آموزش نحوه تغییر پوسته (Theme) رابط کاربری نرم‌افزار مرورگر فایرفاکس (Firefox)

 

 همان‌طور که مستحضر هستید نرم‌افزارهای مرورگر صفحات اینترنتی در طبقه پر استفاده‌ترین برنامه‌های موجود دسته‌بندی می‌گردند، لذا اعمال توضیحات پاراگراف فعلی در قالب آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. خوشبختانه توسعه‌دهندگان مرورگرهای محبوب و قدرتمند حال حاضر از جمله فایرفاکس و کروم اصل مذکور را به‌خوبی در طراحی محصولات خود به کار بسته و با فراهم آوردن فروشگاهی تقریباً عظیم و برخوردار از انواع و اقسام پوسته‌های مختلف، گستره انتخابی مناسب و معقولی را مطابق با علایق و سلایق مختلف در پیش روی کاربران و مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند؛ بر همین اساس از آنجایی که وجود قابلیت تغییر پوسته در دگرگونی ظاهر و احساس برای برخی تأثیراتی را به خود اختصاص می‌دهد، لذا تصمیم بر آن شد تا در قالب نوشته‌ای با یکدیگر به آشنایی با نحوه انجام این مهم در مرورگر پر استفاده فایرفاکس بپردازیم.

برای این منظور ابتدا نرم‌افزار مرورگر فایرفاکس را گشوده و سپس بر روی کلید منو (به شکل سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید.

حال از طریق منوی میانبر به نمایش در آمده گزینه Add-ons را انتخاب نمایید؛ مشاهده می‌کنید که بخش افزونه‌های مرورگر نمایان می‌گردد.

 

اکنون کافی است تا به‌منظور دسترسی به زیرمجموعه پوسته‌های موجود از طریق پنل موجود در سمت چپ صفحه به سربرگ Themes مراجعه نمایید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مرورگر فایرفاکس تعداد سه پوسته معمولی، تاریک و روشن را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند که با کلیک نمودن بر روی کلید Enable در مجاورت هر کدام از آن‌ها فعال شده و ظاهر رابط کاربری بلافاصله تغییر پیدا می‌نماید، اما از آنجایی که هدف از نوشته فعلی پرداختن به نحوه چگونگی اعمال پوسته‌های سفارشی‌سازی شده می‌باشد، بنابراین برای این منظور باید بر روی لینک Choose from thousands of themes کلیک نمایید .

با کلیک نمودن بر روی لینک فوق، فروشگاه افزونه‌های اول شخص مرورگر فایرفاکس مورد بارگذاری قرار گرفته و امکان تغییر پوسته موجود را از میان هزاران هزار انتخاب مختلف فراهم می‌آورد. اکنون کافی است تا به‌منظور انجام این مهم به جستجوی پوسته مورد علاقه خود مبادرت ورزید؛ امکان مراجعه به دسته‌بندی‌های مختلف جهت مشاهده پوسته‌های به‌خصوص از طریق منوی Categories امکان‌پذیر می‌باشد.

در نهایت پس از انتخاب پوسته مطابق با علایق و سلایق خود و مراجعه به صفحه اصلی دربردارنده اطلاعات آن، بر روی کلید Install Theme کلیک نمایید؛ مشاهده می‌کنید که مقدار مربوطه در قالب مرورگر فایرفاکس اعمال و رابط کاربری دست‌خوش تغییرات آن قرار می‌گیرد


بسیاری از پوسته‌های موجود در فروشگاه مرورگر فایرفاکس به‌طور کاملاً رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته و پرداخت مبالغ مختلف و یا انجام فعالیت‌های گوناگون از جانب افراد به هیچ عنوان لازم و ضروری به شمار نمی‌رود، اما وجود برخی از نمونه‌های غیر رایگان در این بین اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. در انتها ذکر این نکته ضروری است که تغییر دوباره پوسته به‌راحتی و با اجرای مجدد دستورالعمل نوشته فعلی صورت می‌پذیرد، علاوه بر آن تمامی پوسته‌های نصب شده از طریق گزینه Add-ons و سربرگ Themes در منوی تنظیمات مرورگر فایرفاکس قابل دسترس بوده و این مهم نیازمند مراجعه دوباره به فروشگاه نمی‌باشد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *