CDN یا شبکه توزیع محتوا چیست؟

محتوای وبسایت ها با بکارگیری از شبکه ی توزیع محتوا و با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران از طریق نزدیک ترین شبکه به کاربران ارائه داده می شود. این شبکه ها در سرعت بخشیدن به تحویل محتوا و پهنای باند در وبسایت های بزرگ و جهانی مثل یاهو، گوگل، فیس بوک وتاثیر به سزایی دارند.

موسسه های بزرگ تحت وب برای کنترل کردن ترافیک وبسایت های شان از سرور هایی در مناطق گوناگون جهان برای ذخیره‌ کردن و تحویل اطلاعات و امکاناتشان استفاده می ‌کنند. این کار باعث افزایش و بالا رفتن سرعت تحویل محتوا و ارائه ی داده ها به کاربران در هر کجای جهان می شود. این امکان این کار مزایای بسیار زیاد دیگری مانند امنیت بسیار بالا، دسترسی دائم به اطلاعات و داده ها، پخش درست فشار بر روی چندین سرور، کاهش هزینه ها و را به همراه دارد.

یک شبکه ی توزیع محتوا یا CDN در اصل یک مجموعه از سرور ها در کشور های مختلف جهان می باشد که نسخه ای از وبسایت شما (شامل تمامی عکس ها و متن ها و کد های css و  html و) روی این شبکه وجود دارد و اگر از این شبکه استفاده کنید، زمانی که کاربران قصد وارد شدن به وبسایت شما را دارند درخواست شان به نزدیک ترین سرور از نظر جغرافیایی ارسال می شود و صفحه ی وبسایت شما در سریع ترین زمان ممکن برای کاربر نمایش داده می شود.


مزایای استفاده از CDN چیست:

در این بخش برخی از مزایای بکارگیری سیستم Content Delivery Network را بصورت مختصر بیان خواهیم کرد:

  • سرعت بیشتر سایت و افزایش رضایت بازدیدکنندگان
  • بهبود وضعیت سئو سایت
  • کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل
  • کاهش مصرف پهنای باند و ترافیک هاست
  • افزایش تعداد صفحات بررسی شده در روز توسط روبات های گوگل
  • ارتباط و همخوانی راحت با مدیریت محتوای وردپرس

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *