مزیت شبکه های وایرلس (Wi-Fi)

  • استقرار: بر پا کردن یک زیربنا برای شبکه های بی سیم، با استفاده از اکسس پوینت امکان پذیر می شود و هزینه بسیارکمتری نسبت به شبکه های سیمی که با استفاده از کابل کشی انجام می شود داراست. علاوه بر این، مزیت دیگر شبکه های وایرلس این است که بدون نیاز به کابل کشی در محل های غیر قابل دسترس هم قابل اجرا می باشد.
  • بسط پذیری: در شبکه های بی سیم اگر تعداد کاربرها به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند با همان تجهیزات شبکه موجود می توان به آنها خدمات داد، در صورتی که در شبکه های سیمی افزایش کاربرها نیاز به افزایش کابل کشی دارد.
  • هزینه: هزینه سخت افزار شبکه های بی سیم در پیشرفته ترین حالت مقدار بسیار کمی از شبکه های سیمی تجاوز می کند. کاهش هزینه ها در شبکه های وایرلس به دلیل نیاز بسیار کمتر به کابل کشی و نیروی انسانی نسبت به شبکه های سیمی بیشتر است.
    • بهره وری: از آنجا که افراد روزانه به طور مداوم در حال نقل مکان از جایی به جای دیگر هستند امکان اتصال دائم کاربرها به شبکه های بی سیم می تواند یک پیوستگی مداوم بین آنها و شبکه ای که موردنیازشان است برقرار کند. برای داشتن یک تجارت موفق، وایرلس این امکان را ایجاد می کند که یک کارمند بتواند به صورت بالقوه بهره وری بیشتری داشته باشد زیرا قادر خواهد بود که فعالیت خود را در هر محلی به انجام برساند.
    • قابلیت جابجایی: با ظهور شبکه های وایرلس عمومی،کاربر ها می توانند حتی خارج از محیط کار خود به اینترنت دسترسی داشته باشند. بعنوان مثال مراکز تفریحی، هتل ها، مراکز آموزشی و. به مشتری های خود امکان اتصال به اینترنت با مبلغ بسیار کم یا مجانی را می دهند.

     

    دیدگاه‌تان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *