انتخاب هارد مناسب برای دی وی آرDVR

مشتری و در مواقعی از دست دادن کلیه تصاویر ضبط شده را به دنبال خواهد داشت. در این بخش ، به بررسی پارامترهای لازم در خصوص انتخاب یک هارد دیسک مناسب برای سیستم دوربین مداربسته خواهیم پرداخت

 

هارد ذخیره کننده اطلاعات 

جهت دخیره سازی اطلاعات و تصاویر از هارد استفاده می شود، در DVR های قدیمی از هاردهای IDE استفاده می شد که به دلیل محدودیت حافظه ،زمان ضبط تصاویر پایین بود ولی در DVR های جدید که از هاردهای SATA نیز پشتیبانی می کنند، به دلیل افزایش حجم رسانه ذخیره سازی، مدت زمان بسیار طولانی تصاویر ویدئویی را در حافظه ذخیره می کنند، برای محیط هایی که مدت زمان ضبط تصاویر حائز اهمیت می باشد، ظرفیت هارد دیسک از فاکتورهای بسیار مهم می باشد. که در انتخاب دستگاهDVR بایستی به این نکته اساسی توجه شود. (از هارد های متداول مورد استفاده در دستگاه های DVR می توان به هاردهای ۵۰۰ گیگابایت و ۱ترابایت اشاره نمود

پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک هارد دیسک در نظر گرفت :

ظرفیت : حداقل ( ۲۵۰ گیگابایت )  ، پیشنهادی  ( ۱ تا ۲ ترابایت )  ،  حداکثر ( ۳ ترابایت ) تهیه هارد دیسک هایی با ظرفیت بالاتر از نیاز موجود، تصمیمی منطقی می باشد . قیمت هارد دیسک های با ظرفیت بیشتر همواره بالاتر از ظرفیت های پائین تر می باشد ( تفاوت زیاد نمی باشد)  بعنوان نمونه،تفاوت ظرفیت هاردیسک های ۵۰۰GB با ۱۰۰۰GB چیزی در حدود ۵۰۰GB می باشد که این ظرفیت قابل توجهی است اما از نظر قیمتی این هاردیسک ها اختلاف چندانی با هم ندارند.

سرعت دوران هارد

حداقل ( ۵۴۰۰ دور در دقیقه)  ،پیشنهادی  (  ۵۴۰۰  تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه )  ، حداکثر (  ۷۲۰۰ دور در دقیقه ) بالا بودن سرعت دوران یک هاردیسک نشان دهنده بالا بودن سرعت ذخیره و بازیابی اطلاعات است. درصورتیکه از دوربین های با کیفیت و تنظیمات DVR با کیفیت بالا استفاده می نمایید، بالا بودن تعداد دور در دقیقه یک هاردیسک بسیار حائز اهمیت است.

سرعت اینترفیس هارد

حداقل ( SATA1.5Gb/s or SATA 3Gb/s)، پیشنهادی (SATA 3Gb/s or SATA 6Gb/s  )، حداکثر (SATA 6Gb/s) اجازه بدهید تصریح کنیم که یک اینترفیس سریعتر واقعاً چه معنائی دارد. بطورکلی، مشخصات جدید SATA باعث نمی شود که درایو دیسک سخت شما عملیات خواندن و یا نوشتن داده ها را سریعتر از گذشته انجام دهد؛ درست همانطور که وقتی نسخه ۳ گیگابیت بر ثانیه ای SATA در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد، هیچ تفاوت آشکاری بین این نسخه های ۱/۵ گیگابایت بر ثانیه ای و ۳ گیگابیت بر ثانیه ای از مدلهای مشابه درایوهای دیسک سخت مشاهده نمی شد. در مقابل، شما می توانید SATA 6 گیگابیت بر ثانیه را بعنوان یک محدوده سرعت بالاتر در یک بزرگراه در نظر بگیرید. مطمئناً یک اتومبیل مسابقه ای (یک هارد SSD سریع) می تواند از این سرعت اضافی که توسط مشخصات جدید SATA امکانپذیر شده است بهره گیری نماید، اما یک اتومبیل خانوادگی (یک درایو دیسک سخت عمومی ۷۲۰۰ دور در دقیقه ای) نخواهد توانست از محدوده ۳ گیگابیت بر ثانیه ای گذشته عبور نماید و به همین دلیل بر روی بزرگراه ۶ گیگابیت بر ثانیه ای جدید نیز سریعتر نخواهد بود.

سرعت جستجوی هارد

حداقل (۸ms و یا پائین تر)  ، پیشنهادی ( ۸ms تا  ۹ms  )  ، حداکثر ( ۹ms ) متوسط سرعت جستجو ( بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می گردد)  در واقع به سرعت پیدا نمودن اطلاعات ( یک بخش خاص از داده ) ذخیره شده در یک درایو اطلاق می شود.اکثر کاربران در زمان انتخاب یک هارد دیسک به موضوع فوق توجه نکرده و حتی در فعالیت های روزمره خود با کامپیوتر کمبودی از این بابت را حس نمی نمایند . در مواردیکه اطلاعات  در بخش های متفاوت هارد ذخیره شده باشد، یافتن هر بخش از اطلاعات ذخیره شده و ارتباط بین آنان ، زمان مختص خود را خواهد داشت  .

اندازه  بافرBuffer هارد

حداقل (۱۶ مگابایت)  ، پیشنهادی (۳۲ مگابایت و ۶۴ مگابایـت )  ، حداکثر (۶۴ مگابایت) بافر ،‌ یک حافظه Cache بر روی درایو بوده که بطور موقت اطلاعات در آن ذخیره شده تا در صورتیکه پردازنده مجددا” درخواست آنان را داشته باشد ، اکثر هارددیسک ها به طور معمول دارای بافری به ظرفیت شانزده مگابایت می باشند(درایوهایی با بافر بالاتر نیز وجود داشته که از آنان برای اهداف خاصی استفاده می گردد).

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *