ذکر شده، شامل خدمات پشتیبانی فنی و محافظت از دستگاه USB می باشد.
    Immunet –
این محصول که توسط یکی از مدیران سابق سیمانتک راه اندازی شده است، بر قدرت در اعداد تاکید دارد. نسخه رایگان طراحی شده است برای جمع آوری اطلاعات در مورد تهدیدات مخرب از کاربران و به اشتراک گذاری آن داده ها با جامعه بزرگتر. Immunet Plus، در لیست ۲۴٫۹۵ دلار است، اضافه می کند حفاظت آفلاین و پیشرفته اسکن و ویژگی های حذف.
    HitMan Pro –
این محصول رایگان طراحی شده است تا اسکن دوم دوم را ارائه کند تا مکمل محافظت آنتی ویروس موجود شما باشد.
    Webroot – Webroot
و Prevx برای ایجاد یک محصول ضد ویروس ابر که در حال آزمایش بتا از این نوشتن است، همکاری داشته اند. ما برخی نکات را در مورد آنچه که در اینجا می بینیم پیدا کردیم.

شک و تردیدندگان ابر انفجاری استدلال می کنند که این رویکرد به حفاظت از نرم افزارهای مخرب، برخی از اجزای ضروری برای امنیت و عملکرد ندارد. یکی از نگرانی ها، تهاجم بالقوه به حریم خصوصی به دلیل داده های جمع آوری شده از رایانه شما است. بعضی از محصولات ممکن است در این رابطه بیشتر خطرناک باشد. پاندا کاربران خود را اطمینان میدهد که فایلهایشان هرگز کامپیوترهای خود را ترک نمی کنند و تنها مواردی که به اجرا در می آیند بر روی داده های ابر بررسی می شوند که شامل فایل هایی نمی شود که حاوی اطلاعات شخصی باشند. قبل از تصمیم گیری بر روی هر محصول ضد ویروس ابر، مطمئن شوید که اطلاعاتی که از رایانه شما می تواند بخشی از پایگاه داده جمعی آن باشد.

استدلال های عملکرد شامل برخی از نگرانی های شما در مورد نرم افزار آنتی ویروس سنتی می باشد. به عنوان مثال، نرم افزار آنتی ویروس ابر می تواند زمان لازم برای شروع یا خاموش کردن کامپیوتر شما را کاهش دهد یا عملکرد کلی دیگر برنامه ها را کند کند. بررسی CNET از آنتی ویروس پاندا ابر نشان می دهد برخی از تاثیر این محصول بر روی سیستم در مقایسه با داشتن هیچ نرم افزار آنتی ویروس دیگر و نشان داد که آن را “یک تاثیر کوچک اما قابل تشخیص بر عملکرد سیستم” [منبع: Rosenblatt]. با این وجود ممکن است که این ممکن است تاثیر برخی برنامه های آنتی ویروس سنتی را از بین ببرد. از طریق فعالیت های روزمره خود، با آزمایش نرم افزار بر روی کامپیوتر خود، عملکرد محصول آنتی ویروس ابر را تعیین کنید. برای اکثر محصولات آنتی ویروس ابر، آن را امتحان کنید هیچ چیزی به شما نمی دهد!

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *