فاوآیکون چیست؟ Favicon –

در حال حاضر بیشتر افرادی که با اینترنت کار می‌کنند، هرروز بارها فاوآیکون ها را می‌بینند. بسیاری از ما با فاوآیکون ها برخورد داریم ولی هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با آن نداریم. کاربران هرروز با فاوآیکون ها سروکله می‌زنند ولی متوجه حضور آن در فضای وب نمی‌شوند.

مغر ما تصویر را زودتر از متون تجزیه‌وتحلیل می‌کند. زمانی که شما وب‌سایتی را جستجو می‌کنید، با دیدن فاوآیکون ها بسیار راحت‌تر و سریع‌تر سایت موردنظر خود را پیدا می‌کنید.

زمانی که تب‌های زیادی را بازکرده‌اید، چگونه سایت موردنظر خود را پیدا می‌کنید؟ در این موقعیت هم فاوآیکون ها به کمک شما می‌آیند و شما با دیدن آیکون وب‌سایت خود، به‌سرعت و به‌راحتی سایت موردنظرتان را پیدا می‌کنید.

اگر وب‌سایتی Favicon نداشته باشد، تصویر سفیدرنگی در کنار نام وب‌سایت دیده می‌شود.

تصور کنید نیاز دارید که تعدادی صفحه وب‌سایت در محیط اینترنت را نشانه‌گذاری کنید، اگر وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید و نشانه‌گذاری کرده‌اید، فاوآیکون نداشته باشد، با سختی می‌توانید وب‌سایت موردنظرتان را پیدا کنید.

تائید اعتبار فاوآیکون

طراحی یک چاقوی دو لبه است، هم می‌تواند قاتل وب‌سایت شما باشد وهم می‌تواند نظر بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما جلب کند. شما باید بازدیدکننده را متقاعد کنید که بیشتر در وب‌سایت شما بماند. زمانی که استفاده از مرورگرها باب شد، وب‌سایت‌هایی با عنوان وب‌سایت‌های sticky محبوب شد که کاربر را بیشتر در وب‌سایت نگه می‌داشت. فاوآیکون ها به وب‌سایت شما اعتبار می‌دهد با پرداختن به فاوآیکون ها می‌توانید اعتبار بیشتری در چشم مخاطب ایجاد کنید.

استفاده از یک فاوآیکون سفارشی و خاص، به اعتبار وب‌سایتتان را تائید می‌کند. انتخاب Favicon مناسب، حرکتی است کوچک ولی به جایگاه کاربر شما اعتبار می‌دهد. بسیاری از وب‌سایت‌ها از فاوآیکون پیش‌فرض ورد پرس برای سایت خود استفاده می‌کنند، اگرچه این فاوآیکون بارها دیده‌شده است، ولی این فاوآیکون تکراری بهتر از هیچ‌چیز است.

یک فاوآیکون سفارشی به بازدیدکننده شما می‌گوید که طراح وب‌سایت برای طراحی وب‌سایت وقت گذاشته است و نظر شمارا بیشتر جلب می‌کند.

ایجاد آگاهی از فاوآیکون نام تجاری

همه ما از میزان اهمیت لوگوها آگاهیم. لوگو شما ارتباط بصری مخاطب با شرکت شمارا برقرار می‌کند. تصور کنید که مک‌دونالد بدون M بزرگش دیگر مک‌دونالد خواهد بود؟ و یا توییتر بدون پرنده آبی‌اش، توییتر بود؟ لوگو وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ، نشانه‌ای برای شناخت آن‌ها است، Favicon هم تأثیری شبیه به لوگو دارد و در ابعاد کوچک بر ذهن مخاطب تأثیر می‌گذارد.

ساخت فاوآیکون

آیا تهیه فاوآیکون سفارشی ضروری است؟ استفاده از فاوآیکون سفارشی و خاص امری لازم نیست، بسیاری از فاوآیکون های پیش‌فرض و ساخته‌شده وجود دارد که می‌تواند بهبود کیفیت وب‌سایت شمارا تضمین کند.

اگر قصد دارید فاوآیکونی خاص تهیه کنید و یا فاوآیکون خود را از حالت پیش‌فرض وردپرس به حالتی بهتر تبدیل کنید، ما به شما می‌گوییم که چه‌کارهایی باید انجام دهید:

  • در فضای وب یک سازنده Faviconپیدا کنید (هزاران وب‌سایت برای ساختن فاوآیکون وجود دارد.)
  • فایل خود را بسازید (معمولاً فایل باید ۱۶ پیکسل در ۱۶ پیکسل باشد.)
  • به بخش تصویر تم خود بروید.
  • فاوآیکون طراحی‌شده را به‌جای فاوآیکون قدیمی قرار دهید.

به یاد داشته باشید فاوآیکون تصویری بسیار کوچک است. در طراحی فاوآیکون جزئیات زیادی را لحاظ نکنید، به یاد داشته باشید، اگر فاوآیکون شما بسیار با جزئیات و غیرقابل‌تفکیک باشد، هیچ برتری نسبت به وب‌سایتی بدون فاوآیکون ندارد.

سعی کنید از اولین حرف نام شرکت خود و یا حرفی که شرکت شما با آن شناخته‌شده است، استفاده کنید. Favicon گوگل یکی از بهترین نمونه‌های این سبک از فاوآیکون ها است. به فاوآیکون آمازون نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که طراح چگونه بامهارت از نام اول لوگو و علامت شرکت برای طراحی فاوآیکون استفاده کرده است.

اگر لوگو مشخصی برای شرکت و یا کسب‌وکار خوددارید، سعی کنید برای طراحی فاوآیکون به سراغ طراحی لوگو خود بروید. اگر تازه به دنیای اینترنت واردشده‌اید و قصد دارید به‌تازگی کسب‌وکار خود را در این بستر شروع کنید، می‌توانید از هر ایده‌ای برای طراحی فاوآیکون خود استفاده کنید.

در طراحی فاوآیکون حساس باشید، فاوآیکون باید به بهبود کسب‌وکار شما و جلب مشتری کمک کند و به‌عنوان پله‌ای برای پیشرفت شما عمل کند، نه مانعی که سد راهتان شود.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *