آپلود چیست؟ چگونگی درج عکس و آپلود فایل در وبلاگ

 

اگر شما می‌خواهید فضایی مطمئن داشته باشید، بهترین راه این است که به تنهایی یا به اتفاق چند دوست که در امر وبلاگ نویسی فعالیت دارند، یک فضای ارزان قیمت تهیه کنید و عکس‌ها و فایل‌های خود را برروی آن فضا آپلود کنید ولی شاید بنا به دلایلی با این نظر موافق نباشید و دوست داشته باشید از فضایی رایگان استفاده کنید.

 

اما قبل از معرفی فضای رایگان این نکته را باید دانست که فضاهای (هاست) رایگان چون در قبال آپلود فایلهایتان از شما پولی دریافت نمی‌کنند، پس مسوولیت عکس‌ها و فایل‌های شما را نمی‌پذیرند و مانند سایت free-host پس از مدتی بسته می‌شوند و کاربر مجددا باید در فکر جایی مناسب برای آپلود عکس‌هایش باشد و عکس‌هایی را هم که قبلا آپلود کرده بود از بین می رود اما با این توصیف باز هم اکثر وبلاگ‌نویسان از فضاهای رایگان استفاده می‌کنند.

 

مسلم عزتی – کارشناس – در این باره می‌گوید: فضایی که اکثر وبلاگ‌نویس‌ها فایل‌های خودشان را برروی این هاست آپلود می کنند و خوب جواب پس داده است.

 

به عنوان مثال برای ثبت نام در سایت sharemation ابتدا به آدرس http://www.sharemation.com مراجعه می‌کنیم که در این آدرس صفحه‌ای باز می‌شود، فقط کافیست برای ورود به سایت کلید Enter را بزنید تا صفحه اصلی سایت برای شما باز شود و یا می‌توانید روی گزینه Enter sharemation here کلیک نمایید تا صفحه اصلی باز شود.

 

برای ورود به سایت احتیاج به User Name و Password دارید. مانند پرشین بلاگ شما باید در این سایت ثبت نام کنید تا User Name و Password به شما تعلق گیرد. برای ثبت نام گزینه Create new accoount را کلیک کنید.

 

اولین گزینه در صفحه ثبت نام User Name شماست که بهتر است همان نام وبلاگتان باشد و یا هر نامی که دوست دارید، می توانید به عنوان User Name انتخاب کنید، گزینه دوم یعنی display name می‌تواند نام شما باشد و یا هر اسمی را به دلخواه می‌توانید در آن قرار دهید در قسمت سوم هم می‌توان ای‌میل خود را وارد کرد.

 

بخش بعدی متعلق به پسوورد است که دو بار باید پسوورد خود را که می‌تواند ترکیبی از ارقام و حروف باشد وارد کرد. بخش بعد مربوط به تنظیماتی از قبیل زبان و ساعت است که به صورت دلخواه می‌توان آن را تنظیم و ساعت را هم برروی گزینه Asia/tehran قرار داد و در آخر هم دکمه I Accept را کلیک می‌کنیم؛ اگر مراحل ثبت‌نام را درست انجام داده بودید و یا اینکه User Name شما تکراری نبود به شما اعلام می‌کند که مشخصات برای ای‌میل شما فرستاده شد.

 

شما باید وارد ای‌میلتان شوید؛ در آنجا یک لینک همراه با User Name و Password برای شما فرستاده شده است، حتما باید از طریق آن لینک برای اولین بار وارد سایت شوید تا بتوانید دفعات بعد به وسیله User Name و Passwordتان وارد فضای مخصوص خود شوید؛ شما از طریق لینک مورد نظر به فضایی که برای شما اختصاص داده شده، هدایت می‌شوید.

 

وقتی از طریق لینک وارد سایت شدید، صفحه‌ای باز می‌شود و شما برای آپلود عکس‌های خود باید برروی گزینه Upload کلیک کنید تا شما به صفحه ویژه آپلود عکس و فایل هدایت شوید که هر تعداد عکس و یا فایلی را که می خواهید در این صفحه می‌توانید آپلود کنید.

 

پس از انتخاب کردن فایل‌های مورد نظر به تعداد دلخواه برای آپلود عکس‌ها برروی اینترنت گزینه OK کلیک کنید تا تصاویر مورد نظر شما آپلود شود.

 

پس از آپلود فایل‌ها به صفحه اصلی باز گردید، فایل مورد نظر شما که حالا آپلود شده است از دید دیگران پنهان است و فقط شما با وارد کردن Password خود می‌توانید از آن استفاده کنید اما برای اینکه شما این عکس را برای همه کاربران فعال کنید برروی آیکونی که در جلوی هر عکس و یا فایل بصورتی یک دست نمایش داده شده است، کلیک کنید. پس از کلیک شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید در این صفحه تیک مورد نظر را باید علامت‌گذاری کنید تا این عکس برای همگان قابل رویت باشد و سپس گزینه Apply Now را کلیک کنید تا فعالیت انجام شده ثبت شود.

 

برای اینکه آدرس عکس یا فایل را بیابید، روی نام فایل کلیک کنید تا شما به صفحه‌ای که عکس یا فایل آپلود شده بروید. ابتدا آدرس سایت sharemation و سپس UserName انتخابی شما خواهد بود و بعد از آن هم نام فایل شما خواهد بود. آدرس تمامی فایل‌های آپلود شده بدین صورت است.

 

 

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *