چگونه RAM عمل می کند


یک تراشه حافظه مشابه یک ریزپردازنده، یک مدار مجتمع (IC) ساخته شده از میلیون ها ترانزیستور و خازن است. در رایج ترین نوع حافظه کامپیوتر، حافظه پویای دسترسی تصادفی (DRAM)، یک ترانزیستور و یک خازن برای ایجاد یک سلول حافظه، که یک بیت داده را نشان می دهد، زوج می شوند. خازن اطلاعات کمی را نگه می دارد – ۰ یا ۱ (بیت ها و بایت ها چگونه برای اطلاعات در بیت ها کار می کنند). ترانزیستور به عنوان یک سوئیچ عمل می کند که مدار کنترل آن بر روی تراشه حافظه خواندن خازن یا تغییر حالت آن را می دهد.

یک خازن مانند یک سطل کوچک است که قادر به ذخیره الکترونها است. برای ذخیره ۱ در سلول حافظه، سطل با الکترونها پر شده است. برای ذخیره کردن به ۰، آن تخلیه می شود. مشکل با سطل خازن این است که آن نشت است. در ظرف چند میلی ثانیه یک سطل کامل خالی می شود. بنابراین، برای حافظه به کار، CPU یا کنترل کننده حافظه باید تمام خازن ها را قبل از تخلیه نگه دارند. برای انجام این کار، کنترل کننده حافظه حافظه را می خواند و سپس آن را به عقب می نویسد. این عملیات تازه سازی به صورت خودکار هزاران بار در هر ثانیه انجام می شود.

خازن در یک سلول حافظه پویا پویا مانند یک سطل نشتی است. این باید به صورت دوره ای تجدید شود و یا آن را به ۰ دانلود کنید. این عملیات تازه سازی جایی است که رام پویا نام خود را دریافت می کند. RAM پویا به صورت پویا تمام وقت را تجدید می کند و یا آن را فراموش می کند که آن را نگه می دارد. ناکامی این همه طراوت این است که زمان و حافظه را کاهش می دهد.

در این مقاله، شما همه چیز در مورد آنچه که RAM است، چه نوع شما باید خرید و چگونه آن را نصب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد RAM پویا و سلول های حافظه، صفحه بعدی را ببینید.

 

سلولهای حافظه و DRAM

حافظه از بیت ها در یک شبکه دو بعدی تشکیل شده است.

در این شکل، سلول های قرمز نشان دهنده ۱S و سلول های سفید نشان دهنده ۰S. در انیمیشن، یک ستون انتخاب شده و سپس سطرها برای نوشتن داده ها در ستون خاصی هزینه می شود.

سلولهای حافظه بر روی ویفر سیلیکونی در یک آرایه ستون (بیت لاین) و ردیف (خطوط) پاره می شوند. تقاطع خط بتنی و wordline در آدرس سلول حافظه.

DRAM
با ارسال یک بار از طریق ستون مناسب (CAS) کار می کند تا ترانزیستور را در هر بیت در ستون فعال کند. هنگام نوشتن، خطوط سطر حاوی حالت خازن باید باشد. هنگام خواندن، حسگر تقویت کننده سطح شارژ را در خازن تعیین می کند. اگر بیش از ۵۰ درصد باشد، آن را به عنوان ۱؛ در غیر این صورت آن را به عنوان ۰ خوانده می شود. شمارنده دنباله تازه سازی را بر اساس ردیف هایی که در کدام مرتبه دیده شده است، دنبال می کند. طول زمان لازم برای انجام همه این ها خیلی کوتاه است که در نانو ثانیه (میلیارد ها ثانیه) بیان می شود. امتیاز تراشه حافظه ۷۰ اینچ به این معنی است که ۷۰ نانوی ثانیه طول می کشد تا هر سلول به طور کامل خواندن و شارژ شود.

سلولهای حافظه به تنهایی بدون هیچ گونه راهی برای دریافت اطلاعات در داخل و خارج از آن بی ارزش هستند. بنابراین سلولهای حافظه یک زیرساخت کلی پشتیبانی از دیگر مدارهای تخصصی دارند. این مدارها توابع مانند:

    
شناسایی هر ردیف و ستون (آدرس ردیف انتخاب و ستون آدرس انتخاب کنید)
    
نگه داشتن ردیابی دنباله تازه کردن (ضد)
    
خواندن و بازگرداندن سیگنال از یک سلول (تقویت کننده حس)
    
در صورتی که یک شارژ مجانی داشته باشید، یک سلول را بنویسید (نوشتن را فعال کنید)

سایر توابع کنترل کننده حافظه عبارتند از مجموعه ای از وظایف که شامل شناسایی نوع، سرعت و مقدار حافظه و بررسی خطاها.

RAM
استاتیک متفاوت از DRAM است. ما در بخش بعدی نگاه خواهیم کرد.

 

RAM استاتیک

RAM
استاتیک از تکنولوژی کاملا متفاوت استفاده می کند. در RAM استاتیک، یک فلیپ فلاپ هر بیت حافظه را نگه می دارد (برای اطلاعات بیشتر در فلیپ فلاپ ها، نحوه عملکرد Logical Boolean را ببینید). فلیپ فلاپ برای یک سلول حافظه چهار یا شش ترانزیستور همراه با برخی سیم کشی ها را می گیرد، اما هرگز نباید تجدید شود. این باعث می شود رم استاتیک به طور قابل توجهی سریع تر از RAM پویا باشد. با این حال، به دلیل اینکه قطعات بیشتری دارد، یک سلول حافظه استاتیک فضای بیشتری بر روی یک تراشه از یک سلول حافظه پویا دارد. بنابراین، شما در هر تراشه حافظه کمتری دریافت می کنید و باعث می شود RAM های ثابت بسیار گران تر باشند.

RAM
استاتیک سریع و گران است و RAM پویا ارزان تر و کندتر است. بنابراین حافظه استاتیک برای ایجاد مخزن حساس به پردازنده CPU استفاده می شود، در حالی که RAM دینامیک فضای سیستم RAM بزرگتر را تشکیل می دهد.

تراشه های حافظه در رایانه های رومیزی در ابتدا از یک پیکر بندی پین به نام دو بسته درونی (DIP) استفاده می کردند. این پیکربندی پین را می توان به سوراخ های روی مادربرد کامپیوتر وصل کرد یا به یک سوکت وصل شد که روی مادربرد قرار می گرفت. این روش خوب کار می کرد هنگامی که کامپیوتر در چند به طور معمول مگابایت یا کمتر از RAM عمل، اما به عنوان نیاز به حافظه بزرگ شد، در تعدادی از تراشه نیاز به فضای بر روی مادربرد افزایش یافته است.

راه حل این بود که به جای تراشه های حافظه، همراه با تمام اجزای پشتیبانی، در هیئت مدیره جداگانه مدار چاپی (PCB) که می تواند به سپس یک اتصال خاص (بانک حافظه) بر روی مادربرد وصل شده است. بسیاری از این تراشه استفاده از یک کلی کوچک J-سرب (SOJ) پیکربندی پین، اما کاملا چند تولید کنندگان استفاده از پیکربندی نازک بسته کلی کوچک (TSOP) نیز هست. تفاوت اصلی این نوع پین های جدیدتر و پیکربندی اصلی DIP این است که تراشه های SOJ و TSOP روی PCB نصب می شوند. به عبارت دیگر، پین ها مستقیما به سطح هیئت مدیره وصل می شوند، نه در سوراخ ها و یا سوکت ها.

تراشه های حافظه معمولا به عنوان بخشی از یک کارت به نام یک ماژول در دسترس هستند. شما احتمالا حافظه را به عنوان ۸x32 یا ۴x16 ذکر کرده اید. این اعداد نشاندهنده تعداد تراشه ضرب ظرفیت هر یک از تراشه فرد است، که در مگابیت (MB) اندازه گیری، و یا یک میلیون بیت. نتیجه را به دست آورید و آن را با هشت تقسیم کنید تا تعداد مگابایت در آن ماژول دریافت کنید. به عنوان مثال، ۴x32 بدان معنی است که ماژول دارای چهار تراشه ۳۲ مگابیت است. ضرب ۴ به ۳۲ و ۱۲۸ مگابیت را دریافت کنید. از آنجا که می دانیم که بایت دارای ۸ بیت است، ما باید نتیجه ی ما را از ۱۲۸ به ۸ تقسیم کنیم. نتیجه ی ما ۱۶ مگابایت است!

در بخش بعد ما به برخی از انواع رایج دیگر RAM نگاه خواهیم کرد.

 

انواع RAM

بعضی از انواع رایج RAM عبارتند از:

    SRAM:
حافظه دسترسی تصادفی استاتیک از چندین ترانزیستور (معمولا ۴ تا ۶) برای هر سلول حافظه استفاده می کند اما در هر سلول خازنی ندارد. این عمدتا برای حافظه پنهان استفاده می شود.
    DRAM:
حافظه پویا دسترسی تصادفی دارای سلولهای حافظه با ترانزیستور و خازن زوج است که نیاز به اصلاح دائمی دارد.
    FPM DRAM:
حالت صفحه سریع حافظه پویا دسترسی تصادفی فرم اصلی DRAM بود. آن را از طریق کل فرآیند قرار دادن کمی اطلاعات توسط ستون و ردیف منتظر می گذاریم و سپس کمی قبل از شروع بیت بعدی بخوانیم. حداکثر سرعت انتقال به حافظه L2 حدود ۱۷۶ مگابیت در ثانیه است.
    EDO DRAM:
حافظه دسترسی تصادفی پویا داده شده به صورت گسترده گسترش داده نمی شود تا تمام پردازش بیت اول را قبل از ادامه به یک بعدی صبر کنید. به محض اینکه آدرس اولین بیت قرار می گیرد، EDO DRAM شروع به جستجو برای بیت بعدی می کند. این حدود پنج درصد سریعتر از FPM است. حداکثر سرعت انتقال به حافظه L2 تقریبا ۲۶۴ مگابیت در ثانیه است.
    SDRAM:
حافظه دسترسی همزمان با پویا همزمان، مفهوم حالت پشت سر هم را به میزان قابل توجهی بهبود عملکرد می دهد. این کار با قرار دادن در ردیف حاوی بیت درخواست شده و به سرعت در حال حرکت از طریق ستون ها انجام می شود، هر بیتی را هر بار که میخواهید بخوانید. ایده این است که اغلب اطلاعات مورد نیاز توسط CPU در ترتیب خواهد بود. SDRAM حدود ۵ درصد سریعتر از EDO RAM است و امروزه رایج ترین شکل در دسکتاپ ها است. حداکثر سرعت انتقال به حافظه L2 تقریبا ۵۲۸ مگابیت در ثانیه است.
    DDR SDRAM:
دو سرعت داده سرعت همزمان رم پویا درست مثل SDRAM است به جز اینکه پهنای باند بالاتر است، به این معنی سرعت بیشتر است. حداکثر سرعت انتقال به حافظه L2 تقریبا ۱۰۶۴ مگابیت در ثانیه است (برای DDR SDRAM 133 مگا هرتز).
    RDRAM:
حافظه دسترسی RAM با دقت Rambus دچار تغییرات رادیکال از معماری DRAM قبلی است. طراحی شده توسط Rambus، RDRAM از یک ماژول حافظه خطی Rambus (RIMM) استفاده می کند که در اندازه و پیکربندی پین به DIMM استاندارد مشابه است. چه چیزی باعث می شود RDRAM به طوری متفاوت است استفاده از آن از یک اتوبوس داده با سرعت بالا ویژه به نام کانال Rambus. تراشه های حافظه RDRAM به طور موازی برای رسیدن به سرعت داده ۸۰۰ مگاهرتز یا ۱۶۰۰ مگابیت در ثانیه کار می کنند. از آنجایی که آنها با چنین سرعت بالا کار می کنند، گرمای بیشتری نسبت به سایر تراشه ها تولید می کنند. برای کمک به دفع حرارت اضافی تراشه های Rambus با یک پخش کننده گرما، که به نظر می رسد مانند ویفر نازک طولانی است. درست مانند نسخه های کوچکتر DIMM ها، SO-RIMM ها نیز وجود دارد که برای رایانه های لوحی طراحی شده اند.
    
حافظه کارت اعتباری: حافظه کارت اعتباری، یک حافظه داخلی اختصاصی DRAM است که به یک اسلات خاص برای استفاده در رایانه های نوت بوک متصل می شود.
    
کارت حافظه PCMCIA: یکی دیگر از ماژول های DRAM برای نوت بوک ها، کارت های این نوع اختصاصی نیستند و باید با هر کامپیوتر نوت بوک کار کنند که سیستم با پیکربندی کارت حافظه سازگار است.
    CMOS RAM: CMOS RAM
یک اصطلاح برای مقدار کمی حافظه مورد استفاده رایانه شما و برخی از دستگاه های دیگر برای به یاد داشته باشید چیزهایی مانند تنظیمات دیسک سخت – به چرا کامپیوتر من نیاز به باتری؟ برای جزئیات بیشتر. این حافظه از یک باتری کوچک برای تامین آن با قدرت مورد نیاز برای حفظ محتویات حافظه استفاده می کند.
    VRAM: VideoRAM
، همچنین به عنوان چندپردازنده حافظه دسترسی مجدد (MPDRAM) شناخته می شود، یک نوع RAM است که به طور خاص برای آداپتورهای ویدئویی یا شتاب دهنده های سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت چندتایی از این واقعیت است که VRAM به طور معمول دارای دو پورت دسترسی مستقل است به جای یک، اجازه می دهد CPU و پردازنده گرافیکی به طور همزمان به RAM دسترسی داشته باشند. VRAM بر روی کارت گرافیک قرار دارد و از انواع مختلفی پشتیبانی می کند که بسیاری از آنها اختصاصی هستند. مقدار VRAM یک عامل تعیینکننده در وضوح و عمق رنگ صفحه نمایش است. VRAM نیز برای نگهداری اطلاعات خاص گرافیکی مثل داده های هندسی سه بعدی و نقشه های بافت استفاده می شود. VRAM چندپورت واقعی گران می شود، بنابراین امروزه بسیاری از کارت های گرافیکی از SGRAM (RAM گرافیک همگام) استفاده می کنند. عملکرد تقریبا یکسان است، اما SGRAM ارزان تر است.

برای بررسی جامع انواع رم، از راهنمای حافظه Ultimate Memory Kingston Technology اطمینان حاصل کنید.

 

نوع هیئت مدیره و کانکتور مورد استفاده برای RAM در رایانه های رومیزی در چند سال گذشته تکامل یافته است. اولین نوع اختصاصی بود، به این معنی که تولیدکنندگان کامپیوترهای مختلف، تابلوهای حافظه را توسعه دادند که تنها با سیستم های خاص خود کار می کردند. سپس SIMM، که برای یک ماژول حافظه تک در خط است، آمد. این کارت حافظه از اتصال ۳۰ پین استفاده کرد و حدود ۳٫۵ × ۷۵ اینچ (حدود ۹ × ۲ سانتیمتر) بود. در اکثر رایانه ها، شما مجبور به نصب SIMM ها در جفت ها با ظرفیت و سرعت برابر هستید. این به این دلیل است که عرض اتوبوس بیش از SIMM است. به عنوان مثال، شما می توانید دو سیم کارت حافظه ۸ مگابایتی (مگابایت) را نصب کنید تا ۱۶ مگابایت رم را دریافت کنید. هر SIMM می تواند ۸ بیت داده را در یک زمان ارسال کند، در حالی که اتوبوس سیستم می تواند ۱۶ بیت را در یک زمان اداره کند. تابلو سیم مؤسسه بعدی که در ۴٫۲۵ اینچ (حدود ۱۱ × ۲٫۵ سانتیمتر) کمی بزرگتر است، برای اتصال به ۷۲ پین برای افزایش پهنای باند و ۲۵۶ مگابایت رم قابل استفاده است.

همانطور که پردازنده ها توانایی سرعت و پهنای باند را داشتند، صنعت استاندارد جدیدی را در دو مدل حافظه درون خطی (DIMM) به کار گرفت. با یک پین ۱۶۸ و یا عظیم اتصال ۱۸۴ پین و یک اندازه ۵٫۴ * ۱ اینچ (۲٫۵ سانتی متر × درباره ۱۴)، DIMM ها در محدوده ظرفیت از ۸ مگابایت تا ۱ گیگابایت در هر ماژول و تنهایی و به جای در جفت نصب شده است. بیشتر ماژول های حافظه کامپیوتر و ماژول ها برای سیستم های Mac G5 با ۲٫۵ ولت کار می کنند، در حالی که سیستم های Mac G4 به طور معمول از ۳٫۳ ولت استفاده می کنند. یکی دیگر از استاندارد، Rambus در خط حافظه ماژول (RIMM)، قابل اندازه گیری و پین به DIMM قابل مقایسه است، اما با استفاده از یک اتوبوس حافظه ویژه به سرعت قابل توجهی افزایش می دهد.

بسیاری از مارک های نوت بوک از ماژول های حافظه اختصاصی استفاده می کنند، اما تولیدکنندگان چندگانه با استفاده از پیکربندی SODIMM با استفاده از حافظه کوچک دو پاره خط در حافظه، از RAM استفاده می کنند. کارت های SODIMM کوچک هستند، حدود ۲ * ۱ اینچ (۵ × ۲٫۵ سانتی متر)، و دارای ۱۴۴ یا ۲۰۰ پین هستند. ظرفیت آن از ۱۶ مگابایت تا ۱ گیگابایت در هر ماژول است. برای حفظ فضا، رایانه رومیزی اپل iMac به جای DIMM های سنتی از SODIMM ها استفاده می کند. رایانه های زیر نوت بوک از DIMM های کوچکتر استفاده می کنند که MicroDIMM نامیده می شوند که دارای ۱۴۴ پین یا ۱۷۲ پین هستند.

اکثر حافظه های موجود امروز بسیار قابل اعتماد هستند. اکثر سیستم ها به سادگی کنترل کننده حافظه برای اشتباهات در هنگام راه اندازی را بررسی می کنند و به آن تکیه می کنند. تراشه های حافظه با کنترل ورودی به طور معمول با استفاده از روش شناخته شده به عنوان parity برای بررسی خطا استفاده می شود. تراشه های تکه تکه برای هر ۸ بیت داده کمتری دارند. شیوه کار پارتی ساده است. بیایید ابتدا حقیقت را بررسی کنیم.

وقتی ۸ بیت در یک بایت اطلاعات دریافت می کنید، تراشه تعداد کل ۱s را اضافه می کند. اگر تعداد کل عددی باشد، بیت برابر با ۱ تعیین می شود. اگر کل حتی یک عدد باشد، بیت برابر با ۰ تنظیم می شود. هنگامی که داده ها از بیت ها به عنوان خوانده شده، مجموع دوباره اضافه می شود و مقایسه می شود به بیت برابر اگر مجموع عدد و بیت برابر است ۱، سپس داده معتبر است و به پردازنده فرستاده می شود. اما اگر مجموع عدد و بیت برابر با ۰ باشد، تراشه می داند که در جایی در ۸ بیتی خطایی وجود دارد و اطلاعات را از بین می برد. Parity عجیب به همان شیوه عمل می کند، اما بیت parity برابر ۱ است، در حالی که تعداد کل ۱s در بایت حتی یکسان است.

مشکل برابری این است که آن را خطاهای کشف می کند اما برای اصلاح آنها هیچ کاری نمی کند. اگر بایت داده با بیت برابر آن مطابقت نداشته باشد، داده ها از بین می روند و سیستم دوباره تلاش می کند. کامپیوترها در موقعیتهای بحرانی نیاز به سطح بالایی از تحمل خطا دارند. سرورهای بالا پایان اغلب دارای یک فرم چک کردن خطا هستند که به عنوان کد اصلاح خطا (ECC) شناخته می شوند. مانند شباهت، ECC از بیت های اضافی برای نظارت بر داده ها در هر بایت استفاده می کند. تفاوت این است که ECC از چندین بیت برای بررسی خطا استفاده می کند – به جای آن یک تعداد بستگی به عرض اتوبوس دارد. حافظه ECC از یک الگوریتم خاص برای شناسایی خطاهای بیت یک استفاده می کند اما در واقع آنها را نیز اصلاح می کند. حافظه ECC همچنین نمونه هایی را تشخیص می دهد که بیش از یک بیت از داده ها در یک بایت ناتوان است. چنین خرابی ها بسیار نادر هستند و حتی با ECC قابل اصلاح نیستند.

اکثر رایانه های به فروش می رسند از تراشه های حافظه nonparity استفاده می کنند. این تراشه ها هیچ گونه نوعی از بررسی خطای ساخته شده را ارائه نمی دهد بلکه به کنترل کننده حافظه برای تشخیص خطا وابسته است.

 

چقدر RAM شما نیاز دارید؟

این گفته شده است که شما هرگز نمیتوانید به اندازه کافی پول، و نیز صادق است برای رم، به خصوص اگر شما انجام بسیاری از گرافیک فشرده کار و یا بازی. RAM در کنار پردازنده، مهمترین عامل در عملکرد کامپیوتر است. اگر شما به اندازه کافی ندارید، اضافه کردن RAM می تواند تفاوت بیشتری نسبت به گرفتن یک CPU جدید داشته باشد!

اگر سیستم شما به آرامی پاسخ داده یا به طور مداوم به دیسک سخت دسترسی پیدا کند، باید رم بیشتر را اضافه کنید. اگر ویندوز XP را اجرا می کنید، مایکروسافت حداقل ۱۲۸ مگابایت را به عنوان حداقل RAM مورد نیاز توصیه می کند. در ۶۴ مگابایت، شما ممکن است مشکلات برنامه مکرر را تجربه کنید. برای عملکرد مطلوب با برنامه های دسکتاپ استاندارد، ۲۵۶ مگابایت توصیه می شود. اگر ویندوز ۹۵/۹۸ را اجرا می کنید، حداقل ۳۲ مگابایت نیاز دارید، و کامپیوتر شما با ۶۴ مگابایت کار می کند. ویندوز NT / 2000 نیاز به حداقل ۶۴ مگابایت، و آن را به همه چیز شما می توانید در آن پرتاب، بنابراین شما احتمالا می خواهید ۱۲۸ مگابایت یا بیشتر طول می کشد.

لینوکس با خوشحالی در سیستم با ۴ مگابایت RAM کار می کند. اگر شما قصد دارید X-Windows را اضافه کنید یا کار جدی انجام دهید، احتمالا ۶۴ مگابایت خواهید داشت. سیستم های Mac OS X باید حداقل ۱۲۸ مگابایت داشته باشند یا برای عملکرد مطلوب ۵۱۲ مگابایت باشد.

مقدار رم که برای هر یک از سیستم ها ذکر شده است برای استفاده معمولی – دسترسی به اینترنت، پردازش متن، برنامه های کاربردی خانه / دفتر استاندارد و سرگرمی های سبک تخمین زده می شود. اگر شما طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، مدل سازی ۳-D / انیمیشن و یا پردازش داده ها سنگین، و یا اگر شما یک بازی جدی هستند، پس از آن یک شما نیاز به بیش به احتمال زیاد به RAM. اگر رایانه شما بعنوان سرور بعضی از انواع (صفحات وب، پایگاه داده، برنامه کاربردی، FTP یا شبکه) باشد، ممکن است به RAM بیشتر نیاز داشته باشید.

سؤال دیگر این است که چگونه VRAM شما بر روی کارت ویدئوی شما می خواهید. تقریبا تمام کارت هایی که می توانید امروز خریداری کنید حداقل ۱۶ مگابایت رم است. این به اندازه کافی برای کار در یک محیط اداری معمول است. اگر بخواهید هر کدام از موارد زیر را انجام دهید، باید احتمالا در یک کارت گرافیک ۳۲ مگابایتی یا بهتر از آن سرمایه گذاری کنید.

    
بازی های واقع گرایانه بازی کنید
    
ضبط و ویرایش ویدیو
    
ایجاد گرافیک ۳ بعدی
    
کار در محیط با وضوح بالا و تمام رنگی
    
طراحی تصاویر تمام رنگی

هنگامی که برای خرید کارت های گرافیک، ذخیره که مانیتور و کامپیوتر شما باید قادر به حمایت از کارت شما را انتخاب کنید.

 

چگونه RAM عمل می کند
توسط جف تیسون و دیو کوستان


اغلب اوقات، نصب RAM یک روش بسیار ساده و ساده است. کلید تحقیقات شماست. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:

    
چقدر RAM شما دارید
    
چقدر RAM شما می خواهید برای اضافه کردن
    
فاکتور فرم
    
نوع رم
    
ابزار مورد نیاز
    
گارانتی
    
کجا می رود

معمولا رم در مضربی از ۱۶ مگابایت به فروش می رسد: ۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲، ۱۰۲۴ (که همان ۱GB است). این بدان معنی است که اگر شما یک سیستم در حال حاضر با ۶۴ مگابایت RAM و شما می خواهید ۱۰۰ MB RAM حداقل کل سپس شما احتمالا نیاز به اضافه کردن یکی دیگر ماژول ۶۴ MB.

هنگامی که شما می دانید چقدر رم شما می خواهید، بررسی کنید که کدام نوع عامل (نوع کارت) شما نیاز به خرید دارد. شما می توانید این را در کتابچه راهنمای کاربری که با رایانه همراه شما بود پیدا کنید یا با سازنده تماس بگیرید. مهم است بدانیم این است که گزینه های شما به طراحی رایانه شما بستگی دارد. اکثر رایانه های امروزه برای استفاده در منزل / دفتر معمولی، اسلات DIMM دارند. سیستم های بالا پایان به فن آوری RIMM می روند، که در نهایت در رایانه های رومیزی استاندارد نیز اتفاق می افتد. از آنجایی که اسلات DIMM و RIMM بسیار زیاد هستند، بسیار مراقب باشید که بدانید کدام نوع رایانه شما از آن استفاده می کند. قرار دادن نوع اشتباه کارت در یک اسلات می تواند به سیستم شما آسیب برساند و کارت را خراب کند.

شما همچنین باید بدانید که نوع RAM مورد نیاز است. بعضی از کامپیوترها نیاز به نوع خاصی از RAM را دارند. به عنوان مثال، کامپیوتر شما ممکن است تنها با ۶۰ns-70ns برابر EDO RAM کار کند. اکثر کامپیوترها محدودیتی نیستند، اما محدودیت دارند. برای کارایی مطلوب، RAM شما را به رایانه شما اضافه می کند همچنین باید RAM موجود را با سرعت، پاریت و نوع مطابقت دهد. شایع ترین نوع موجود امروز SDRAM است.

علاوه بر این، بعضی از رایانه ها از پیکربندی RAM دوگانه یا به عنوان یک گزینه یا به عنوان یک الزام استفاده می کنند. دو کانال حافظه ماژول های این بدان معناست که در جفت نصب شده است، بنابراین اگر یک کارت ۵۱۲ مگابایت رم نصب شده وجود دارد، یکی دیگر از کارت ۵۱۲ مگابایت در کنار آن نصب شده وجود دارد. هنگامی که کانال دوگانه یک پیکربندی اختیاری است، نصب RAM در جفت های همگرا عملکرد برنامه های خاص را افزایش می دهد. هنگامی که این یک نیاز است، کامپیوتر به درستی کار نمی کند بدون جفت های همسان از تراشه های RAM.

برای راهنمایی کامل در تنظیم پیکربندی کانال دوگانه در سیستم های مبتنی بر پنتیوم ۴ اینتل، این راهنمای را بررسی کنید.
برای نصب RAM بیشتر، به دنبال ماژول های حافظه در مادربرد کامپیوتر خود هستید. در سمت چپ مکینتاش G4 و در سمت راست یک رایانه است.

قبل از اینکه رایانه خود را باز کنید، بررسی کنید که مطمئن شوید که ضمانت نامه را لغو نخواهید کرد. برخی از تولیدکنندگان موارد را تمیز می کنند و درخواست می کنند مشتری یک تکنسین مجاز را نصب کند. اگر شما تنظیم کرده اید که پرونده را باز کنید، کامپیوتر را خاموش کرده و آن را جدا کنید. خود را با استفاده از پد ضد استاتیک یا بند مچ بند به منظور تخلیه هر الکتریسیته ساکن خود متصل کنید. بسته به رایانه شما ممکن است نیاز به یک پیچ گوشتی یا مهره مهره برای باز کردن مورد. بسیاری از سیستم های به فروش می رسد که امروز در مواردی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده می شود.

نصب فعلی ماژول حافظه به طور معمول نیازی به ابزار ندارد. RAM در سری اسلات های مادربرد شناخته شده به عنوان بانک حافظه نصب شده است. ماژول حافظه در یک طرفه قرار گرفته است، بنابراین شما قادر نخواهید بود آن را در جهت اشتباه وارد کنید. برای ماجول و برخی از DIMM ها، شما در ماژول را نصب کنید با قرار دادن آن را در حافظه در حدود یک زاویه ۴۵ درجه. سپس آن را فشار رو به جلو آن عمود بر تا مادربرد و گیره های فلزی کوچک در انتهای هر ضربه محکم و ناگهانی به محل است. اگر کلیپ را به درستی متوجه نشدم، بررسی تا مطمئن شوید شکاف است در سمت راست و کارت بصورتی پایدار و محکم نشسته است. بسیاری از DIMM ها کلیپ های فلزی ندارند؛ آنها بر اصطکاک تکیه می کنند تا آنها را در محل نگه دارد. باز هم فقط اطمینان حاصل کنید که ماژول به طور جدی در شکاف قرار گرفته است.

پس از نصب ماژول، پوشه را ببندید، کامپیوتر را دوباره وصل کنید و آن را روشن کنید. هنگامی که کامپیوتر POST را آغاز می کند، باید حافظه را به طور خودکار تشخیص دهد. این همه آن است که وجود دارد!


 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *