فایل های MP3 چگونه کار می کنند

 

فرمت MP3

اگر خواندن سی دی های کار را بخوانید، می دانید که چگونه CD ها موسیقی را ذخیره می کنند. سی دی یک آهنگ را به عنوان اطلاعات دیجیتال ذخیره می کند. داده ها در یک CD با استفاده از یک فرمت بدون تفکیک و با وضوح بالا. در اینجا چیزی است که وقتی یک سی دی ایجاد می شود اتفاق می افتد:

    
موزیک بارگیری شده ۴۴،۱۰۰ بار در هر ثانیه است. نمونه ها ۲ بایت (۱۶ بیت) طول دارند.
    
نمونه های جداگانه برای بلندگوهای چپ و راست در سیستم استریو گرفته می شود.

بنابراین یک سی دی تعداد زیادی بیت برای هر ثانیه از موسیقی ذخیره می کند:

بیایید آن را خراب کنیم: ۱٫۴ میلیون بیت در ثانیه برابر با ۱۷۶۰۰۰ بایت در ثانیه است. اگر یک آهنگ متوسط ​​به مدت سه دقیقه باشد، متوسط ​​آهنگ در سی دی، ۳۲ میلیون بایت (یا ۳۲ مگابایت) فضا را مصرف می کند. حتی با یک کابل کابلی با سرعت بالا و یا مودم DSL، فقط یک آهنگ می تواند چندین دقیقه طول بکشد. بیش از یک مودم شماره گیری ۵۶K، نزدیک به دو ساعت طول خواهد کشید.

فرمت MP3 یک سیستم فشرده سازی برای موسیقی است. هدف از استفاده از MP3 این است که فوکوس به آهنگ با کیفیت CD با فاکتور ۱۰ تا ۱۴ بدون تاثیر قابل ملاحظه ای روی صدای کیفیت سی دی. با MP3، یک آهنگ ۳۲ مگابایتی بر روی سی دی فشرده به حدود ۳ مگابایت است. این به شما اجازه می دهد یک ترانه بسیار سریع تر و صدها آهنگ را در هارد دیسک کامپیوتر خود دانلود کنید.

آیا می توان بدون ترک خوردن کیفیت آن آهنگ را فشرده کرد؟ ما همیشه از الگوریتم های فشرده سازی برای تصاویر استفاده می کنیم. به عنوان مثال یک فایل gif یک تصویر فشرده است. بنابراین یک فایل jpg است. ما فایل های زیپ را برای فشرده سازی متن ایجاد می کنیم. بنابراین ما با الگوریتم های فشرده سازی تصاویر و کلمات آشنا هستیم و می دانیم که آنها کار می کنند. برای ساخت یک الگوریتم فشرده سازی خوب برای صدا، یک تکنیک به نام شکل گیر صوتی ادراکی مورد استفاده قرار می گیرد. این “ادراک” بخشی است به دلیل فرمت MP3 از ویژگی های گوش انسان برای طراحی الگوریتم فشرده سازی استفاده می کند. به عنوان مثال:

    
صداهای خاص وجود دارد که گوش انسان نمی تواند بشنود.
    
صداهای خاصی وجود دارد که گوش انسانها خیلی بهتر از دیگران است.
    
اگر دو صدا برای پخش همزمان وجود داشته باشد، صدای بلندتری را میشنویم اما صدای نرمتر را نمی شنویم.

با استفاده از حقایق مانند این، بخش های خاصی از آهنگ می تواند بدون به طور قابل توجهی صدمه به کیفیت آهنگ برای شنونده حذف شود. فشرده سازی بقیه آهنگ با استفاده از تکنیک های فشرده شناخته شده این آهنگ را به طور قابل توجهی کاهش می دهد – با حداقل ۱۰ برابر. هنگامی که شما یک فایل MP3 را انجام می دهید، آنچه شما دارید یک آهنگ با کیفیت “نزدیک به CD” است. نسخه MP3 این آهنگ دقیقا مانند آهنگ اصلی CD صدق نمی کند، زیرا برخی از آن حذف شده است.


فرمت فشرده سازی MP3 فایل هایی را ایجاد می کند که صدا دقیقا همانند ضبط اصلی نیستند – این فرمت از دست رفته است. به منظور کاهش حجم فایل به طور قابل توجهی، رمزگذار MP3 باید اطلاعات صوتی را از دست بدهد. فرمت های فشرده سازی بی پایان هر گونه اطلاعات صوتی را قربانی نمی کند. اما این بدان معنی است که فایل های فشرده سازی بدون افتاده بزرگتر از همتایان از دست رفته خود هستند.

شما می توانید انتخاب کنید که چه مقدار اطلاعات فایل MP3 در طول فرایند رمزگذاری و فشرده سازی حفظ یا از دست می دهد. امکان ایجاد دو فایل MP3 متفاوت با کیفیت صدا و اندازه فایل از همان منبع داده وجود دارد. کلید نرخ بیت – تعداد بیت در ثانیه کد شده در فایل MP3 است.

بیشتر نرم افزار های رمزگذاری MP3 اجازه می دهد تا کاربر را به انتخاب نرخ بیت در هنگام تبدیل فایل ها به فرمت MP3. پایین تر میزان بیت، اطلاعات بیشتری که رمزگذار هنگام فشرده سازی فایل از بین می رود. نرخ بیت از ۹۶ تا ۳۲۰ کیلوبایت در ثانیه (Kbps) است. با استفاده از نرخ بیت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه، کیفیت صدا به همان اندازه که شما می توانید در رادیو بشنوید. بسیاری از سایت های موسیقی و وبلاگ ها از افرادی می خواهند که از یک نرخ بیتی ۱۶۰ کیلوبیت بر ثانیه یا بیشتر استفاده کنند تا بتوانند فایل MP3 را با کیفیت صوتی مشابه با یک CD به همراه داشته باشند.

بعضی از شنوندگان – افرادی که به دنبال بهترین روش برای تجربه موسیقی هستند – به فرمت MP3 نگاه کنید. آنها استدلال می کنند که حتی در بالاترین نرخ بیت، فایل های MP3 پایین تر از سی دی و پرونده های وینیل هستند. اما افراد دیگر معتقدند که برای افراد غیرممکن است که به تفاوت بین یک فایل سی دی فشرده و یک MP3 با سرعت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه گوش کنید.

هیچ انکار نمیکند که مسائل کیفیتی کنار گذاشته شود، فرمت MP3 تغییر موسیقی است. با خدمات موسیقی مانند آمازون و eMusic، مشتریان می توانند موسیقی را با آهنگ خریداری کنند. به طریقی، صنعت موسیقی به ریشه های خود بازگشته است – پس از نابودی در طول دوران CD، تک آهنگ تبدیل به محبوب شده است.

علاوه بر این، برخی از نوازندگان و مهندسان صوتی می گویند که فرمت MP3 در حال تغییر استودیوهای موسیقی است که آهنگ ها را مخلوط می کنند. آنها می گویند که فرمت MP3 “صاف” از پویایی – تفاوت در زمین و حجم – در یک آهنگ. در نتیجه، بسیاری از موسیقی جدیدی که از صنعت به دست می آید صدای مشابهی دارد و تمرکز زیادی روی ایجاد یک تجربه گوش دادن پویا وجود ندارد. چرا که اگر شما نمیتوانید آن را شناسایی کنید، کار سختی در ایجاد یک صدا پیچیده انجام دهید [منبع: Levine]؟

از این توضیحات، می توانید ببینید که MP3 چیزی جادویی نیست. این به سادگی یک فرمت فایل است که به اندازه کوچکتر فشرده شده است، بنابراین حرکت آسانتر و ذخیره در رایانه خانگی شما – و یا پخش کننده موسیقی قابل حمل شما آسان تر است.

 

MP3 و موسیقی
فناوری به شما امکان دانلود و پخش موسیقی مورد علاقه شما را آسان تر کرده است.
فناوری به شما امکان دانلود و پخش موسیقی مورد علاقه شما را آسان تر کرده است.

دانستن در مورد فرمت MP3 به عنوان استفاده از آن جالب نیست. جنبش MP3 – شامل فرمت MP3 و توانایی وب برای تبلیغ و توزیع فایل های MP3 – چندین مورد برای موسیقی انجام داده است:

    
این باعث شده است که هر کسی بتواند موسیقی را تقریبا بدون هیچ هزینه ای (یا به صورت رایگان) پخش کند.
    
این برای هر کسی آسان است برای پیدا کردن موسیقی و دسترسی به آن را فورا ساخته شده است.
    
این امر افراد را در مورد دستکاری صدا بر روی کامپیوتر آموخته است.

این سومین تصادفی بود اما مهم بود. بخش بزرگی از جنبش MP3 این واقعیت است که مجموعه ای باورنکردنی از ابزارهای قدرتمندی را برای رایانه های رومیزی به ارمغان آورده است و به مردم این امکان را می دهد که یاد بگیرند که چگونه کار می کنند. به دلیل این ابزارها، اکنون برای شما بسیار آسان است:

    
یک فایل MP3 را از یک وب سایت دانلود کنید و آن را بازی کنید
    
یک آهنگ را از سی دی موسیقی پخش کنید و آن را مستقیما پخش کنید یا آن را به عنوان یک فایل MP3 رمزگذاری کنید
    
ضبط یک آهنگ خود را، آن را تبدیل به یک فایل MP3 کنید و آن را در دسترس جهان قرار دهید
    
تبدیل فایل های MP3 به فایل های CD و ایجاد CD صوتی صوتی خود را از فایل های MP3 در وب
    
آهنگ های مختلف موسیقی های مختلف را از بین ببرید و آنها را به CD های سفارشی خود تبدیل کنید
    
صدها فایل MP3 را در سی دی های داده ذخیره کنید
    
بارگذاری فایل های MP3 را به بازیکنان کوچک قابل حمل و گوش دادن به آنها هر کجا که شما بروید

بیایید نگاهی به چیزهای مختلفی که می توانید با فایل های MP3 و نرم افزاری که ممکن است انجام دهید نگاه کنید.

 

دانلود موسیقی و گوش دادن

اگر می خواهید دانلود و گوش دادن به فایل های MP3 بر روی کامپیوتر خود، پس شما نیاز دارید:

    
یک کامپیوتر
    
یک کارت صدا و بلندگو برای رایانه (اگر رایانه دارای بلندگو است، دارای یک کارت صدا است.)
    
اتصال به اینترنت (اگر در حال مرور وب برای خواندن این مقاله هستید، پس شما یک اتصال به اینترنت دارید و کار درستی است.)
    
بازیکن MP3 (به نرم افزار کاربردی که می توانید از طریق وب در ۱۰ دقیقه دانلود کنید)

اگر اخیرا یک کامپیوتر جدید خریداری کرده اید، احتمالا این نرم افزار است که می تواند فایل های MP3 نصب شده بر روی هارد دیسک خود را بازی کند. ساده ترین راه برای پیدا کردن اگر شما در حال حاضر یک دستگاه پخش MP3 وجود دارد دانلود فایل MP3 و سعی کنید آن را دو بار کلیک کنید. اگر بازی کند، شما تنظیم می کنید. اگر نه، شما باید یک بازیکن را دانلود کنید که بسیار آسان است.

به معنای واقعی کلمه هزاران سایت در وب وجود دارد که می توانید فایل های MP3 را دانلود کنید. به یکی از این سایت ها بروید، یک آهنگ پیدا کنید و آن را به هارد دیسک خود دانلود کنید. اکثر سایت های MP3 به شما اجازه می دهد تا به عنوان یک فایل جریان یا آن را دانلود کنید – احتمالا می خواهید آن را دانلود کنید، اگر می خواهید یک نسخه را برای بعد ذخیره کنید. بیشتر آهنگ ها بین ۲ تا ۴ مگابایت است، پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، مگر اینکه شما دارای اتصال به اینترنت با سرعت بالا هستید. هنگامی که آهنگ دانلود تمام شد، سعی کنید روی فایل دوبار کلیک کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر رایانه شما آن را بازی کند، شما تنظیم می کنید.

اگر متوجه شدید که نمیتوانید آن را بازی کنید، باید یک پخش کننده MP3 را دانلود کنید. ده ها تن از بازیکنان در دسترس وجود دارد، و اکثر آنها رایگان یا نرم افزار رایگان هستند – نرم افزار شگفت انگیز بسیار ارزان است.

شما اکنون آماده هستیم برای جمع آوری فایل های MP3 و ذخیره آنها در رایانه خود. بسیاری از مردم صدها آهنگ را جمع آوری کرده اند و لیست های پخش مانند یوتیوب را ایجاد می کنند تا کامپیوترشان بتواند آنها را در تمام طول روز پخش کند!

بسیاری از افرادی که شروع به جمع آوری فایل های MP3 می کنند، می خواهند به همه ی آنها گوش فرا دهند. پخش کننده های کوچک MP3 قابل حمل به این نیاز پاسخ می دهند. این بازیکنان مانند بازیکنان کاست قابل حمل به جز اینکه کوچکتر هستند.

این بازیکنان برای انتقال داده ها به FireWire یا پورت USB کامپیوتر شما وصل می شوند. یک نرم افزار کاربردی به شما اجازه می دهد تا MP3 های خود را به بازیکن پخش کنید، فقط با کشیدن فایل ها. ببینید چگونه پخش کننده های MP3 برای جزئیات کار می کنند.

 

تبدیل فایل به MP3

اگر شما یک مجموعه سی دی دارید و می خواهید آهنگ ها را از سی دی های خود به فایل های MP3 تبدیل کنید، می توانید از نرم افزار Ripper و Encoder برای انجام این کار استفاده کنید. Ripper فایل آهنگ را از CD به هارد دیسک شما کپی می کند. رمزگذار این آهنگ را به فرمت MP3 فشرده می کند. با رمزگذاری آهنگ ها، می توانید آنها را بر روی رایانه خود بازی کنید یا آنها را با پخش کننده MP3 خود ببرید.

اگر شما درایو CD خود را در رایانه خود داشته باشید، دو راه برای ذخیره فایل های MP3 روی یک CD وجود دارد:

    
شما می توانید فایل های MP3 خود را بر روی یک CD داده ها بنویسید تا آنها را ذخیره کنید و فضای خالی روی هارد دیسک خود را پاک کنید. سپس می توانید فایل ها را در هر کامپیوتر گوش دهید. برخی از دستگاههای پخش کننده دی وی دی و ماشین نیز شما را قادر به پخش MP3 های کدگذاری شده با داده ها می کنند. از آنجا که اندازه فایل بسیار کوچکتر از یک فایل CD است، هنگام استفاده از فرمت فایل MP3 می توانید آهنگ های بیشتری را بر روی سی دی قرار دهید.
    
شما می توانید فایل های MP3 خود را به فرمت های CD کامل تبدیل کرده و سپس آنها را به یک CD صوتی ذخیره کنید. این اجازه می دهد تا شما را به فایل های MP3 خود را در هر بازیکن سی دی گوش دهید. اما به یاد داشته باشید که تبدیل فایل های MP3 به آهنگ های CD محدود تعداد فایل هایی است که می توانید بر روی سی دی قرار دهید. همچنین تبدیل MP3 به یک فرمت فایل بزرگتر اطلاعاتی را که در طول رمزگذاری اصلی MP3 از دست رفته است جایگزین نمی کند. به عبارت دیگر، فایل های موسیقی هرگز بهتر از فایل های MP3 نخواهند بود.

بسیاری از MP3 encoders دارای پلاگین هایی هستند که فایل های WAV کامل را از فایل های MP3 ایجاد می کنند و برخی از رمزگذار ها نیز رمزگشایی خواهند کرد. هنگامی که آهنگ های CD کامل را دارید، پس نرم افزاری که با درایو CD-R شما عرضه می شود، به راحتی می توانید CD صوتی را ایجاد کنید. دیگر رمزگذاران و پخش کننده های MP3 دارای ویژگی های مشابه هستند. قبل از اینکه نرم افزار MP3 خود را انتخاب کنید خوب است که یک تحقیق کمی انجام دهید – بعضی از آنها قابل اعتمادتر از دیگران هستند.

سوالات متداول CD-Recordable منبع عالی برای کسب اطلاعات و موسیقی بر روی سی دی است.

 

توزیع موسیقی اصلی

اگر شما یک هنرمند هستید که موسیقی را در خانه یا یک استودیوی کوچک ضبط کرده اید، می توانید از فایل های MP3 و وب برای پخش موسیقی خود به یک مخاطب بزرگتر استفاده کنید. اولین قدم این است که یک آهنگ را روی یک نوار کاست، یک مینی دیسک یا سی دی ایجاد کنید. اگر روی یک سی دی قرار داشته باشید، می توانید از ابزار Ripper و Encoder که در قسمت قبلی توضیح داده شده استفاده کنید تا فایل MP3 ایجاد شود. اگر آن را در یک کاست یا منبع دیگر قرار دهید، می توانید خروجی منبع صوتی را به جک خطی یا میکروفون کارت صدای خود وصل کنید و موسیقی را به صورت دیجیتالی روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. سپس شما می توانید آن فایل را برای ایجاد MP3 بکند.

هنگامی که یک فایل MP3 دارید، دو گزینه توزیع دارید:

    
شما می توانید به یک سایت پخش توزیع MP3 بروید و به آنها اجازه پخش موسیقی خود بدهید. مزیت این روش این است که سایت های توزیع بزرگ MP3 هر ماه میلیون ها بازدید کننده را دریافت می کنند، بنابراین مخاطب بالقوه شما بسیار بزرگ است.
    
شما می توانید وب سایت خود را برای موسیقی یا باند خود ایجاد کنید و سایت خود را ارتقا دهید. این به شما کنترل و شخصیت بیشتری میدهد، اما به شما نیاز دارد تا کلمه را به صورت خود بیابید. ببینید چگونه وب صفحات برای جزئیات بیشتر در مورد ایجاد و میزبانی وب سایت خود کار می کنند.

برخی از نوازندگان موسیقی خود را از طریق یک وبلاگ پخش می کنند. جاناتان کولتون، که به خاطر آهنگهای کمدی او شناخته شده است، از یک وبلاگ برای حفظ هواداران خود در مورد آنچه که در زندگی او اتفاق می افتد، استفاده می کند. آنها همچنین می توانند لینک های خود را برای خرید موسیقی خود و یا گوش دادن به چند آهنگ خود را به صورت رایگان پیدا کنید. موفقیت Coulton در این رویکرد غیرواقعی ممکن است الهام بخش دیگر نوازندگان به پیروی از آن باشد.

یک گزینه خوب این است که فایل های MP3 خود را در یک وب سایت بزرگ در دسترس قرار دهید و سپس به منطقه دانلود از وب سایت گروه خود لینک کنید. این به شما اجازه می دهد بهترین از هر دو جهان را دریافت کنید، و شما می توانید از سایت بزرگتر برای فایل های بزرگ MP3 استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فرمت MP3، سایت های MP3 و موضوعات مرتبط، لینک های زیر را بررسی کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *