آموزش نصب ویرایشگر قدرتمند Sublime Text

مطمئن باشید این نرم‌افزار خیلی شما رو راضی می‌کنه. قابلیت‌های فراوانش واقعا کار کردن با اون رو لذت بخش می‌کنه. در واقع تا زمانی که خودتون اون رو دریافت و نصب نکنید متوجه قابلیت‌هاش نمی‌شوید. قابلیت شخصی‌سازی کامل، قالب‌های پیش‌فرض، پالت خط‌فرمان، استفاده از keybinder ، تغییر یک لغت مشترک در چندین خط به‌طور همزمان و ….. از جمله ویژگی‌های Sublime Text هست.

برای دریافت این نرم‌افزار وارد سایتSublime Text شوید و پس از دریافت اون‌رو از حالت فشرده خارج کنید. با ترمینال به مسیری که اون رو از حالت فشرده خارج کردید بروید. به دلایل امنیتی و ساختار این نرم‌افزار در میزان دسترسی این پوشه رو به opt/  منتقل می‌کنیم:

sudo mv Sublime\ Text\ 2 /opt/

حالا یه لینک سمبولیک می‌سازیم تا بتونیم Sublime Text  رو از خط فرمان با دستور sublime اجرا کنیم:

sudo ln -s /opt/Sublime\ Text\ 2/sublime_text /usr/bin/sublime

به همین راحتی می‌تونید از این به بعد از این ویرایشگر متن قدرتمند و زیبا استفاده کنید. توصیه می‌کنم حتی برای امتحان کردن هم شده این‌نرم‌افزار رو نصب کرده و بعد در مورد اون قضاوت کنید.

نرم افزاری قدرتمند برای نوشتن کد و HTML  می باشد. توسط این نرم افزار می توان ویرایش متون را انجام داد و کد HTML نوشت. این نرم افزار دارای چند طرح رنگ می باشد، یعنی شما می توانید رنگ نرم افزار و نوشته های آنرا تعیین کنید. همچنین دارای قابلیت ذخیره تغییرات، ویرایش دستورات، جستجو و جایگزینی متون و … می باشد. در حال حاضر افراد زیادی از این نرم افزار جهت آموزش طراحی صفحات وب با HTML و CSS و JavaScript استفاده می کنند.

در واقع نرم‌افزار Sublime Text ابزاری جامع است که برای پردازش واژه ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و رابط کاربری آن جذاب و ساده است. بنابراین حتی افراد مبتدی به راحتی از آن استفاده خواهند کرد. نصب این نرم افزار به راحتی انجام می شود و نیاز به انجام عملیات پیچیده ای نیست.

قابلیت های نرم افزار Sublime Text

  • قابلیت باز کردن چند پنجره به صورت همزمان
  • قابلیت مشاهده در حالت ماکزیمم روی صفحه نمایش
  • مشخص کردن نحو زبانهای مختلف مانندC ،C++ ،C# ،CSS ،D ،Lisp ،HTML ،Java ، JаvaScript ، PHP و غیره
  • قابلیت انتخاب رنگ صفحه
  • دارای براکت برجسته
  • ذخیره تغییرات انجام شده
  • جستجو و جایگزین کردن عبارت مورد نظر
  • افزودن آیکون‌های نوار کناری

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *