نرم افزار Visio ویزو

یکی از قوی‌ترین و قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای موجود کنترل پروژه محسوب می‌شود. این نرم‌افزار قریب به ۱۰ سال است که به بازار ایران وارد شده و به شکل گسترده توسط کاربران و برنامه‌ریزان پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهندسان کنترل پروژه عموماً از این نرم‌افزار به عنوان ابزاری جهت مدیریت زمان پروژه‌ها استفاده می‌کنند. این برنامه، برخلاف وجود برخی محدودیت‌ها و کمبودها (در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه) به عنوان یک نرم‌ افزار کاربردی و پرطرفدار در جهان و خصوصاً در ایران روزانه مورد استفاده کاربران بی‌شماری قرار می‌گیرد و یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مدیریت و کنترل پروژه جهت انجام وظایفی مانند دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مربوط به پروژه، پیش بینی و برآورد هزینه‌ها، انتخاب ترکیبی درست از منابع به صورت مجازی، تخمین زمان، منابع و فعالیت‌های مورد نیاز، پیگیری پیشرفت پروژه و غیره در میان مدیران پروژه به شمار می‌آید.

نرم افزار Microsoft Visio یک نرم افزار حرفه ای و در عین حال با کاربری آسان برای ترسیم فلوچارت ها، دیاگرام های شبکه، چارت های سازمانی، طراحی های پایه ای و طراحی های مهندسی است. این نرم افزار از بسیاری از شکل ها و الگوهای مدرن بهره می برد، بنابراین منجر به افزایش بازده عملکرد در تجربه با نرم افزارهای آشنای آفیس می شود. به راحتی می توان گفت ترسیم دیاگرام های پیشرفته، آسان تر از همیشه با نرم افزار ویزیو امکان پذیر است

به شما کمک می‌کند تا اطلاعات و ارتباطات پیچیده، ایده‌ها، فرآیندها و امور کاری خود را به صورت دیاگرام و نمودار طراحی کنید و با تجسم آن‌ها قادر به پیگیری حرفه‌ای‌ و در نتیجه تصمیم گیری‌های موثر تر باشید. این برنامه کار بر روی نظرات پیچیده را برای کاربران حرفه ای IT و تجاری بسیار ساده کرده است. به وسیله این برنامه می‌توانید به طراحی دیاگرام‌های شبکه، فلوچارت‌ها، تقویم‌ها و چارت‌های سازمانی حرفه‌ای بپردازید. برای آن دسته از افرادی که مایل هستند در ارائه کارهایشان بیشتر از نمودارهای گرافیکی استفاده کنند، این برنامه ابزار مناسبی را جهت ترسیم نمودار و طراحی اشکال در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Microsoft Visio Professional:
مجسم سازی ارتباطات یک گروه کاری
برنامه‌ای قوی برای انواع رشته‌های مهندسی از ساختمان تا مکانیک و برق
ارائه طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و شماتیک‌های مورد نیاز رشته‌های مختلف
رسم نمودار شبکه، دیاگرام گردش کار و مدل‌های پایگاه داده
ذخیره و صدور نمودار‌ها
امکان انتخاب فرمت تصویر خروجی
مناسب برای پروژه‌های صنعتی بزرگ

را می‌توان به عنوان ابزاری پیشرفته جهت رسم چارت‌های سازمانی، نمودارهای فعالیت‌های کاری و غیره نام برد. این برنامه قالب‌های حرفه‌ای و مدرن و همچنین اشکال پر کاربرد را مطابق با استانداردهای جهانی و به صورت از پیش طراحی شده در اختیار شما قرار داده و به شما کمک می‌کند تا به آسانی رسم نمودارهای سازمانی پیچیده خود را آغاز کنید و سپس به راحتی بین نمودار رسم شده و پایگاه داده (مانند Excel) ارتباط برقرار کنید. به وسیله این برنامه می‌توانید به طراحی دیاگرام‌های شبکه، فلوچارت‌های اداری و سازمانی، چارت اطلاعاتی، تقویم‌ها و غیره به صورت حرفه‌ای بپردازید.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Microsoft Visio Professional 2013:
مجسم سازی ارتباطات یک گروه کاری.
افزودن و ترازبندی راحت اشکال.
رسم سریع نمودارها با استفاده از قالب‌های از پیش طراحی شده در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف مانند IT، اداری و مدیریت فرآیند.
شماتیک کردن نمودارهای بزرگ و پیچیده.
استفاده از اشکال و تصاویر مدرن، تم‌ها و تصاویر پویا.
برنامه‌ای قوی برای انواع رشته‌های مهندسی از ساختمان تا شبکه مکانیک برق.
ارائه طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و شماتیک‌های مورد نیاز رشته‌های مختلف.
رسم نمودار شبکه، دیاگرام گردش کار و مدل‌های پایگاه داده.
صادر نمودن نمودار‌ها در قالب‌های مختلف.
امکان انتخاب فرمت تصویر تولیدی.
مناسب برای پروژه‌های صنعتی بزرگ.
پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌های ویندوز.

معرفی نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی Microsoft Visio Professional 2013:
مجموعه آفیس در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی ارائه می‌شود که بر اساس معماری پردازنده اصلی سیستم بر روی ویندوز قابل نصب می‌باشد و هیچ گونه تفاوتی بین کارایی و ویژگی‌های این دو نسخه نمی‌باشد.
اما شرکت مایکروسافت همیشه به کاربران پیشنهاد می‌کند علی رغم داشتن ویندوز ۶۴ بیتی از آفیس ۳۲ بیتی نصب و استفاده کنند و نسخه ۶۴ بیتی آفیس پیشنهاد نمی‌شود.
علت آن این است که نسخه ۳۲ بیتی سازگاری بیشتری با سایر برنامه‌ها و مخصوصاً Add-on ها و Plug-in های جانبی دارد و از طرفی تفاوت چشم گیری در قدرت پردازش این دو نسخه وجود ندارد لذا گروه پی سی دانلود نیز به شما پیشنهاد می‌کند تا از نسخه ۳۲ بیتی استفاده نمایید.
نسخه ۶۴ بیتی فقط زمانی برتری خود را نسبت به نسخه ۳۲ بیتی نشان می‌دهد که پردازش متون و صفحات در ابعاد بسیار وسیع صورت بگیرد، در این صورت نسخه ۶۴ قادر است تا پردازش قوی‌تری نسبت به نسخه ۳۲ بیتی انجام دهد ولی این کاربرد نه تنها در ایران بلکه در سازمان‌های بزرگ نیز تقریباً بلااستفاده است.

را می‌توان به عنوان ابزاری پیشرفته جهت رسم چارت‌های سازمانی، نمودارهای فعالیت‌های کاری و غیره نام برد. مایکروسافت ویزیو قالب‌های حرفه‌ای و مدرن و همچنین اشکال و آبجکت‌های پر کاربرد را مطابق با استانداردهای جهانی و به صورت از پیش طراحی شده در اختیار شما قرار داده و به شما کمک می‌کند تا به آسانی رسم نمودارهای سازمانی پیچیده خود را آغاز کنید و سپس به راحتی بین نمودار رسم شده و پایگاه داده (مانند اکسل) ارتباط برقرار کنید. به وسیله این برنامه می‌توانید به طراحی دیاگرام‌های شبکه، فلوچارت‌های اداری و سازمانی، چارت اطلاعاتی، تقویم‌های حرفه‌ای بپردازید.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Microsoft Visio Premium 2010:
رسم سریع نمودارها با استفاده از قالب‌های از پیش طراحی شده در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف مانند آی تی، اداری، مدیریت فرآیند و غیره.
مجسم سازی ارتباطات یک گروه کاری.
افزودن و ترازبندی راحت اشکال.
شماتیک کردن نمودارهای بزرگ و پیچیده.
استفاده از اشکال و تصاویر مدرن، تم‌ها و تصاویر پویا.
برنامه‌ای قوی برای انواع رشته‌های مهندسی از ساختمان تا مکانیک و برق.
ارائه طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و شماتیک‌های مورد نیاز رشته‌های مختلف.
رسم نمودار شبکه، دیاگرام گردش کار، مدل‌های پایگاه داده و غیره.
ذخیره نمودار‌ها.
امکان انتخاب فرمت تصویر تولیدی.
مناسب برای پروژه‌های صنعتی بزرگ.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *