آنتی ویروس Nod32

شرکت eset نرم افزار های امنیتی خود را به صورت محدود و برای چند روز رایگان در اختیار همگان قرار می دهد و برای استفاده دائمی نیاز به خرید حساب ویژه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور هست. البته به صورت غیر قانونی نام های کاربری و کلمه عبور برای به روز رسانی های چند روزه و حتی چند ماهه در اینترنت به مقدار خیلی زیاد پیدا می شود. بنابراین برای کاربران ایرانی که ذاتا استفاده از نرم افزار اصل از پایه سخت هست مشکلات چندانی بوجود نمی آید.

اولویت اول در استفاده از یک برنامه آنتی ویروس برای اینکه یک سیستم ایمن داشته باشیم و یا حداقل از سلامت اطلاعات ضروری و شخصی خود اطمینان داشته باشیم آپدیت و انجام به روز رسانی های مهم است. در غالب برنامه های ضد ویروس، آپدیت هسته برنامه تنها مورد ضروری نمی باشد و می بایست سیستم عامل مورد استفاده هم در صورت لزوم به روز شود. مثلا سیستم عامل های ویندوز بخاطر گستردگی کاربردی که دارند خیلی زیاد مورد حمله بد افزار ها قرار می گیرند و از سوی مایکروسافت به صورت هفتگی نسخه های امنیتی الحاقی مهمی برای به روز رسانی ویندوز ارائه می شود.

نرم افزار های ضد ویروس به صورت کاملا رایگان نیز عرضه می شوند اما در صورتیکه شما نیز یکی از محصولات eset را انتخاب کرده اید با آموزش تصویری به روزرسانی بدون دردسر و بدون نیاز به وارد کردن یوزرنیم و پسورد برای هر دوره زمانی با ما همراه باشید.

پایگاه اینترنتی سافت گذر سرویسی را در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می دهد تا کاربران ایرانی با اعمال تغییراتی در سرور آپدیت eset و nod32 بدون نیاز به هیچ یوزرنیم و پسوردی و به صورت کاملا خودکار بتوانند از آخرین آپدیت آنتی ویروس خودشان استفاده کنند.

بدون توضیح بیشتر آموزش تصویری اعمال تغییرات مورد نیاز در محیط برنامه را با هم پی می گیریم:

در مرحله صفرم: روی محیط آنتی ویروس خودتان کلید F5 را فشار دهید یا از هر روش متعارفی که می دانید وارد پنجره setup شوید.

مرحله اول: گزینه update را پیدا و کلیک کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

مرحله دوم: در تنظیمات بخش update متناسب با تصویر در بخش انتخاب پروفایل گزینه edit از update server را کلیک کنید.

مرحله سوم: در پنجره لیست سرور آپدیت آدرس: http://dl.softgozar.com/eset_upd_softgozar1 را در update servers بنویسید و گزینه add را بزنید.

در آخرین مرحله: شما آدرس مورد نظر را در آپدیت سرور می بینید و سایر قسمت ها را خالی بذارید و ok کنید. برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید.

حال دیگر در به روز رسانی، نرم افزار آنتی ویروس شما پیغامی مبنی بر اشتباه بودن نام کاربری و کلمه عبور نمی دهد و برنامه شما بصورت اتوماتیک آپدیت می شود. همان طوری که در ابتدا هم گفتم برای داشتن محیطی امن در رایانه خود می بایست نسخه های امنیتی سیستم عامل را هم به خصوص در ویندوز های xp، vista و ۷ به روز کرد.

اینجا هم صفحه اختصاصی است که برای معرفی این سرویس در سافت گذر تهیه شده و در صورت بروز هر گونه مشکل و از آخرین خبر های مرتبط با مراجعه به آن آگاه می شوید.

روش های مشابه با سرور های متفاوت توسط سایت های خارجی نیز برای به روزرسانی همیشگی وجود دارند اما توصیه من استفاده از وب سایت مطمئن داخلی است. من بیش از یک ماه است که از این روش استفاده کردم و به مشکلی بر نخوردم و نیازی به تلف کردن وقت برای پیدا کردن یوزنیم و پسورد در این مدت نبوده است. شما هم می توانید تجربیات خود را درباره آنتی ویروس ها و آپدیت آن ها در بخش نظرات مطرح کنید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *