KVM سوئیچ و KVM Over IP چیست؟ و مراحل آموزش نصب آن؟

کاربرد این دستگاه در اتاق سرور و مراکز خدماتی می باشد و باعث کاهش هزینه می گردد. با استفاده از kvm switch به طور مستقیم Admin  می تواند بر روی تمامی سرورها مدیریت و کنترل  داشته باشد .KVM مخفف سه کلمهMouse،Video ،Keyboard است. ، سوئیچ KVM  ۴ پورت بوده و قابلیت کنترل حداکثر ۴ کامپیوتر را دارد.

KVM over IP (IPKVM)

IP-KVM یک دستگاه مجزا است که درون آن یک میکروکنترلر تعبیه شده که وظیفه دارد تصویر سیستم، سیگنال های موس و کیبورد را دریافت کنید و پس از فشرده سازی آن ها را به بسته های شبکه (Network Packets) تبدیل کند و از Interface شبکه خود ارسال کند. به این ترتیب شما می توانید به محض روشن شدن یک کامپیوتر از طریق شبکه به آن ریموت بزنید و از همان ابتدا آن را از راه دور کنترل کنید مثلاً تنظیمات BIOS مربوط به آن را انجام دهید. بیشترین استفاده این دستگاه امروزه در دیتاسنتر ها می باشد که دسترسی مشتریانی که سرور Dedicated اجاره می کنند به محیط BIOS و BOOT سرور فراهم می کند. البته در تمامی دیتا سنتر ها این دستگاه را زمان کوتاهی برای هر مشتری در اختیار می گذارند و برای زمان های طولانی یا مکرر باید هزینه مجزا پرداخت کنید.

مراحل نصب آن؟

۱-ابتدا کابل مانیتور ، موس و کیبوردی که قرار است بر روی KVM به صورت مشترک مورد استفاده قرار بگیرد را انتخاب و به KVM  متصل کنید.

۲- سپس باید کابل های خود KVM  را که به صورت پیش فرض در بسته محصول قرار دارد را به پشت کیس های مورد نظرتان وصل کنید .

۳-برای سوئیچ کردن بین کامپیوترها باید از دوبار کلید Scroll Lock کیبورد یا از کلید خود KVM  استفاده کنید .  

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *