چه کاری می توانم در Codeigniter انجام دهیم؟

۹٫ کمی به هیچ سرور مورد نیاز است.

بر خلاف سایر فریم های PHP، CI با هر دو PHP 4 و ۵ کار می کند. این باعث می شود که زندگی افرادی مثل من که بتواند بدون نیاز به کار بین دو محیط بسیار ساده تر کار کند. البته من خودم را در یک گوشه از زمان طراحی کرده ام و از تکنیک های PHP5 در برنامه های من استفاده می کنم، اما چارچوب خودم هم کار می کند.

۸٫ آسان درک و گسترش.

CI اولین چارچوبی است که من استفاده کردم آن را واقعا برای من حساس است. من Cake PHP ، چارچوب Zend ، Symfony و بسیاری دیگر را امتحان کردم و توانستم سریعترین و سریعترین CI را داشته باشم. CI نیز آسان است برای نوشتن کتابخانه های جدید، تغییر رفتار کتابخانه های موجود و فقط تغییر کلی رفتار چارچوب با تلاش کمی.

۷٫ تمام ابزارهایی که در یک بسته کوچک نیاز دارید.

تقویم، ایمیل، رمزگذاری پستی، اعتبارسنجی، آپلود، جلسات، آزمایش واحد … این فقط چند کتابخانه ساخته شده با CI است. همچنین شامل یک بار قایق کمک کننده های پیش فرض برای چیزهایی مانند فرم ها، دست زدن به فایل ها، آرایه ها، رشته ها، کوکی ها، دایرکتوری ها و موارد دیگر. به علاوه، اگر این کافی نبود، شما می توانید کتابخانه ها و کمک های خود را ایجاد کنید یا از کد هایی استفاده کنید که توسط جامعه CI توسعه یافته و به ویکی ارسال شده است.

۶٫ هیچ “نصب” لازم نیست.

باور کنید یا نه، یکی از سخت ترین چیزهایی که من با تلاش در مورد چارچوب های جدید تجربه کردم نصب آنها است. من طرفدار خط فرمان یونیکس نیستم، بنابراین من تمایل به جستجوی ابزارهایی دارم که می توانم آنها را فقط با آپلود کردن فایل ها در یک پوشه نصب و استفاده کنم. CI با این شرایط مناسب است. بدون نیاز به بسته PEAR یا تغییرات سرور برای دریافت چارچوب و در حال اجرا. فقط فایل ها را به سرور خود آپلود کنید و خاموش کنید

۵٫ ساخته شده در ابزارهای امنیتی.

CI به شما این امکان را می دهد تا به اندازه امنیت یا همان امنیت کمی که شما می خواهید برای برنامه خود لازم داشته باشید، پیاده سازی کنید. بعضی از موارد به طور پیش فرض مانند حذف کردن تمام متغیرهای جهانی بدون در نظر گرفتن دستورات register_globals پی اچ پی و غیرفعال کردن دستور magic_quotes_runtime در هنگام راه اندازی سیستم به طوری که شما لازم نیست برای حذف داده های slashes هنگام بازیابی اطلاعات از پایگاه داده خود را انجام دهد. چیزهای دیگر می توانند مانند رمزگذاری کوکی فعال شوند، داده های جلسه با یک پایگاه داده و به طور خودکار از SQL query ها فرار می کنند.

۴٫ انتزاعی پایگاه داده و بیشتر.

هر چارچوب دلخواه امروزه یک لایه انتزاع پایگاه داده ای دارد و CI استثنا نیست. شما بدون نیاز به نوشتن خام SQL می توانید به راحتی درج کنید، بروز رسانی و حذف اظهارات. اتصال به پایگاه داده های چندگانه در یک برنامه و اتصال به هر یک از انواع پایگاه داده زیر: MySQL (4.1+)، MySQLi، MS SQL، Postgre، اوراکل، SQLite، و یا ODBC. CI همچنین به شما اجازه می دهد که پایگاه داده خود را مانند اضافه کردن / حذف ستون ها از جداول، ایجاد جداول جدید و حذف موارد قدیمی با استفاده از پایگاه داده جدید جعبه کتابخانه دستکاری کنید.

۳٫ انجمن کاربر بزرگ و فعال

آخرین بار که من چک کردم، بیش از ۵۷،۰۰۰ اعضای ثبت شده در انجمن های CI وجود داشت. این یک جامعه کاربری خوب و بزرگ برای کار با زمانی است که شما یک مشکل یا سوال دارید. وب سایت CI در هنگام جستجوی پاسخ ها، یک انجمن و ویکی دارد. برای پاسخ سریع به یک سؤال، لیستهای ارسالی گروهی و یا کانالهای چت لیست گیج کننده نیست.

۲٫ مستندات عالی

به زودی، بزرگترین مزیت CI در هر چارچوب دیگر، مستندات است. من بعضی از چارچوب های دیگر را در حالی که هنوز در BETA بود و در حال توسعه هستند، پذیرفتم. اما مستندات CI ها ۱۰ برابر بهتر از سایر اسناد محتوایی ​​است که من در آن قرار گرفته ام و به شدت به آن فکر می کنم چون CI توسط یک شرکت و نه فقط یک جامعه پشتیبانی می شود. EllisLab ، شرکت پشت CI، افتخار زیادی در CI می کند و برنامه های زیادی برای این کار دارد و به همین دلیل است که آنها در زمان صرف وقت لازم برای ارائه مستندات کیفیت برای جامعه کاربران، مشکلی ندارند.

۱٫ به زودی یکی با ExpressionEngine خواهد بود.

# ۱ دلیل اینکه سنگهای CI این است که ExpressiongEngine، سیستم مدیریت محتوای EllisLabs، در حال حاضر برای استفاده از چارچوب بازسازی شده است. این بدان معنی است که هر کتابخانه، کمک کننده و غیره که برای CI توسعه می دهید، می توانید با EE در آینده استفاده کنید و بالعکس. این بدان معنی است که هر آنچه که EE نیاز به عمل دارد، CI می شود. این می تواند به معنای چیزهایی مانند یک کلاس تجزیه کننده بهبود یافته، ساخته شده در احراز هویت کاربر، توانایی به راحتی برنامه های مدولار و غیره برنامه. همه این فقط حدس و گمان است، زیرا نسخه جدید EE هنوز از آن خارج نشده است، اما یک مرد می تواند رویای آن باشد.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *