سبک درون خطی ( css Inline )چه برنامه ای هست ؟

با استفاده از ویژگی style در یک عنصر میتوانید از این روش نوشتن css استفاده کنید.

مثال :

?

۱

۲

<p style=”background: blue; color: white;”>A new background and

font color with inline CSS</p>

جهت توضیحات بیشتر به مطلبخاصیت Style تگ ها در cssمراجعه نمایید.

در این نوع، عناصر مشخص هستند و نیازی به تعریف آن ها نیست (برعکس شکل های دیگر). در ضمن اگر یکی از مشخصات ظاهری آن از قبل توسط راه های دیگری که گفته شد مقداردهی شده باشد، این مقدار برای آن درنظر گرفته می شود یعنی این نوع کدنویسی از تقدم بیشتری برخوردار است. css درون خطی اولویت بیشتری نسبت به دو روش دیگر (css داخلی و css خارجی) دارد. یعنی اگر شما از بیش از یک روش برای style دادن به یک فایل html یکسان استفاده کنید، css درون خطی ویژگی های بقیه متدها را لغو میکند و نظر نهایی را در استایل فایل خواهد داشت.

«جهت دسترسی به فهرست آموزش css اینجا کلیک کنید»

بدون استفاده از تگ <style> در بخش head سند اچ تی ام ال (HTML) خود می توان کدهای سی اس اس (CSS) را به صورت Inline یا به عبارتی “داخل تگیمورد استفاده قرار داد. برای روشن شدن این موضوع کد زیر را وارد ویرایشگر متن خود می کنیم:

تفاوت css درون خطی با سایر روش های سی اس اس

قواعد استفاده از css درون خطی کمی متفاوت تر از قواعد css داخلی و خارجی است.بدین صورت کهcssدرون خطی مستقیما به هر عنصر html اعمال میشود، به جای اینکه تنها با یک دستور به همه موارد یک عنصر اعمال شود.  در این روش نیازی به استفاده از “selector” نیست.

معایب روش   CSSدرون خطی یا CSS Inline

  • تغییر یک بخش خاص این روش فقط یکبار میتونه استفاده بشه چون مستقیما داخل موضوع مورد نظر قرار میگیره و نمیتونه روی بقیه موضوعات تاثیر بگذارد .
  • معمولا از این روش برای باز نویسی یا Override کردن یک یا چند ویژگی،خاصیت CSS که قبلا برای موضوعی تعریف شده است استفاده میگردد.
  • در این روش شما نمیتونید از Selector های CSS  استفاده کنید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *