چگونه کامپیوترها کار می کنند


وقتی شما می شنوید PC، شما احتمالا تصور یک دستگاه محصور با صفحه نمایش های ویدئویی متصل، صفحه کلید و برخی از انواع یک دستگاه اشاره، مانند یک ماوس یا پد لمسی. شما همچنین ممکن است انواع مختلف رایانه های شخصی مانند کامپیوترهای رومیزی، برج ها و لپ تاپ ها را پیش بینی کنید. اصطلاح PC با مارک هایی خاص مانند پردازنده های اینتل یا سیستم عامل های مایکروسافت مرتبط است. با این حال، در این مقاله، ما PC را به عنوان یک دستگاه رایج عمومی با این ویژگی تعریف می کنیم:

    
طراحی شده برای استفاده توسط یک شخص در یک زمان
    
یک سیستم عامل را برای ارتباط بین کاربر و ریزپردازنده اجرا می کند
    
برخی از اجزای داخلی معمولی که در این مقاله شرح داده شده اند مانند یک CPU و RAM است
    
برنامه های کاربردی نرم افزاری طراحی شده برای کار خاص یا فعالیت های بازی را اجرا می کند
    
اجازه می دهد برای اضافه کردن و حذف سخت افزار یا نرم افزار به عنوان مورد نیاز

رایانه های شخصی خود تاریخ ردیابی به ۱۹۷۰s هنگامی که یک مرد به نام اد رابرتز شروع به فروش کیت کامپیوتر را بر اساس تراشه ریزپردازنده طراحی شده توسط اینتل است. رابرتز، رایانه خود را Altair 8800 نامید و مجموعه کیت های مجتمع را برای ۳۹۵ دلار فروخت. الکترونیک محبوب یک داستان درباره کیت را در شماره ژانویه سال ۱۹۷۵ خود منتشر کرد و به جای تعجب در مورد هر کس، کیت ها یک ضربه فوری بود. به این ترتیب، دوران کامپیوتر شخصی [منابع: کرروزی، لیسار] آغاز شد.

در حالی که با نام Altair 8800 اولین کامپیوتر شخصی واقعی بود، آن را از انتشار از اپل II بود چند سال بعد از شروع که از کامپیوتر به عنوان یک لوازم خانگی پی، پس از ابالغ می شود. اپل II، از مخترعان استیو جابز و استیو ووزنیاک، ثابت کرد که تقاضای رایانه در خانه ها و مدارس وجود دارد. پس از آن، شرکت های کامپیوتر بلند تاسیس مانند IBM و تگزاس اینسترومنتز به بازار کامپیوتر شروع به پریدن کرد، و مارک های جدید مانند ناخدا و آتاری را به بازی شروع به پریدن کرد.

در این مقاله، ما در داخل کامپیوتر نگاه خواهیم کرد تا اطلاعات مربوط به قطعات آن و آنچه را که انجام می دهند پیدا کنیم. ما همچنین از نرم افزار اساسی استفاده شده برای بوت شدن و اجرا به کامپیوتر استفاده می کنیم. سپس، ما کامپیوترهای همراه را پوشش خواهیم داد و آینده را برای فن آوری کامپیوتر بررسی خواهیم کرد.

 

قطعات کامپیوتر مرکزی

برای دیدن نحوه کار با کامپیوتر، ابتدا با قطعاتی که برای ساخت دستگاه ساخته می شوند شروع می شود. در زیر موارد اجزای رایج رایانه های شخصی در ترتیب آنها معمولا مونتاژ می شوند:

مورد – در صورت استفاده از یک لپ تاپ، مورد کامپیوتر شامل صفحه کلید و صفحه است. برای رایانه های شخصی رومیزی، این مورد معمولا نوعی جعبه با چراغ ها، دریچه ها و مکان های اتصال کابل است. اندازه مورد می تواند از واحد های کوچک تبلت تا برج های بلند متفاوت باشد. یک پرونده بزرگتر همیشه یک کامپیوتر قدرتمندتری را نشان نمیدهد؛ این چیزی است که داخل آن است. سازندگان کامپیوتر طراحی یا انتخاب یک مورد بر اساس نوع مادربرد که باید داخل آن قرار بگیرد.

مادربرد – مادربرد اصلی مادربرد در داخل کامپیوتر شما است. تمام اجزای داخل و خارج از طریق مادربرد به نحوی ارتباط برقرار می شود. اجزای دیگر لیست شده در این صفحه قابل جابجایی هستند و بنابراین جایگزین بدون جایگزینی مادربرد می شوند. با این وجود، چندین اجزای مهم مستقیما به مادربرد متصل می شوند. این شامل نیمه هادی مکمل فلزی اکسید (CMOS) است، که برخی از اطلاعات، مانند ساعت سیستم را ذخیره می کند، هنگامی که کامپیوتر خاموش می شود. مادربورد ها در اندازه ها و استانداردهای مختلف قرار می گیرند که شایع ترین آنها این است که ATX و MicroATX در حال ساخت هستند. از آنجا مادربورد ها بر اساس نوع اجزای قابل جابجایی که برای طراحی داخلی طراحی شده اند و پورت های موجود برای اتصال دستگاه های خارجی متفاوت هستند متفاوت است.

منبع تغذیه – به جز CMOS آن، که توسط یک باتری قابل تعویض CMOS بر روی مادربرد قرار می گیرد، هر جزء در کامپیوتر شما بر روی منبع تغذیه خود متکی است. منبع تغذیه اتصال به برخی از انواع منبع قدرت، این که آیا یک باتری در مورد کامپیوتر همراه، و یا پریز برق در مورد رایانه های شخصی رومیزی است. در یک کامپیوتر رومیزی، شما می توانید منبع تغذیه نصب شده در داخل مورد با دیدن اتصال کابل برق در خارج و تعداد انگشت شماری از کابل های متصل در داخل. برخی از این کابل ها به طور مستقیم به مادربرد وصل می شوند در حالی که دیگران به قطعات دیگر مانند درایو ها و طرفداران متصل می شوند.

واحد پردازش مرکزی (CPU) – CPU، اغلب فقط پردازنده نامیده می شود، جزء است که حاوی ریزپردازنده است. این ریزپردازنده قلب تمام عملیات کامپیوتر است و عملکرد هر دو سخت افزار و نرم افزار به عملکرد پردازنده متکی است. اینتل و AMD بزرگترین تولید کنندگان پردازنده برای رایانه های شخصی هستند، اگرچه شما دیگران را در بازار پیدا خواهید کرد. دو معماری CPU رایج ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی می باشد و شما می بینید که نرم افزار خاص بر این تمایز معماری متکی است.

حافظه تصادفی دسترسی (RAM) – حتی سریع ترین پردازنده نیاز به یک بافر برای ذخیره اطلاعات در حالی که پردازش می شود. رم به پردازنده به عنوان یک آشپزخانه است به یک آشپز: آن را به عنوان مکانی که در آن مواد و ابزار شما کار با صبر کنید تا نیاز به بلند کردن و استفاده از آنها عمل می کند. هر دو CPU سریع و مقدار زیادی RAM برای یک PC سریع ضروری است. هر کامپیوتر دارای حداکثر مقدار رم است که می تواند اداره کند، و اسلات بر روی مادربرد نشان دهنده نوع RAM مورد نیاز رایانه است.

درایوها – درایو یک دستگاه در نظر گرفته شده برای ذخیره داده ها زمانی که آن را در حال استفاده نیست. هارد دیسک یا حالت جامد درایوها را به سیستم عامل و نرمافزار کامپیوتر منتقل می کند، که ما بعدا به آن نگاه خواهیم کرد. این مجموعه همچنین شامل درایوهای نوری نظیر آنهایی است که برای خواندن و نوشتن استفاده می شوند. CD، DVD و Blu-ray media. یک درایو به مادربرد بر اساس نوع استفاده از تکنولوژی کنترل درایو، از جمله استاندارد قدیمیتر IDE و استاندارد جدیدتر SATA متصل می شود.

دستگاه های خنک کننده – بیشتر فرآیندهای کامپیوتر شما، گرما بیشتر تولید می کند. پردازنده و سایر اجزای آن می توانند مقدار مشخصی از گرما را اداره کنند. با این حال، اگر یک کامپیوتر به درستی خنک نشود، می تواند بیش از حد گرم شود، و باعث آسیب زدن به اجزای آن و مدار می شود. طرفداران رایج ترین وسیله ای هستند که برای خنک کردن به کامپیوتر استفاده می شوند. علاوه بر این، CPU توسط یک بلوک فلزی به نام یک گرمایش خنک کننده قرار می گیرد که گرما را از CPU خنثی می کند. برخی از کاربران کامپیوتر جدی مانند پارسه، گاهی اوقات گران تر از آن راه حل های مدیریت حرارت، مانند یک سیستم خنک کننده آبی، طراحی شده برای مقابله با خواسته های خنک کننده شدید تر است.

Cables –
تمام اجزای ذکر شده ما به وسیله ترکیبی از کابلها متصل می شوند. این کابل ها برای حمل داده ها، قدرت یا هر دو طراحی شده اند. رایانه های شخصی باید ساخته شوند تا کابل ها به طور منظم در داخل جعبه قرار گیرند و جریان هوا را در آن نادیده بگیرد.

کامپیوتر معمولا بیشتر از این اجزای اصلی است. بعدا، ما به پورت ها نگاه خواهیم کرد و این همان جایی است که شما با کامپیوتر ارتباط برقرار می کنید و چگونگی اضافه کردن اجزای حتی بیشتر با استفاده از اسلات های توسعه.

 

بنادر، لوازم جانبی و شکاف های توسعه
در حالت ایده آل، کامپیوتر شما دارای پورت های کافی است که نباید تمام لوازم جانبی خود را با هم مخفی کنید. اگر شما خود را در یک مربا مثل این پیدا کنید، در نظر بگیرید که آیا شما نیاز به تمام این لوازم جانبی.
در حالت ایده آل، کامپیوتر شما دارای پورت های کافی است که نباید تمام لوازم جانبی خود را با هم مخفی کنید. اگر شما خود را در یک مربا مثل این پیدا کنید، در نظر بگیرید که آیا شما نیاز به تمام این لوازم جانبی.

اجزای هسته ای که تا کنون بررسی کرده ایم، پردازش مرکزی کامپیوتر را تشکیل می دهند. با این وجود، کامپیوتر نیاز به اجزای اضافی برای ارتباط برقرار کردن با کاربران انسانی و دیگر کامپیوترها دارد. بخش های PC زیر این اتفاق می افتد:

اجزای گرافیکی – در حالی که برخی از مادربردها دارای گرافیک درون تخته هستند، بعضی دیگر شامل اسلات توسعه می شوند، جایی که می توانید در یک کارت گرافیک جداگانه اسلاید کنید. در هر دو مورد، اجزای ویدئویی در یک کامپیوتر، برخی از اطلاعات گرافیکی پیچیده ای که روی صفحه نمایش می گذارند، برخی از بارهای پردازنده خود را می گیرند. یک مادربرد کارت های ویدئویی را براساس یک رابط خاص مانند استاندارد AGP یا یکی از استانداردهای PCI جدیدتر می پذیرد.

Ports –
کلمه پورت اغلب برای توصیف مکان در خارج از کامپیوتر شما استفاده می شود که در آن می توانید کابل را وصل کنید. یک پورت را با استفاده از آن شرح دهید، مانند پورت USB یا پورت اترنت. (توجه داشته باشید که پورت کلمه برای توصیف اتصال به نرم افزار زمانی که دو قطعه سختافزاری برای برقراری ارتباط تلاش می کنند استفاده می شود.) بسیاری از پورت ها مستقیما به مادربرد وصل می شوند. برخی از پورت هایی که در کامپیوتر پیدا می کنید عبارتند از:

    
پورت های USB
    
پورت های شبکه، معمولا Ethernet و FireWire
    
پورت های ویدئویی، معمولا ترکیبی از VGA، DVI، RCA / Component، S-Video و HDMI هستند
    
پورت های صوتی، به طور معمول برخی از ترکیب مینی آنالوگ صوتی یا RCA
    
پورت های میراثی یا پورت هایی که استانداردهای قدیمی دارند و به ندرت در رایانه های مدرن مانند پورت های چاپگر موازی و پورت های PS2 برای یک صفحه کلید و ماوس استفاده می شود

لوازم جانبی – هر قطعه ای از سخت افزار که در داخل یک کامپیوتر قرار نمی گیرد، محیطی نامیده می شود. این شامل دستگاه های ورودی و خروجی شماست: مانیتور، صفحه کلید و موش. همچنین شامل پرینتر، بلندگو، هدفون، میکروفون، وب کم و درایوهای فلش USB است. هر چیزی که می توانید به پورت روی کامپیوتر وصل کنید یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است. عناصر ضروری (مانند مانیتور) بر روی لپ تاپ ها ضروری نیست، بلکه به جای آنها ساخته شده اند.

اسلات گسترش – در مواردی، شما می خواهید برای اضافه کردن قطعات به کامپیوتر که اسلات مشخصی در جایی در مادربرد ندارید. به همین دلیل مادربرد شامل یک سری اسلات های توسعه است. اجزای قابل جابجایی طراحی شده برای جا به اسلات توسعه، کارتها نامیده میشوند، احتمالا به خاطر ساختار مشابه آنها با کارت مشابه است. با استفاده از اسلات های توسعه، می توانید کارت های ویدئویی اضافی، کارت های شبکه، پورت های چاپگر، گیرنده های تلویزیون و بسیاری موارد دیگر را اضافه کنید. کارت باید نوع اسلات توسعه را مطابقت دهد، اگر این نوع ISA / EISA میراث باشد یا رایج ترین PCI، PCI-X یا PCI Express نوع.

حالا که ما به قطعات کامپیوتر نگاه کردیم، دکمه قدرت را فشار داده و ببینید چه چیزی باعث بوت شدن آن می شود.

 

روشن کردن کامپیوتر

هنگامی که شما برای اولین بار یک کامپیوتر را خاموش می کنید، دستگاه قبل از آماده شدن برای استفاده از آن، از طریق چندین فرایند داخلی می رود. این فرایند بوت یا بوت شدن کامپیوتر نامیده می شود. بوت کوتاه را برای راه اندازی است، اشاره به این ضرب المثل قدیمی “خودتان را بکشید توسط خندیدن،” که به معنی برای شروع چیزی از همان ابتدا. فرآیند بوت توسط سیستم ورودی-خروجی پایه کامپیوتر (BIOS) کنترل می شود.

BIOS
نرم افزاری است که روی تراشه حافظه فلش ذخیره می شود. در یک کامپیوتر، BIOS بر روی مادربرد تعبیه شده است. گاهی اوقات یک سازنده رایانه به روز رسانی BIOS را منتشر می کند و شما می توانید با دستورالعمل های “فلش BIOS” را با نرم افزار به روز رسانی دقیق دنبال کنید.

علاوه بر کنترل فرآیند بوت، BIOS یک رابط پیکربندی اولیه برای اجزای سخت افزاری کامپیوتر فراهم می کند. در آن رابط، می توانید چگونگی چگونگی خواندن درایوها را هنگام بوت شدن پیکربندی کنید و سرعت پردازشگر مجاز به اجرای آن را داشته باشید. برای پیدا کردن نحوه ورود به رابط BIOS خود، مستندات کامپیوتر خود را بررسی کنید. این اطلاعات اغلب هنگامی که شما برای اولین بار کامپیوتر خود را بوت می کنید نیز نمایش داده می شود، از جمله پیام “DEL را برای وارد کردن منوی راه اندازی” فشار دهید.

زیر خلاصه ای از روند بوت در یک کامپیوتر است:

    
دکمه برق منبع تغذیه را در کامپیوتر فعال می کند، قدرت را به مادربرد و سایر اجزای ارسال می کند.
    
رایانه شخصی خود تست قدرت (POST) را انجام می دهد. POST یک برنامه کامپیوتری کوچک در BIOS است که برای خرابی های سخت افزاری چک می کند. یک بوق واحد پس از POST نشان می دهد که همه چیز خوب است. دیگر توالی های بیهوشی به شکست سخت افزاری می پردازند و متخصصان تعمیر کامپیوتر این توالی ها را با یک نمودار مقایسه می کنند تا مشخص شود کدام کامپوننت شکست خورده است.
    
کامپیوتر اطلاعات مربوط به مانیتور متصل نمایش اطلاعات مربوط به فرآیند بوت را نمایش می دهد. این شامل تولید کننده BIOS و تجدید نظر، مشخصات پردازنده، مقدار رم نصب شده و درایوهای شناسایی شده است. بسیاری از رایانه های شخصی این اطلاعات را با یک صفحه ی چلپ چلوپ نشان داده اند که نشان دهنده سازنده است. اگر می خواهید متن را ببینید، می توانید صفحه نمایش چلپ چلوپ را در تنظیمات BIOS خاموش کنید.
    BIOS
برای دسترسی به بخش اول درایو تعیین شده به عنوان دیسک بوت تلاش می کند. بخش اول اولین کیلوبیت دیسک به صورت متوالی است، اگر درایو به صورت ترتیبی با اولین آدرس ذخیره سازی موجود شروع می شود. دیسک بوت به طور معمول همان هارد دیسک یا درایو حالت جامد است که شامل سیستم عامل شما است. شما می توانید دیسک بوت های پیکربندی BIOS و یا ایجاد وقفه در فرآیند بوت با دنباله کلید (نشان داده شده در بوت اغلب صفحه نمایش) را تغییر دهید.
    
بایوس تایید وجود دارد یک لودر خود راه انداز، و یا بوت لودر، در آن منطقه برای اولین بار از دیسک بوت، و بارهای آن را به حافظه که بوت لودر (RAM). بوت لودر یک برنامه کوچک طراحی شده برای پیدا کردن و راه اندازی سیستم عامل PC است.
    
هنگامی که بوت لودر در حافظه است، دست BIOS را به آن بوت لودر کار، که به نوبه خود آغاز بارگذاری سیستم عامل به حافظه است.
    
وقتی بوت لودر وظیفه خود را خاتمه می دهد، کنترل کامپیوتر را به سیستم عامل تبدیل می کند. سپس سیستم عامل برای تعامل کاربر آماده است.

حالا که همه ما نیرو گرفتیم، چه اتفاقی می افتد؟ مقدار زیادی از کارکرد رایانه ها بستگی به سیستم عامل شما دارد. در بخش بعدی، بیایید بررسی کنیم که چگونه سیستم عامل بر روی یک کامپیوتر کار می کند.

 

چگونه کامپیوترها کار می کنند
توسط جف تیسون و استفانی کرافورد

سیستم عامل های رایانه ای
مایکروسافت ویندوز همچنان محبوب ترین سیستم عامل در جهان است.
پس از چکمه های کامپیوتر شما می توانید آن را از طریق یک سیستم عامل یا OS برای کوتاه کنترل کنید. در این نوشتار، اکثر رایانه های غیر اپل نسخه ای از ویندوز مایکروسافت یا توزیع لینوکس را اجرا می کنند. این سیستم عامل ها برای اجرا بر روی انواع مختلف سخت افزار کامپیوتر طراحی شده است، در حالی که Mac OS X در درجه اول برای سخت افزار اپل طراحی شده است.

یک سیستم عامل مسئول چندین وظیفه است. این وظایف به دسته های گسترده زیر تقسیم می شوند:

    
مدیریت پردازنده – کار پردازنده را به تکه های قابل کنترل تقسیم می کند و قبل از فرستادن آنها به CPU اولویت می دهد.
    
مدیریت حافظه – جریان داده ها را در داخل و خارج از حافظه مختصات می دهد و هنگام استفاده از حافظه مجازی بر روی هارد دیسک برای تکمیل مقدار کم RAM، تعیین می کند.
    
مدیریت دستگاه – رابط کاربری مبتنی بر نرم افزار را بین اجزای داخلی کامپیوتر و هر دستگاه متصل به کامپیوتر فراهم می کند. مثال هایی شامل تفسیر ورودی صفحه کلید یا ماوس یا تنظیم داده های گرافیکی به وضوح صفحه راست است. اینترفیس های شبکه، از جمله مدیریت اتصال اینترنتی شما، نیز در سطل مدیریت دستگاه قرار می گیرند.
    
مدیریت ذخیره سازی – تعیین می کند که داده ها باید به طور دائم در دیسک های سخت، درایوهای حالت جامد، درایوهای USB و دیگر انواع ذخیره سازی ذخیره شوند. به عنوان مثال، وظایف مدیریت ذخیره کمک می کند در هنگام ایجاد، خواندن، ویرایش، حرکت، کپی و حذف اسناد.
    
رابط برنامه – فراهم می کند تبادل اطلاعات بین برنامه های نرم افزاری و کامپیوتر. یک برنامه کاربردی باید برای کار با رابط کاربری برنامه برای سیستم عامل مورد استفاده شما برنامه ریزی شود. برنامه های کاربردی اغلب برای نسخه های خاصی از سیستم عامل نیز طراحی شده اند. شما این را در برنامه با نیازهایی مانند “ویندوز ویستا و یا بعدا” یا “فقط در سیستم عامل های ۶۴ بیتی کار می کنید” را مشاهده می کنید.
    
رابط کاربری (UI) – راهی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر فراهم می کند.

از آنجا، یک یادداشت برای دیدن مقاله ما چگونه سیستم عامل برای جزئیات بیشتر در مورد چگونگی عملکرد سیستم عامل در یک کامپیوتر کار می کنند. همچنین، با HowStuffWorks بررسی کنید، زمانی که می خواهید بدانید چگونه برنامه ها و دستگاه های خاص بر روی کامپیوتر شما کار می کنند.

حالا بگذارید نگاهی به آیندۀ کامپیوترها بکنیم و به این ترتیب که تولیدکنندگان کامپیوتر چالشهای قابل حمل محاسبات موبایل را فتح کرده اند.

 

آینده کامپیوترها

از آنجا که اولین PC در بازار، مدل های جدید و بهتر، مدل های قدیمی تر از ماه های تولید، منسوخ شده اند. فن آوری های درایو مانند SATA جایگزین IDE و اسلات توسعه PCI جایگزین ISA و EISA شدند. با این حال، مهمترین شاخص برای پیشرفت تکنولوژی در کامپیوتر، پردازنده و ریز پردازنده آن CPU است.

ریزپردازنده های سیلیکون از دهه ۱۹۵۰ قلب دنیای محاسبات بوده است. در طی آن زمان، تولید کنندگان ریزپردازنده ترانزیستورها و پیشرفت های بیشتری را روی میکروپروسسورها پر کرده اند. گوردون مور، بنیانگذار اینتل در سال ۱۹۶۵، پیش بینی کرد که ریزپردازنده ها هر دو سال یک بار پیچیدگی را دو برابر می کنند. از آن زمان، این پیچیدگی هر ۱۸ ماه دو برابر شده است و کارشناسان صنعت، قانون پیش بینی قانون مور را خوانده اند. بسیاری از کارشناسان در پیش بینی کرد که قانون مور به زودی به پایان خواهد رسید از آنجا که از محدودیت های فیزیکی از ریزپردازنده سیلیکون [منبع: PBS].

با این حال، ظرفیت ترانزیستور پردازنده ها همچنان افزایش می یابد. این به این دلیل است که تولیدکنندگان تراشه دائما روشهای جدیدی برای ترانزیستورها را بر روی سیلیکون پیدا می کنند. ترانزیستورهای کوچک در حال حاضر در نانومتر اندازه گیری می شوند که یک میلیاردمتر از یک متر است. اتم در حدود ۰٫۵ نانومتر خود، و فرآیندهای تولید بیشتر در حال حاضر ریزپردازنده می توانید ترانزیستور است که اندازه گیری ۴۵nm یا ۳۲nm تولید کند. هرچه این تعداد کوچکتر می رود، ترانزیستورهای بیشتری بر روی یک تراشه قرار می گیرند، و بنابراین، قدرت پردازش بیشتر تراشه قادر است. در مه ۲۰۱۱، اینتل در فرایند تولید ۲۲ نانومتری مشغول به کار بود، با کد نام آیوی بریج که ترانزیستور با استفاده از یک طراحی به نام سه دروازه، بهره وری [منابع: بی بی سی، اینتل].

پس چه اتفاقی می افتد وقتی که ما به پایان قانون مور می رسیم؟ ابزار جدید پردازش اطلاعات می تواند اطمینان حاصل کند که پیشرفت ادامه می یابد. جانشین های بالقوه آنهایی هستند که ثابت می کنند که ابزار قدرتمند اجرای توابع محاسباتی اساسی یک پردازنده است. ریزپردازنده سیلیکون در سنتی ترانزیستور دو دولت برای بیش از ۵۰ سال ها متکی، اما اختراعات: مانند کامپیوترهای کوانتومی در حال تغییر بازی.

رایانه های کوانتومی به دو حالت ۱ یا ۰ محدود نمی شوند. آنها اطلاعات را به عنوان بیت های کوانتومی یا کوبیدها رمزگذاری می کنند. یک کوبیت می تواند ۱ یا ۰ باشد، یا می تواند در یک ابرمتن باشد که به طور همزمان ۱ و ۰ یا جایی بین آن است. Qubits نشان دهنده اتم هایی است که با یکدیگر همکاری می کنند تا به عنوان حافظه کامپیوتر و ریزپردازنده عمل کنند. از آنجا که یک کامپیوتر کوانتومی می توانید این دولتها متعدد به طور همزمان شامل، آن پتانسیل را دارد که بیش از میلیون ها بار قوی تر از ابر رایانه های امروزی قدرتمند ترین. فن آوری محاسبات کوانتومی هنوز در مراحل اولیه خود است، اما دانشمندان در حال حاضر این مفهوم را با نتایج واقعی و قابل اندازه گیری ثابت می کنند. اطمینان حاصل کنید که چگونه کامپیوترهای کوانتومی برای بیشتر در این موفقیت شگفت انگیز کار می کنند.

زمان نشان می دهد که آیا قدرت رایانه های کوانتومی هرگز آن را به رایانه معمولی تبدیل خواهد کرد. در عین حال، با توجه به رایانه های همراه، هنوز هم می توانید قدرت پردازشی زیادی را به همراه داشته باشید که در آینده به آن نگاه خواهیم کرد.

 

رایانه شخصی قابل حمل
پدستگاه های رایانه ای همچنان در بازار PC بیشتر و بیشتر برجسته خواهند شد.
حتی قبل از کامپیوتر، تولید کنندگان کامپیوتر، کامپیوترهای قابل حمل را مفهومی می دانستند. این ۱۲ پوندی IBM PC تبدیل است که مفهوم لپ تاپ به تولید در سال ۱۹۸۶٫ از آن زمان آورده شد، لپ تاپ کوچکتر و سبکتر تبدیل شده اند، و قدرت پردازش آنها رایانه های شخصی رومیزی در کنار بهبود یافته است [منبع: آی بی ام].

امروزه صنعت کامپیوتر بخش های دیگری از رایانه های موبایل را تشخیص می دهد. یک کلاس، نوت بوک تقریبا مترادف با لپ تاپ است. اصطلاح برای نشان دادن یک پسر عموی کوچکتر و سبکتر به لپ تاپ استفاده شد. کلاس دیگر، netbook، حتی کوچکتر از نوت بوکها است، در حالیکه ارزانتر و کمتر قدرتمند است. طبقه بندی احتمالا برای مخاطبان مورد نظر است: کسانی که می خواهند یک رابط بسیار اساسی برای استفاده از اینترنت داشته باشند.

محاسبات موبایل حتی بیشتر از نوت بوک ها و نوت بوک ها می رود. بسیاری از اسمارتفون ها و تبلت ها به عنوان یک نوت بوک به عنوان پردازنده قدرت زیادی کار می کنند که به بسته های کوچکتر بسته بندی شده است. تفاوت های کلیدی عبارتند از اندازه کوچکتر صفحه نمایش و رزولوشن، پورت خارجی کمتر، قابلیت تلفن همراه و تکنولوژی صفحه نمایش لمسی، علاوه بر یا به جای یک صفحه کلید است.

در سمت نرم افزاری، سیستم عامل های شخصی نیز قابلیت حمل و نقل را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، سیستم عامل Google Chrome به نیاز به فضای هارد دیسک با تکیه بر دسترسی به برنامه های وب و ذخیره سازی ابر کمک می کند. این بدان معناست که یک نتبوک که به ۶۴ گیگابایت درایو حالت جامد محدود است، توانایی استفاده از یک لپتاپ با یک درایو ۵۰۰ گیگابایتی را دارد. به طور طبیعی، برنامه های بزرگ که به صورت آنلاین فعال نیستند، به استثنای این مزیت صرفه جویی در فضا هستند.

در این مقاله، ما در مورد نحوه کار با کامپیوتر و جایی که فن آوری کامپیوتر در حال انجام است نگاه کرده ایم. یک چیز مطمئن است: PC تکامل خواهد یافت. سریعتر خواهد شد ظرفیت بیشتری خواهد داشت. و همچنان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما خواهد بود.


 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *