کاربرد Microsoft OneNote در چه مواردی است؟

حتما برای شما پیش آمده است که در مورد موضوعی در اینترنت جستجو کرده باشید و صفحات متعددی در آن زمینه بیابید اما همیشه مشکل دسته بندی این صفحات به گونه ای که در موقع نیاز در دسترس باشند وجود دارد
یا ممکن است زمانی که به دنبال موضوعی هستید با مطالبی مواجه شوید که برای شما جالبند ولی فعلا مورد نیاز نیستند، ذخیره سازی اینگونه صفحات و انباشته شدن آنها همیشه مشکل ساز بوده و در نهایت هم در اکثر موارد وقتی به آنها احتیاج داریم پیدایشان نمی کنیم.اما وان نوت به ما این امکان رو میده که صفحات اینترنت رو با یک کلیک وارد وان نوت کنیم و سپس در قسمتی که می خوایم قرار بدیم دسته بندی و موضوع بندی کنیم و در آینده هم به راحتی بهشون دسترسی پیدا کنیم.

استفاده از وان نوت برای دسته بندی ایمیل های مهم، جالب و … همچنین رسید های بانکی و کدهای رهگیری، همچنین یوزر و پسوردهای سایتهایی که در انها عضو هستید و … بسیار مفید است زیرا در این صورت می توانید در کمترین زمان آنها را در دسترس داشته باشید، بدون آنکه نگران از گم شدن این اطلاعات با ارزش باشید.

وان نوت این قابلیت را دارد که برای صفحاتی که می خواهید، رمزگذاری کنید تا به غیر از شما کسی به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکند.قابلیت دیگر وان نوت اینه که محدودیت های فضای word رو نداره. یعنی شما در هر جای صفحه که بخواین می تونید، شروع به نوشتن کنید و یا مطلبتون رو قرار بدید، صفحه وان نوت از چپ و راست و پایین نامحدوده.
این قابلیت باعث می شه که شما بتونید هر توضیح، یادداشت، کلیدواژه، عکس و را در هر جای صفحه قرار بدید و چینشی مطابق میل و نیازتون برای صفحه در نظر بگیرید.

قابلیت مهم دیگه وان نوت اینه که (بر خلاف برنامه های دیگه آفیس، که اگر باهاشون آشنایی نداشته باشید وقتی برای اولین بار بازشون می کنید، به راحتی نمی شه ازشون سر در بیارید) وقتی برای اولین بار وان نوت رو باز می کنید، با سه دفترچه از پیش آماده شده مواجه می شوید که یکی برای راهنمایی (onenote guide)و آشنا کردن شما با وان نوت و دو دفترچه دیگر هم به عنوان نمونه (work notebook و personal notebook) است. که با دیدن هر یک از صفحات این دفترچه ها که با زبانی ساده نوشته شده و با تصاویر همراه است، می تونید به سرعت با نحوه استفاده از این نرم افزار و قابلیت های متنوع آن آشنا شوید.

ویژگی خوب دیگه وان نوت اینه که هر صفحه ای رو که ایجاد می کنید، همون موقع زیر عنوان صفحه براتون تاریخ ایجاد صفحه رو به طور خودکار می گذاره، که این کار گاهی وقتها خیلی به درد آدم می خوره. علاوه بر این اگر مطلبی رو از صفحات اینترنت یا هر جای دیگه ای در وان نوت کپی پیست کنید، آدرس مبدا رو خودش زیر مطلب می نویسه که این هم بعضی وقتها بدجوری به درد می خوره.

البته توجه داشته باشید این قابلیت هایی که بر شمردم، فقط مهمترین هاست که شما رو ترغیب به استفاده از این برنامه کنه و نه تمام قابلیت ها.

neNote  استفاده های زیادی میشه از دانشجویی که سرکلاس حرف استاد را ازش یادداشت برمیداره و موارد مشابه که همین باعث میشه که هیچ کدام از کاربران OneNote از این نرم افزار بطور منظم و یکنواخت استفاده نکنند و هرکسی از شیوه خودش از OneNote استفاده کنه. اما onenote زمانی خوش را نشون میده که هنگام تحقیق یادداشت برداری کنید اونوقت قدرت شگفت انگیز خودش را به نمایش میگذاره. مایکروسافت با کار جالبی که انجام داد اومد و قابلیت linked Notes را اضافه کرد. شما یه صفحه جدید در onenote بازکنید و روی آیکون linked Notes در برگه review کلیک کنید. حالا که مشغول کار هستید در excel یا word یا powerpointیا در outlook و یا شایدم در اینترنت اکسپلورر، یادداشتهایی که در onenote ذخیره کرده اید همه خودکار در همان زمان به اون صفحه لینک میشوند. مایکروسافت به خوبی متوجه شد که وقتی کاربران از onenote استفاده میکنند همیشه میخواهند توی دسترس و جلوی چشمشون باشه بخاطر همین قابلیت جدیدی را هم اضافه کرد که به نام Dock to Desktop که این حالت پنجره onenote را به پائین یا بالا و یا طریفین صفحه نمایش میچسبونه تا همیشه در دسترس و دید شما باشه. یعنی یه چیزی میشه عین خود taskbar ویندوز. قبلا مطلبی راجع به dock ها نوشتم که اگر خوانده باشید اینرا کامل درک میکنید. onenote در این حد خودش را نشون داده که مایکروسافت آنرا در web Apps هم آنرا قرار داده. در onenote که در office web apps هم است شما میتونید مثل بقیه به اشتراک بگذارید . مایکروسافت هم شما را تشویق میند که مطالبتون را به اشتراک بگذارید و وقتی دفترچه یادداشتتون را آپلود کردید شما به عنوان نویسنده هستید و دوستانتان فقط میتونند دفترچه یادداشت شما را بخونند و هیچکدام حق ویرایش کردن آنرا ندارند.

از بزرگترین ویژگیهای جدید که به onenote 2010 اضافه شده همان اینترفیس ریبونی است و style نوشته ها که متن را بطور حرفه ای تر میچینید. حتی قابلیتهایی هم که در آفیس ۲۰۰۷ در onenote آن بود و شما آنرا پیدا نمیکردید در این اینترفیس جدید پیدا میکنید . این چیزی است که مایکروسافت به آن یقین داره ولی کافیه که شما به اینترفیس جدید عادت کنید. در onenote جدید قابلیت notebook recycle bin هم اضافه شده که شما میتونید نوشته های کهنه را مانند recycle bin ویندوز مرور و برگردونید.

Bottom of Form

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *