نحوه پشتیبان گیری از هارد دیسک


این که آیا شما به یکی از افرادی که علاقه خود را به نوبه خود کامپیوتر خود را به یک لنگر قایق یا دستگاه شما نزدیک به پایان زندگی طبیعی خود را سقوط، ضروری است که شما را از اطلاعات بر روی دیسک سخت خود را به عقب. این مقاله به شما ابزارهایی را می دهد که برای محافظت از خود در مورد از دست دادن تمام اطلاعات مهمی که در رایانه خود ذخیره می شود، به شما داده می شود.

ابتدا با نگاهی به صفحه بعدی در مورد آنچه که می توانید انجام دهید برای کم کردن آسیب با استفاده از ذخیره سازی داده های خودتان، شروع کنید.

 

راه حل پشتیبان گیری هارد دیسک

برای پشتیبان گیری از هارد دیسک خود را به عنوان آسان که ممکن است، شما باید یک پروفایل پشتیبان تنظیم کنید. اکثر رایانه های شخصی با مایکروسافت ویندوز XP یک برنامه به نام ویندوز XP Back Up را به عنوان یک برنامه مفید نصب کرده اند. هنگامی که برنامه را باز می کنید، می توانید دستورالعمل های جادوگر پشتیبان را دنبال کنید و تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی را برای پشتیبان گیری آماده کنید. اگر هارد دیسک کامپیوتر شما به درایوهای جداگانه یا تقسیم شده تقسیم شده باشد، می توانید تصمیم بگیرید که درایو اصلی را کپی کنید. این باید با خیال راحت دادههای شما را ذخیره کند و اگر سقوط هارد دیسک شما قابل بازیابی باشد – اگر چه اگر داده خراب شده باشد، ممکن است این گزینه مفید نباشد.

رایانه های مکینتاش با Mac OS 10.5 یا بالاتر نرم افزار مشابهی با نام Time Machine دارند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا داده ها را پشتیبان گیری کنید و یک نمایه ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد تا آن را در دستگاه ذخیره کنید یا آن را به هارد دیسک خارجی منتقل کنید. ما به کسانی که در بخش بعدی هستند دسترسی خواهیم داشت.

هر دو این برنامه ها گزینه ای برای تنظیم یک برنامه برای انجام پشتیبان ها می باشند. این به شما این امکان را می دهد که به طور منظم اطلاعات را فراموش کنید. علاوه بر این، این برنامه ها می توانند هشدارهای ایمیل شما را هنگام انجام پشتیبان گیری در صورتی که سیستم خرابکاری را تجربه می کنند، ارسال کنند. با این حال شما مجبور نیستید از هر یک از این برنامه ها استفاده کنید. البته بسیاری از نسخه پشتیبان تهیه شده در دسترس برای ویندوز و مک وجود دارد، هرچند البته با هزینه اضافی نیز وجود دارد.

هنگامی که شما نحوه پشتیبان گیری از داده ها را روی کامپیوتر خود تسلط دارید، گام مهمی در جهت حفاظت از اطلاعات مهمی از خود گذشتید. حالا اجازه دهید به برخی از مکان های خارجی نگاه کنیم که می توانید اطلاعات مهم را ذخیره کنید تا بتوانید آن را بازیابی کنید حتی اگر هارد دیسک اصلی خود را از دست بدهید. در بخش بعدی، ما برخی از دستگاه ها و روش هایی را که می توانید در دفاع از خود در برابر اسرار ناشناخته از خطاهای هارد دیسک استفاده کنید را بیابید.

 

گزینه های پشتیبان خارجی هارد دیسک
اکنون که برخی دلایل برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود آموخته اید، اجازه دهید مکان هایی را که می توانید داده های خود را ارسال کنید تا بتوانید با خیال راحت آن را بازیابی کنید، باید به نوعی از بین بردن کامپیوتر برخورد کنید.

یکی از گزینه های این است که داده های خود را به هارد دیسک خارجی منتقل کنید. این دستگاه ها به راحتی در فروشگاه خردهفروشی محلی شما موجود هستند و می توانند در وب سایت های مختلف آنلاین یافت شوند. اکثر این درایو ها به کامپیوتر یا رایانه لوحی شما از طریق پورت سریال Universal (USB) بر روی دستگاه شما متصل می شوند. نصب معمولا مسئله اتصال آنها و اجازه دادن به سیستم عامل شما آنها را کشف می کند. بسیاری از آنها با نرم افزار شخص ثالث به شما کمک می کنند که از آنها پشتیبان بگیرید. یکی نصب شده، شما می توانید به هارد دیسک خارجی خود دسترسی پیدا کنید بسیار شبیه به درایو داخلی یا دستگاه دیگری که به کامپیوتر متصل است دسترسی پیدا کنید. تهیه پشتیبان از اطلاعات شما به آسانی به عنوان کلیک کردن و کشیدن آن فایل هایی است که می خواهید درایو خارجی پشتیبان بگیرید. این شاید بهترین راه حل برای پشتیبان گیری از هارد دیسک شما باشد. اگر کامپیوتر شما سقوط کند، داده های شما در هارد دیسک خارجی امن هستند.

گزینه دوم، یکی که محبوبیت بیشتری را جمع آوری می کند، ذخیره سازی ابر است، پشتیبان گیری از داده ها به صورت آنلاین به مکان مجازی. بسیاری از سایت های ذخیره سازی ابر در وب وجود دارد؛ بسیاری از چند گیگابایتی ذخیره سازی را به صورت رایگان ارائه می دهند اما نیاز به پرداخت هزینه بیشتری برای فضای بیشتری دارند. بسیاری از این سایت ها از اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات حیاتی مانند امنیت اجتماعی، شماره حساب بانکی و اعتباری برخوردار هستند. با این حال، هر زمان که اطلاعات را در وب قرار دهید، باید این کار را با احتیاط انجام دهید. اطلاعات در وب، مهم نیست که چقدر امن است، به هکرها و نقض های امنیتی حساس است.

اگر می خواهید، می توانید هارد دیسک خود را بر روی سی دی ها، دی وی دی ها یا درایو فلش پشتیبان بگیرید. سی دی ها دارای مقدار نسبتا کوچک فضای ذخیره سازی هستند و برای پشتیبان گیری داده های کوچکتر بهتر هستند. دی وی دی ها می توانند حدود هفت برابر اطلاعات بیشتر از سی دی را مدیریت کنند. اکثر سی دی ها و دی وی دی ها برای یک بار استفاده می شوند و نمی توانند بازنویسی شوند، اما شما می توانید دیسک هایی را که می توانند پاک شوند و دوباره بسوزانند، پس از بارگزاری مجدد کامپیوتر خود، خریداری کنید. درایوهای فلش، در مقایسه، می توانند چند گیگابایت اطلاعات را اداره کنند و می توانند همانند شما با هارد دیسک معمولی بازنویسی شوند. نکته جالب این است که درایوهای فلش بزرگتر می توانند گران قیمت باشند، که باعث می شود که یک هارد دیسک به طور کامل گران شود. اگر از رسانه های قابل حمل استفاده می کنید، می توانید پشتیبان گیری خود را در یک جعبه ایمنی یا جعبه ایمنی قفل کنید که نمی توانید با ذخیره سازی ابر انجام دهید و ممکن است به احتمال زیاد با هارد دیسک خارجی کار کنید.

اگر هارد دیسک شما خراب شود، شانس خوب است که برخی از داده ها را از دست خواهید داد. اما با پشتکار کردن هارد دیسک خود، موضع گیری فعالانه، آسیب را محدود می کند. بهتر است فایلهای چندگانه را از ارزش کار و اطلاعات کل زندگی صرف کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *