آموزش : فعال سازی Store ویندوز ۸٫۱

باید اکانتی را که ساخته اید را در ویندوز وارد کنید. برای این کار اول به اینترنت متصل شوید. حالا از داخل صفحه ی Start برنامه ی PC Settings را باز کنید. اگر آن را پیدا نکردید کافیست وقتی وارد Start شدید کلمه ی PC Settings را تایپ کنید.

خوب حالا وارد قسمت Accounts شوید. در قسمت Your account پروفایل (User) خود را که در ویندوز ساخته اید می بینید. گزینه ی Connect to a Microsoft account را بزنید.

در این جا اگر برای User خود رمز گذاشته باشید از شما خواسته می شود که آن را وارد کنید. سپس از شما خواسته می شود تا ایمیل و رمز اکانت را که ساخت خود را وارد کنید. سپس دکمه ی Next را بزنید.

  حالا از شما خواسته می شود که ۴ رقم پایانی شماره ی همراهتان را وارد کنید. توجه کنید که باید در حین ساخت اکانت شماره تلفن خود را وارد می کردید. با وارد کردن ۴ رقم پایانی شماره ی همراه خود و زدن دکمه ی Next یک کد از طرف مایکروسافت به گوشی شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت بعدی وارد کنید.

اگر هم مایل به وارد کردن شماره تلفن نیستید گزینه ی I can’t do this right now را بزنید.

 

و در نهایت دکمه ی Next و بعد دکمه ی Switch را بزنید و از PC Settings خارج شوید.

تبریک! شما قدم اول را پشت سر گذاشته اید. هم اکنون اکانت شخصی شما وارد ویندوز شما شده است.

قدم دوم:

حالا نوبت به استفاده از Store رسیده. اگر در ایران نیستید، Store به صورت عادی باز خواهد شد و شما می توانید با رفتن به داخل آن، برنامه های دلخواه خود را نصب کنید.

اما اگر در ایران هستید و از اینترنت ایران استفاده می کنید…. احتمالا پس از باز کردن Store با صحنه ی زیر رو به رو خواهید شد:

بسیاری معتقدند که با VPN می توان Store را باز کرد. بله! درست فکر می کنند. اما استفاده از VPN هزینه دربر خواهد داشت و صد در صد سرعت آن کم تر از حد معمول خواهد بود. در ضمن قرار است شما برنامه هایی با حجم های متفاوت دانلود کنید. پس استفاده از VPN راه خوبی برای این کار نیست. پس از روش زیر برای راه اندازی Store استفاده کنید:

مایکروسافت از روی منطقه ی تنظیم شده بر روی رایانه ی شما و IP اینترنت، منطقه ی شما را شناسایی می کند و اگر منطقه ی شما را ایران تشخیص دهد، برنامه ی Store را تحریم می کند.

> برای تغییر منطقه ی رایانه از روش زیر استفاده کنید:

از داخل Control Panel و تنظیمات Region را انتخاب کنید.

از داخل زبانه ی Location گزینه ی Home Location را روی United States قرار دهید و بعد دکمه ی OK را بزنید.

> برای تغییر IP اینترنت خود هم از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا باید برنامه ی Super Hide IP را دانلود کنید. قرار است با این برنامه سرورهای مایکروسافت را گول بزنیم و منطقه خود را در جای دیگر مثلا ایالات متحده نشان دهیم.

لینک دانلود با حجم ۳ مگابایت

پس از انجام مراحل نصب برنامه را اجرا کنید. دکمه ی Settings را بزنید و تیک های Automatically run super hide IP when I log on to Windows و Automatically check updates when super hide IP starts را غیر فعال کنید و OK را بزنید.

حالا دکمه ی Choose IP country را بزنید و یک کشور را انتخاب کنید. بهترین گزینه همان United States هست.

اکنون IP شما ایالات متحده را نشان می دهد. برنامه ی Super Hide IP را Minimize کنید. همه ی برنامه هایی که از می توانند از اینترنت استفاده کنند مثل Internet Explorer رو ببندید. حالا به Store بروید و آن را باز کنید. خواهید دید که Store برای شما فعال شده است!!!

اگر باز هم نتوانستید Store را فعال کنید، کشور های دیگری را در برنامه ی Super Hide IP امتحان کنید. مثلا کشور های برزیل، آرژانتین، انگلیس، ایتالیا و … نمونه های خوبی هستند.

نکته: فقط هنگامی که خواستید از Store استفاده کنید برنامه ی Super Hide IP را فعال کنید. چون این برنامه ممکن است استفاده از اینترنت را برای شما مختل کند. برای غیر فعال کردن برنامه کافیست دکمه ی Stop Hide را بزنید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *