مزایای استفاده از دریم ویور (Dreamwerver)

خیلی به اینگونه نرم افزار ها وابسته نشوند اما بسیاری از همین برنامه نویسان هم به خاطر امکانات و تسهیلات قابل توجهی که در این برنامه وجود دارد از آن استفاده می کنند حال بماند که برخی از آنها فقط از این برنامه قدرتمند به عنوان ادیتور و برای سرعت بالاتر در برنامه نویسی استفاده می کنند. همینطور حقیقت این است که محیط این نرم افزار برای کسانی که علاقه به برنامه نویسی ندارند خیلی ساده نیست و کار کردن با آن نیاز به کمی مهارت و صرف زمان دارد.

اما با همه آنچه گفته شد دلایلی هست که بسیاری از طراحان وب سایت ها کار با این نرم افزار را ترجیح می دهند در ادامه به هر کدام از این قابلیت ها اشاره می کنیم تا در صورتی که مورد توجه شما هم قرار گرفت از این نرم افزار استفاده کنید:

مدیریت چندین سایت به سادگی

دریم ویور کار را برای رفتن از سایتی به سایت دیگر بسیار ساده کرده است. اگر کار شما طراحی سایت است و به این طریق کسب درآمد می کنید احتمالا با تعداد زیادی وب سایت کار می کنید و این ویژگی کار شما را بسیار ساده می کند.

قابلیت انتقال فایل

دریم ویور خود دارای یک نرم افزار FTP است که به کمک آن می توانید فایل های را به سرور خود منتقل نمایید و این کار را به سادگی و فقط با فشردن کلید های CTRL+SHIFT+U به صورت همزمان می توانید انجام دهید و همچنین می توانید به کمک آن اجازه دسترسی را برای هر فایل تعیین کنید.

CSS های آماده

 دریم ویور یک برتری دارد که بسیاری آنرا برای همین ویژگی مورد استفاده قرار می دهند و آن قابلیت ساده سازی طراحی سایت و جلوگیری از کدنویسی های طولانی و پیچیده است . و یکی از این قابلیت ها استفاده از ابزار CSS است. با یک کلیک پنجره CSS باز می شود و می توانید به کمک آن فرم ظاهری سایت را برای همه صفحات تعیین کنید.

طراحی منو های متنوع

با استفاده از دریم ویور  به سادگی و به کمک ابزار Tag Inspector می توانید منوها و پیوند های خود را با جلوه ای زیبا طراحی کنید و ظاهری حرفه ای به وب سایت خود بدهید. تنها کاری که باید بکنید چند کلیک است.

قابلیت های سمت سرور

server side include ها یا SSI ها برای طراحی یک وب سایت بسیار حیاتی هستند، اما کمتر ویرایشگر کدی چنین ویژگی هایی دارد دریم ویور این کار را به خوبی انجام می دهد و به کمک SSI ها به شما انتخاب های بیشتری می دهد فهمیدن این ویژگی کلیدی در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند و کمک می کند وب سایت بهتر و کارا تری طراحی کنید.

قالب های آماده

این روش کار حتی برای افراد آماتور هم بسیار ساده است. استفاده از قالب های از پیش آماده شده کمک بزرگی برای ساخت وب سایت با انعطاف پذیری بالاتر است حتی برای آماتور ها که دانش بالایی در زمینه برنامه نویسی ندارند. اگر در هنگام طراحی وب سایت اشتباهی کرده باشید به سادگی با کمک یک فایل dwt می توانید در صد ها صفحه این تعییر را ایجاد کنید. همچنین برای به روز رسانی های بعدی در وب سایت هم مفید واقع می شود.

سازنده فرم ها

فرم ها دریچه ارتباطی کاربران یک وب سایت هستند و سهولت ساخت فرم ها در دریم ویور امتیاز بزرگی است. ایجاد فرم در این نرم افزار بسیار ساده است و با یک اسکریپت PHP می توانید اطلاعاتی را که از یک فرم دریافت می شود به سادگی برای هر ایمیلی ارسال کنید. به امید خدا در آینده مطالب بیشتری درباره ایجاد فرم ها و طراحی سایت در یاد بگیر دات کام ارائه خواهیم کرد.

با توجه به آنچه گفته شد فکر می کنم با بنده موافق باشید که دریم ویور ابزار مفیدی برای طراحان و مدیران وب سایت هاست و دلایل زیادی برای آموختن آن وجود دارد که شاید در این مقاله ذکر همه آنها امکان پذیر نباشد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *