سئو داخلی (On Page)

جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئو داخلی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را درک کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند به این واسطه بهترین و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند.

سئو بیرونی (Off Page)

سئو خارجی یا سئو بیرونی به مجموعه عواملی از جمله بک لینک ها گفته می شود که موجب بهبود سئو و افزایش اعتبار سایت می شود. فعالیت در شبکه های اجتماعی و گرفتن لینک از بلاگ ها و سایت های معتبر از جمله فعالیت های سئو خارجی محسوب می شود. بر خلاف روش seo on page  که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود. این شامل تمام چیزهایی است که می تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. seo off page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می کنند) متمرکز می شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می پردازد.

 سئو کلاه سفید (White Hat)

سئو کلاه سفید به روش های اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که طبق دستورالعمل ها و موازین موتورهای جستجو کار بهینه سازی سایت انجام می گردد و معمولا نتیجه گرفتن از این روش ها در بلند مدت خواهد بود اما نتایج آن دائمی خواهد بود و ریسک ندارد و دچار مجازات های موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می کند.

 سئو کلاه خاکستری (Gray Hat)

تکنیک های کلاه خاکستری روش هایی هستند که در مرز کلاه سیاه حرکت می کنند ولی قابل تشخیص توسط گوگل نخواهند بود. تکنیک هایی که سرعت رشد شما را به شدت افزایش می دهند ولی موجب نمی شوند که وارد منطقه خطر جریمه توسط گوگل شوید. سئو کلاه خاکستری شامل روش هایی است که هنوز نگفته اند صددرصد انجام ندهید، ولی هنوز هم در دسته سئو کلاه سفید قرار نمی گیرند.

 سئو کلاه سیاه (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه  سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

تکنیک کلاه سیاه امروزه برای هکرهای کامپیوتر نیز استفاده می شود. سئو کلاه سیاه از جمله روش های زود بازده در سئو است که نتیجه فوری به همراه دارد اما بدون خطر هم نیست. موتورهای جستجو با تکنیک های کلاه سیاهی به شدت برخورد کرده و جریمه های سختی را اعمال می کند. این مجموعه روش ها برای کسانی مناسب است که تصمیم به حضور کوتاه مدت در وب داشته و تصمیم دارند از روش های زود بازده استفاده کنند تا سریع نتیجه بگیرند. در روش های سئو کلاه سیاه در حالت کلی سایت خیلی سریع به صفحات اول نتایج گوگل می رسد اما هر لحظه امکان دارد که دچار پنالتی و جریمه گوگل شود. برطرف کردن مجازات و پنالتی ممکن است علاوه بر صرف هزینه های بسیار زیاد نیازمند وقت طولانی تری  نیز باشد. به این علت استفاده آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *