بهترین نرم افزار برای رمز گذاری فایل های کامپیوتر + دانلود


 
برای به وجود آوردن امنیت در سیستم‌های دیجیتالی، نرم‌افزارهای مختلفی تا به حال ارائه شده است اما مهم این است که انتخاب درستی داشته و نرم‌افزاری را نصب کنید که تمامی نیازهای شما را به خوبی پوشش دهد.
Ashampoo Magical Security
یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین برنامه‌هایی است که به منظور رمزگذاری روی فایل‌ها به صورتی حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار قادر است از تمامی فایل‌ها و برنامه‌های محرمانه شما به شکلی محافظت کند که شما در مقابل هر ویروس، تروجان یا هر حمله هکری در امنیت کامل بوده و اطمینان داشته باشید که اطلاعات شما به هیچ وجه قابل سرقت نخواهد بود.
این نرم‌افزار محصولی از شرکت امنیتی آشامپو می‌باشد و کار با آن بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بعد که تصمیم گرفتید که از این برنامه استفاده کنید و آن را روی رایانه خود نصب کردید، گزینه جدیدی برای شما به وجود می‌آید.
 
به این ترتیب زمانی که روی هر فایل راست کلیک کنید در منویی که باز می‌شود، گزینه‌ای با نام Encrypt or Decrypt وجود خواهد داشت که با انتخاب آن می‌توانید فایل مورد نظر خود را رمزگذاری کنید تا هیچ فرد دیگری به جز خودتان قادر نباشد تا از آن فایل استفاده کند.
این نرم‌افزار برای انجام عملیات رمزگذاری از الگوریتم بسیار پیشرفته‌ای با نام AES استفاده می‌کند و باید بدانید در صورتی که فایلی را با این نرم‌افزار کد یا همان رمز کنید دیگر امکان کرک، پچ یا هک آن توسط دیگران وجود نخواهد داشت.

 
از دیگر امکانات بسیار مهم و کاربردی این برنامه می‌توان به توانایی آن در ساخت فایل‌های اجرایی با فرمت .exe اشاره کرد. روی تمامی این فایل‌ها هم می‌توانید رمزعبور قرار دهید و آن‌ها را پس از فشرده‌سازی برای هر شخصی که دوست داشتید، ایمیل کنید. باید بدانید اگر این فایل‌های رمز شده را روی CD یا DVD هم رایت کنید باز هم این فایل‌ها قابل شکستن نخواهند بود و تمامی فایل‌های رمز شده شما بدون این که مشکلی داشته باشند، قابل خواندن هستند.
تمامی فایل‌ها یا برنامه‌هایی که توسط این برنامه رمزگذاری می‌شوند، توسط همین برنامه هم رمزگشایی می‌شوند. پس نباید در این رابطه هم نگرانی خاصی داشته باشید. علاوه بر این موارد این نرم‌افزار به شما توانایی‌های مفید دیگری را هم می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید فایل‌های اضافی خود را به صورت کامل و به شکل غیر قابل برگشت پاک کنید. این برنامه از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.


قابلیت های کلیدی نرم افزار Ashampoo Magical Security:
رمزگشایی و رمزگذاری فایل های انتخاب شده تنها با یک کلیک موس
قابلیت پاک کردن فایل ها بصورت کامل
یکپارچه سازی نرم افزار در ویندوز Explorer
بهره گیری نرم افزار از آخرین تکنولوژی های رمزگذاری
قابلیت رایت اطلاعات محافظت شده بر روی CD/DVD
قابلیت رمزگذاری و رایت اطلاعات فقط در یک مرحله
امکان رمزگذاری و ارسال ایمیل فقط در یک مرحله
قابلیت رمزگذاری فایل ها با پسوند EXE و رایت مستقیم آن ها بر روی CD/DVD
قابلیت فشرده سازی فایل های رمز شده
توانایی مدیریت فایل ها برای راحت تر کار کردن با نرم افزار
قابلیت ارسال فایل ها از طریق ایمیل توسط نرم افزار
پشتیبانی از زبان های مختلف
و …

قفل کردن پوشه بدون نرم افزار

تمام افراد اطلاعاتی محرمانه روی سیستم های خود دارند که باعث می شود همیشه دغدعه ای برای مخفی کردن و رمز گذاشتن روی این ابزارها داشته باشند و برای این کار نرم افزارهای مختلفی را روی سیستمشان نصب می کنند. ما در اینجا شما را از این کار منع نمی کنیم بلکه می گوییم استفاده از این نرم افزارها یک امر ضروری می باشد اما در این آموزش قصد داریم روشی بسیار پیش پا افتاده و با ضریب امنیتی بسیار پایین اما کارآمد را به شما آموزش دهیم تا اگر روزی دسترسی به نرم افزاری ندارید بتوانید از فایلتان محافظت کنید.

هدف این آموزش آشنا کردن بیشتر شما با قابلیت های خط فرمان است نه روشی برای رمزگذاری بر روی فولدرها با ما باشید.

 آموزش قفل کردن پوشه بدون نرم افزار

ابتدا وارد cmd شوید. برای این کار کلیدهای win+r را با هم نگه دارید تا پنجره run باز شود و در کادر جستجو cmd را تایپ کنید و enter کنید.

 در این مرحله باید ابتدا به درایوی که فولدر موردنظرتان در آن قرار دارد بروید. برای این کار کافی است نام درایوتان را وارد کرده و یک دو نقطه هم در مقابل آن قرار دهید و باز هم enter کنید. برای مثال ما در این آموزش قصد داریم پوشه ای با نام beytoote که در درایو d قرار دارد را قفل کنیم. بنابراین ابتدا باید در محیط خط فرمان cmd به درایو D مراجعه کنیم

 

 

 

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *