چگونه قابلیت پنهان‌سازی اسکرول‌بارها در ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم؟

 

فروشگاه مایکروسافت استور و قابلیت دانلود و اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های مختلف در قالب یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ طبقه‌بندی می‌گردد، به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد تنها به استفاده از آن پرداخته و با دریافت نرم‌افزارهای مربوطه از طریق آن نیازمندی‌های خود را کاملاً پاسخ می‌گویند، اما ازآنجایی که سیستم‌عامل ویندوز در حالت پیش‌فرض به پنهان‌سازی اسکرول‌بارها در اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور پرداخته و تنها هنگامی‌که تمرکز ویندوز بر روی برنامه معطوف شود به نمایش دوباره آن‌ها اقدام می‌کند، لذا عدم آگاهی از دنباله‌دار بودن صفحات و یا رابط کاربری تعدادی از اپلیکیشن‌ها در این مهم مزید بر علت می‌گردد، بنابراین برخی از مصرف‌کنندگان ترجیح خود را بر غیرفعالسازی قابلیت مذکور و نمایش پیوسته اسکرول‌بارها مشاهده می‌کنند که در این نوشته به نحوه چگونگی انجام آن می‌پردازیم.

پیش از پرداختن به مبحث اصلی آموزش باید خاطر نشان کرد که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تنها زمانی به پنهان‌سازی اسکرول‌بارها اقدام می‌کند که اپلیکیشن در حالت بیکار قرار داشته و برای مدت زمانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد. این رفتار برای صرفه‌جویی در فضا و نمایش بیشتر حاشیه‌های صفحه صورت می‌پذیرد. علاوه بر آن قابلیت فوق تنها در بسته به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ به بعد قابل مشاهده می‌باشد.

برای این منظور ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + I را فشرده و سپس در صفحه تنظیمات به نمایش در آمده دسته‌بندی Ease of Access را بگشایید.

حال از طریق پنل موجود در سمت چپ صفحه به دسته‌بندی Display مراجعه و سپس گزینه Automatically hide scroll bars in Windows را غیرفعال نمایید (در صورت عدم مشاهده گزینه فوق، به‌روزرسانی سیستم‌عامل هنوز انجام نپذیرفته است.

 

اکنون قابلیت پنهان‌سازی اسکرول‌بارها در هنگام عدم استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاه مایکروسافت غیرفعال شده و آیتم‌های فوق در تمام اوقات قابل مشاهده می‌باشند. ذکر این نکته نیز ضروری است که گستردگی ویژگی مذکور تنها اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور را شامل نشده و برخی از نرم‌افزارهای داخلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نظیر مرورگر ادج، رابط تنظیمات، منوی استارت و … نیز دست‌خوش تغییرات قرار می‌گیرند.

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، پنهان‌سازی خودکار نوارهای لغزشی در زمینه عدم اشغال فضای صفحه نمایشگر و مشاهده جزئیات بیشتر تأثیرگذار می‌باشد، اما این مهم برای برخی ممکن است آزاردهنده به شمار رفته و لذا بنای غیرفعالسازی آن را در پیش گیرند. در صورتی که قصد فعالسازی دوباره قابلیت فوق را در سر دارید کافی است تا دستورالعمل نوشته فعلی را مجدداً طی کرده و گزینه Automatically hide scroll bars in Windows را فعال نمایید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *