اهداف کاخ سفید برای سوپر کامپیوتر قادر به دستیابی به Exascale


اوباما در این تابستان یک فرمان اجرایی صادر ایجاد استراتژیک محاسبات طرح ملی (NSCI) است که با هدف حفظ موقعیت ایالات متحده آمریکا به عنوان یک رهبر در محاسبات با کارایی بالا (HPC) و برای ساخت یک ابر رایانه جدی است.

یک ابر رایانه می تواند اطلاعات بیشتری را در یک سرعت بسیار سریع تر از یک ماشین سنتی، کوچک و متوسط ​​پردازش کند.

این مظهر سخت افزار، نرم افزار و الگوریتم های مورد نیاز برای ارائه بالاترین قابلیت را در هر زمان،” می نویسد جک Dongarra، استاد در مهندسی و کامپیوتر دانشکده علوم برق در دانشگاه تنسی. دونگرا باید بداند. او نویسنده ای برای TOP500 است، که یک لیست از ۵۰۰ سیستم قدرتمند ترین سیستم های کامپیوتری جهان را تهیه و تهیه می کند.

سرعت سوپر کامپیوتر در عملیات نقطه شناور در هر ثانیه (FLOPS) اندازه گیری می شود، که نشان دهنده تعداد عملیات ریاضی است که واحد می تواند هر ثانیه انجام دهد. در واقع، محققان در حال هدف تولید یک ابر رایانه قادر به رسیدن به رایانه ها Exascale – همچنین به عنوان یکی اگزافلوپ (۱۰۱۸ عملیات در هر ثانیه) شناخته شده است – در دهه آینده.

و کاخ سفید می تواند به آنها کمک کند تا این کار را انجام دهند.

دونگرا می گوید: “این دستورالعمل واقعا صحنه ای را برای کار مورد نیاز برای رسیدن به انحرافات تعیین می کند.

کاخ سفید همراه با رسیدن به حوادث غیرمترقبه، چندین چیز دیگر را امیدوار میکند که ابتکار محاسبات بتواند آن را انجام دهد. بسیاری از آنها است که با داده های بزرگ (یکی اگزابایت یا ۱۰۱۸ بایت، بزرگ) و سیستم های در حال توسعه که “رانندگی همگرایی سیستم محاسبه جامع و اطلاعات فشرده.” با محاسبه فشرده، آنها فقط یک سیستم هستند که می توانند تعداد زیادی محاسبات را یک بار انجام دهند. بیت داده با شدت به مقدار داده ها، مانند پرونده های پزشکی یا صفحات وب می پردازد که کامپیوتر می تواند از آن عبور کند.

این همگرایی می تواند مفید باشد برای مطالعه چیزی مانند آب و هوا. محققان می توانند شبیه سازی آب و هوا با داده های جاری از ماهواره ها و دیگر سنسورها را جفت کنند. ترکیب این دو ظرفیت، بینش عمیق تر را در مورد رویدادهای علمی و مفاهیم علمی ارائه می دهد.

این ابتکار همچنین قصد دارد برنامه های کامپیوتری را بسیار ساده تر کند، زیرا سیستم های فعلی بسیار دشوار به برنامه هستند. مشارکت دولتی و خصوصی قصد دارد تا از تحقیقات در مورد روش های جدید ساخت و برنامه ریزی برای پاسخ دادن به این موضوع حمایت کند.

آنها همچنین قصد دارند ابرکامپیوترها را به راحتی برای شرکت ها و دانشگاهیان که بتوانند از قابلیت HPC بهره مند شوند، اما از منابع کم برخوردار باشند.

در نهایت، آنها برای ایجاد تکنولوژی نوآورانه سختافزاری که در واحد HPC آینده استفاده می شود، کار خواهند کرد. این جانشینان فناوری نیمه هادی را جایگزین می کند که به سرعت در حال محدود شدن است.

همه اینها به نظر می رسد بسیار عالی است، اما چرا باید به شما در مورد سوپر کامپیوتر ها توجه داشته باشید؟ پس از همه، آنها Netflix تجربه جریان خود را بهبود نمی دهد و یا کارشناسی ارشد کامپیوتر بازی یک نفره. نه، آنها قادر به راه بیش از آن هستند. ما می توانیم از آنها برای ایجاد جهش های عظیم و بهبود در صنایع بهداشت و درمان، هواشناسی و حتی امنیت ملی استفاده کنیم.

Dongarra
می گوید: “توانایی محاسباتی قوی تر به صنایع مختلف اجازه می دهد تا به سرعت محصولات جدیدی را طراحی کنند که بتوانند رقابت پذیری کشور را بهبود ببخشند.” “علاوه بر این با عملکرد بالا، وجود دارد مزایای قابل توجهی جریان پایین است که از ملاقات با سخت افزار و نرم افزار هر دو مشکل محاسباتی منجر شود. این افراد عبارتند از پیشرفت به سیستم های کامپیوتری کوچکتر و بسیاری از انواع لوازم الکترونیکی مصرفی، از تلفنهای هوشمند به دوربین.”

بله، ابر رایانه ها قادر به انجام کارهای بزرگ هستند. و با ابتکار جدید کاخ سفید، این توانایی ها می توانند بزرگتر شوند.
در حال حاضر سرد است

هر زمان که Tianhe-2، که در حال حاضر سریعترین ابر رایانه در جهان است، در حال اجرا است، قدرت کافی برای عرضه حدود ۵،۱۰۰ خانواده چینی را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *