چگونه اسکن و حذف جاسوس افزارها


این برنامه ها به یک طیفی می رسند که از سادگی تحریک می شود و به طور کامل متضرر می شود. در یک حالت بهتر، نرم افزارهای جاسوسی باعث می شود که مرور وب شما یک مزاحم برای شما باشد، زیرا شما سعی می کنید از طریق تبلیغات پاپ آپ حرکت کنید، از نتایج جستجوی اشتباه نترسید یا با یک مرورگر وب آهسته و بدون پاسخ مواجه شوید. در بدترین حالت، نرم افزارهای جاسوسی فعالیت های شما را ثبت می کنند و این اطلاعات را به شخص دیگری ارسال می کنند که ممکن است از آن برای سرقت هویت استفاده کند.

کامپیوتر شما می تواند به راحتی با نرم افزارهای جاسوسی آلوده شود. تبلیغات پاپ آپ می تواند نرم افزارهای جاسوسی را پنهان کند – کلیک کردن بر روی یک می تواند مرورگر شما را برای دانلود یک برنامه ناخواسته درخواست کند. به همین دلیل یک ایده خوب است که فقط روی دکمه X در یک آگهی پاپ آپ کلیک کنید تا دکمه لغو. نرم افزارهای جاسوسی نیز می توانند بر روی یک نرم افزار قانونی قرار گیرند. شما ممکن است نمونه هایی از این را در قالب نوارهای مختلف ببینید. اگر بخواهید از نرم افزارهای جاسوسی جلوگیری کنید، مهم است که به دریافت ها و نصب ها توجه داشته باشید.

اما اگر نرم افزار جاسوسی بر روی رایانه خود دارید، چه؟ بهترین شیوه عمل چیست؟ این همه با یک اسکنر جاسوسی آغاز می شود.

 

اسکن و حذف نرم افزارهای جاسوسی

بگذارید بگوییم می دانید که چیزی در مرورگر وب شما اشتباه است. شاید شما به یک موتور جستجوی عجیب و غریب هدایت شوید زمانی که واقعا فقط می خواهید به Google بروید. یا شاید شما در تبلیغات پاپ آپ هر جا که سایت شما بازدید می کنید، نگه دارید. چه کار میکنی؟

اولین قدم این است که نرم افزار ضد جاسوسی را دانلود و نصب کنید. برنامه های متعددی وجود دارد که کامپیوتر شما را برای نرم افزارهای جاسوسی اسکن می کند. برخی از آنها آزاد هستند. در اینجا یک لیست کوتاه از برنامه های ضد جاسوسی محبوب است:

 


    Ad-Aware (http://www.lavasoft.com)
    
مایکروسافت ویندوز مدافع (http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/defender/default.mspx)
    PC Tools Spyware Doctor (http://www.pctools.com/spyware-doctor/)
    
جاسوسی جاسوسی (http://www.webroot.com/En_US/consumer-products-spysweeper.html)
    STOPzilla (http://www.stopzilla.com/products/stopzilla/home.do)
    Sunbelt Software CounterSpy (http://www.sunbeltsoftware.com/Home-Home-Office/Anti-Spyware/)

 

مقاومت در برابر وسوسه برای دانلود و نصب بیش از یک برنامه – نرم افزار ضد جاسوس افزار می تواند قدرت پردازش رایانه خود را در حالی که آن را اسکن سیستم شما. اجرای چند برنامه ضد جاسوس افزار ممکن است رایانه شما را به خزیدن کند کند. و گاهی اوقات برنامه های ضد جاسوس افزار با یکدیگر مواجه می شوند و باعث می شود کامپیوتر شما سقوط کند. بررسی کنید که آیا نرم افزار ضد ویروس شما دارای یک قابلیت ضد جاسوس افزار است. در صورت انجام این کار، باید برنامه ضد ویروس را اجرا کنید.

نرم افزار ضد جاسوس افزار کامپیوتر شما را اسکن و شواهدی از برنامه های جاسوسی را جستجو می کند. اکثر برنامه های ضد جاسوسی هر چیزی را که به صورت خودکار به عنوان نرم افزار جاسوسی شناسایی می شوند قرنطینه کنند. بعد، اکثر برنامه های کاربردی به شما امکان می دهند تا قبل از حذف آنها، برنامه های جاسوسی موجود در دستگاه خود را بررسی کنید. معمولا یک توصیه خوب برای حذف نرم افزارهای جاسوسی پس از شناسایی آن است.

تنها چیز دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه باید اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما فعلی است. اگر یک گزینه برای دریافت به روز رسانی خودکار به نرم افزار ضد جاسوس افزار شما وجود دارد، شما باید آن را فعال کنید. در غیر اینصورت مطمئن باشید که با فروشنده به صورت منظم بررسی کنید – هر روز نرم افزارهای جاسوسی جدید به اینترنت دسترسی پیدا می کنند.

هنگامی که کامپیوتر شما پاک است، می توانید آن را از طریق مرورگر وب دقیق نگه دارید آن را از نرم افزارهای جاسوسی محافظت کنید. زمانی که برنامه های خود را نصب می کنید، مراقب باشید که شما مجبور باشید. بر روی تبلیغات پاپ آپ کلیک کنید. و بر روی هر پنجره ای که ادعا می کنید کامپیوتر شما نیاز به اسکن اسکن نرم افزار را بر روی کلیک کنید – انجام این کار ممکن است در واقع نرم افزار جاسوسی را به دستگاه خود دانلود کنید.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *