QR Code چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

با وجودی که برای بار نخست به منظور ردیابی قطعات در صنایع تولید خودرو مورد استفاده واقع شد، کدهای QR در زمینه‌های بسیار بیشتری استفاده می‌شود؛ شامل کاربردهای ردیابی تجاری و کاربردهای راحت سازی در تلفن همراه کاربران (که به mobile tagging شناخته می‌شوند). QR آدرسها و URL هایی را که در نشریات، آهنگ‌ها، اتوبوس‌ها، کارت تبلیغات، یا هر چیزی که حفظ کردن آن در حافظه و یا به خاطر طولانی بودن متن، نوشتن آن سخت است را کد می‌کند. کاربرانی که تلفن های دوربین‌دار که برنامه کد خوان (reader) را داشته باشد، دارند، می‌توانند تصویر کد QR را برداشت کنند و مرورگر تلفن اجرا شده و به URL مورد نظر منتقل شود.
 چگونه یک کد
QR را اسکن کنم؟

اگر شما یک گوشی هوشمند مثل آی فون، آندروید، ویندوز فون، بلک بری یا … داشته باشید، تعدادی از برنامه های مختلف اسکنر بارکد را در اختیار خواهید داشت، مانند Red Laser و Barcode Scanner. اسکنر QR قادر به خواندن و رمزگشایی داده ها از یک کد QR میباشد . اکثریت این امکانات کاملا رایگان بوده  و شما برای استفاده از آن کافیست یکبار آن را نصب کنید  و با استفاده از دوربین موبایل  خود کد QR را اسکن کنید تا گوشی شما به طور خودکار داده های کد گذاری شده را برای شما رمزگشایی کند.

 استفاده QR کد در ایران تایمر چیست؟

در قسمتهایی از سایت مانند محصولات برای دسترسی سریع و ساده شما به مشخصات محصول و آدرس صفحه محصول، این امکان در صفحات سایت گنجانده شده که شما می توانید از آن استفاده نمایید

  QR-Code یک رمزینه (بارکُد) رمز دار دو بعدی با ساختار ماتریسی می باشد که به منظور رمز گشایی محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است. این رمزینه دربردارنده‌ی چیدمانی از چهارگوش‌ها‌ی (نقطه های) سیاه بر روی زمینه‌ی سپید است. این نقطه ها بر اساس الگوی استاندارد (ISO/IEC 18004:2006) ایجاد می شوند و می‌تواند حاوی: نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا داده‌ی دیگری باشد.

اما تاریخچه استفاده از این نوع بارکدها برمی گردد به یک شرکت ژاپنی وابسته به کارخانه تویوتا که در سال ۱۹۹۴ برای شناسایی قطعات ، و ماشین ها از این فناوری برای اولین بار استفاده نمود، در واقع این نوع بارکدها به آن ها اجازه می داد یک شی در هر قالبی، به سرعت در خط تولید توسط ماشین و دیگر عوامل شناسایی شود و نام این فناوری نیز از همین قابلیت آن سرچشمه می گیرد.

بر خلاف بارکدهایی که ما آن ها را بر روی اجناس مشاهده می کنیم که برای خواندن آنها نیاز به خطی از نور لیزر مانند است، این نوع از بارکد ها به عنوان تصویر دیجیتالی ۲ بعدی که با استفاده از حسگر تصویر به پردازنده منتقل شده و دیجیتالی می شوند و قادر هستند اطلاعات خود را به دستگاه میزبان خود منتقل کنند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *