راهکار های اشتراک گذاری اینترنت؟


 ICS:1
برگرفته از کلمه Internet conection sharing به معنای اشتراک گذاری اتصال به اینترنت برای کاربران متعدد توسط یک درگاه می باشد. با پیشرفت در حوزه Network و استفاده اشتراکی منابع، ICS  معرفی گردید در این روش کامپیوتر کاربری که در یک شبکه دارای اینترنت میباشد، با فعال سازی قابلیت Mini DHCP Server پروتکل پیکر بندی پویا میزبان و یا DHCP و اختصاص یک IP انفرادی به کاربران دیگر باعث دسترسی آنها به اینترنت خواهد شد. کامپیوترهای مرکزی در ICS دارای دو کارت شبکه می باشند، اولی جهت اتصال به درگاه اینترنت مانند مودم  ADSL   و دومی DHCP Server یا ICS Sever که امکان اتصال دستگاههای شبکه (کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و…) به اینترنت را فراهم می نمایند. کلاینت متصل به ICS Server، آدرس IP بین ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ تا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲۵۴ (با Subnet برابر ۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵٫۰) را خواهد گرفت که از آن طریق به اینترنت متصل می گردد.
 Proxy: 2
پراکسی سرور نرم افزار می باشد که کامپیوتر مرکزی را واسط بین سرورها و یا کلاینت های مبداء و مقصد قرار می دهد. درخواست از طرف سیستم کاربر به Proxy Server ارسال شده سپس این پیغام تفسیر می شود و در دنیای وب در اختیار مقصد قرار می گیرد، در این راستا بعد از دریافت پاسخ توسط Proxy server بسته دریافتی به کلاینت مبداء باز می گردد. پراکسی جهت افزایش امنیت در ترافیک خروجی نقش forwarding Proxy Server و در ترافیک ورودی نقش  Proxy Server Reverse را ایفا می نماید. با توجه به افزایش قیمت استفاده از اینترنت و محدودیت های پهنای باند این سرویس قابلیت  Chaching اطلاعات را فراهم می سازد، در این حالت سایتهای بازبینی شده در حافظه جانبی قرار گرفته و هنگام درخواست مجدد به کاربر بدون اتصال به اینترنت ارائه می گردد.
 NAT:3
تکنولوژی NAT ابتدا توسط شرکت cisco جهت استفاده در Routerهای همین شرکت معرفی گردید، در حال حاضر تمامی سیستم عامل ها و پلتفرم های نرم افزاری امکان پشتیبانی از آن را دارا می باشند. در این راهکار دستگاهی مانند روتر به عنوان نماینده ارتباط بین شبکه داخلی با یک  IP Private و شبکه بزرگ با  IP Public را برقرار می نماید. کمبود   IP نیاز به تکنولوژی NAT را افزایش داده است.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *