ویژوال استودیو (Visual Studio) چیست ؟

ویژوال استودیو گستره وسیعی از انواع محیط های توسعه نرم افزار را پوشش می دهد، شما می‌تواند برای طراحی برنامه‌های دسکتاپ و کنسولی ، نرم افزار های تحت ویندوزی ، سرویس های ویندوزی ، نرم افزار های تحت وب ، اپلیکیشن های موبایل ، طراحی وب سایت ها و حتی توسعه سرویس های تحت وب از این ابزار استفاده نمایید.
شما قادر خواهید بود در این محیط با زبانهای #C++, C#, VB.NET, J کد نویسی کنید.

توانایی های ویژول استودیو چیست؟
برای طراحی و توسعه این دسته از نرم افزارها می توان از ویژوال استودیو استفاده نمود :

برنامه های کنسول (Console applications) : محیطی شبیه به DOS در اختیار برنامه نویس قرار می دهد، که کاملا غیر گرافیکی است، و برای توسعه نرم افزار های کوچک و یا تست کدها کاربرد دارد.

برنامه های ویندوزی (Windows forms applications) : برای توسعه نرم افزارهای ویندوزی محیطی عالی و بی نظیر است، این نرم افزارها بخش قابل توجه ای از نرم افزارهای کاربردی را شامل می شوند که توسط کاربران معمولی و یا سازمانهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، ویژوال استودیو توسعه دهندگان را برای طراحی این سیستم ها در محیط NET framework. یاری می کند.

سرویس های ویندوزی (Windows services) : سرویس ها برنامه ها و قطعه نرم افزارهایی هستند که کاربر آنها را نمی بیند ولی اثرات آنها را مشاهده می کند، در واقع سرویس ها در پس زمینه ویندوز اجرا می شوند و وظایف خود را انجام می دهند.

نرم افزارهای تحت وب (Web forms applications) : برای توسعه نرم افزارهای تحت وب نیز محیطی جذاب است، این نرم افزارها را می توان مانند سیستم های تحت ویندوز طراحی نمود با این تفاوت که از سرویس های تحت وب استفاده میکنند، بنابراین می توان این سیستم ها را از طریق اینترنت به هم متصل نمود و براحتی مشکل ارتباط از راه دور و انتقال اطلاعات را بین کاربران و سازمانها در نقاط مختلف مکانی را حل نمود، و ابزار اصلی این شاهکار ASP.NET می باشد.

طراحی وب سایت (Website) : از دیگر توانایی های ASP.NET که یکی از پلت فرم های قوی ویژوال استودیو می باشد، طراحی صفحات وب پویا می باشد، صفحات طراحی شده توسط این پلت فرم با پسوند aspx شناخته می شوند، طراحی وب سایت با این ابزار بسیار جذاب بوده و امکانات فوق العاده ای را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

طراحی سرویس های وب (Web services) : سرویس های وب نیز از امکانات و نیازهای امروز دنیای تکنولوژی و فن آوری اطلاعات می باشند، در واقع قطعه کدهایی هستند که تحت وب بوده و از طریق شبکه جهانی وب قابل دسترسی می باشند، و به کمک پروتکل های استانداردی مانند Http به ارسال اطلاعات و داده ها بین برنامه های کاربردی مبادرت می کنند، و می توان از نگاهی دیگر آنها را پاسخ دهنده به درخواست کاربران دانست.

طراحی اپلیکیشن موبایل (Mobile applications) : شاید باور نکردنی باشد، اما این یک واقعیت جالب است که ویژوال استودیو این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که برای موبایل های با سیستم عمل های Android, IOS و Windows Phone اپلیکیشن بسازند، و این شاهکار به کمک پلت فرم زامارین (Xamarin) که هم قابلیت نصب بر روی ویژوال استودیو را دارد و هم بصورت مستقل کار می کند، امکان پذیر شده است.

طراحی پایگاه داده (Database) : و در آخر پایگاه داده، محل ذخیره، بازیابی، حفظ جامعیت اطلاعات و ایجاد گزارشات و کوری های پیچیده از داده های ذخیره شده، بله حتی این بخش حساس و مهم نیز توسط ویژوال استودیو پشتیبانی می شود.

مایکروسافت با خلق این شاهکار حمایت بی نظری از توسعه دهندگان نرم افزارها و برنامه های کاربردی نموده است، و تنها کمی اراده و پشتکار کافیست که به کمک این پلت فرم یک برنامه نویس حرفه ای شوید، این گوی و این میدان

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *