کرک (Crack) چیست؟

حالا یه عده برنامه نویس دیگه (به اسم هکر یا کرکر cracker ) میان یه فایل به اسم کرک می سازن که (بدون اجازه سازنده برنامه) میاد محدودیت ها رو از روی اون برنامه برمی داره و شما با استفاده از اون می تونین از برنامه به طور کامل استفاده کنین.

نحوه کرک کردن:

بعضی از کرک ها به شکل آیکون خود نرم افزار میباشد روش کار این نوع کرک اینگونه است که ما بعد از اینکه نرم افزار مورد نظرمان را نصب کردیم باید کرکی را که آیکون آن هم اسم و هم شکل آیکون اجرائی نرم افزار میباشد را copy و در شاخه ای که نرم افزار نصب شده است paste نماییم در اینگونه مواقع شما پیغامی را دریافت مینمایید که باید گزینه yes را کلیک نمایید تا آیکون کرک شما جایگزین (Overwrite) آیکون اصلی شود . < اغلب بازیها از این روش کرک استفاده مینمایند>
این نکته را هم یاد آور شوم که اگر به همراه فایل کرک (exe.) فایلهای با پسوند dll. یا ini. یا dat. وجود داشت شما آنها را نیز باید کپی کرده و در شاخه نصب نرم افزار paste نمایید .
در مورد این نوع کرک باید ذکر کنم که حتما” در هنگام کرک کردن باید نرم افزار مورد نظر بسته باشد یعنی در حال اجرا نباشد و الا پیغام خطا دریافت مینمایید .

یک نوع دیگر کرک وجود دارد که به KeyGen یا KeyMaker معروف هستند که روش آن با روش قبلی متفاوت است . این نوع کرک برای ساختن سریال به کار میرود , روش کار آن هم به این صورت است که شما با وارد کردن یک اسم یا شماره و در برخی موارد ایمیل در فیلد مشخص کرک و فشار دادن دکمه مربوط به آن یک کد جدید دریافت میکنید که معمولا” با وارد کردن آن در قسمت منو و در بخشی با عنوان Register یا Enter Code یا Registeration یا چیزی توی همین مایه ها برنامه فعال و کامل میشود .
در بعضی از موارد در همین بخش Registeration که در بالا گفتم یک کد وجود دارد که شما باید آن را در کرک (KeyMaker) وارد نمایید تا KeyMaker کد یا سریال راه انداز را برای شما بسازد .

نوع دیگر کرک ها به Patch یا Patcher معروف هستند , در این نوع کرک ها معمولا” دکمه ای با نام Choose یا Browse یا Patch و یا چیزی دیگری با همین معنی وجود دارد که با فشار دادن آن باید آدرس آیکون یا فایلی از نرم افزار که خود کرک مشخص کرده را در پوشه ای که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهید تا نرم افزار را بصورت کامل تبدیل کند

بعضی مواقع وقتی ما یک کرک را دانلود مینماییم بعد از باز کردن آن متوجه یک فایل Notepade به همراه چند فایل دیگر میشویم .در این صورت شما باید فایل Notepad درون کرک را باز کرده و سریال مورد نظر را در بخش Register نرم افزار وارد نماییم .

 این رو هم بدانید در اصل کرک و کرک کردن نرم افزارها یک کار غیر قانونی در سطح جهانه ولی چون کشور ما هنوز به قانون کپی رایت نپیوسته و مهمتر از اون به علت محدودیت خرید اینترنتی در ایران شاید ما چاره ای جز کرک کردن نداریم
در ضمن هیچوقت کرک برنامه همراهش نیست و برنامه هایی که شما به همراه کرک دانلود می کنید شخص دیگه ای (غیر از سازنده برنامه) اون رو جایی آپلود کرده تا زحمت شما رو کم کنه.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *