نحوه شناسایی کلاهبرداری آنلاین


این کلاهبرداری خاص با اسم هایی مانند کلاهبرداری نیجریه یا کلاهبرداری ۴۱۹ صورت می گیرد. صدها تنوع در کلاهبرداری وجود دارد، اما همه آنها هدف شما را فریب دادن به دادن پول به همان اندازه که ممکن است – تا و از جمله اطلاعات حساب بانکی شما. و هزاران کلاهبرداری دیگر در اینترنت وجود دارد. بعضی از شباهت ها با کلاهبرداری نیجریه و دیگران کاملا متفاوت هستند. چند نفر حتی نرم افزار مضر به نام مخرب را بر روی کامپیوتر شما نصب می کنند و به یک مشکل ماندگار تبدیل می شوند.

بهترین راه برای مقابله با کلاهبرداری آنلاین این است که آنها را کاملا اجتناب کنید. پس از همه، شما نمی خواهید مجبور باشید بعدا آسیب ببیند. ما قصد داریم به شما برخی نکات در مورد چگونگی تشخیص کلاهبرداری بدهیم تا قربانی نخواهی شد. اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که گفته های قدیمی، “اگر به نظر می رسد خیلی خوب است که درست باشد، احتمالا این است.”

 

نحوه شناسایی کلاهبرداری آنلاین
اکثر کلاهبرداریها بر روی ویژگیهای بنیادی انسان تاثیر می گذارند که هر کدام به نوعی به نوعی دارای اهمیت هستند بسیاری از این ویژگی ها بسیار دلپذیر نیستند. آنها شامل صفاتی مانند ترس، غرور و حرص و آز می شوند. هنرمندان Con با استفاده از این ویژگی ها صدها سال را تحت تاثیر قرار داده اند – بر اساس حرص شخصیتی بازی می کنند و شما می توانید آنها را متقاعد کنید که پایین است و سرما داغ است.

این بدان معنی است که بسیاری از کلاهبرداریهای اینترنتی دارای چند شاخص واضح هستند. اگر یک پیام دریافت کرده یا از یک سایت بازدید کنید که می گوید شما در معرض خطر هستید مگر اینکه برنامه خاصی را دانلود کنید، این یک پرچم قرمز برای کلاهبرداری است. پیام بر ترس شما پخش می شود. البته، شما نمی خواهید رایانه خود را با ویروس ها سرایت کنید. اما اغلب این برنامه ها یک ویروس یا نوع دیگر بدافزار را پوشش می دهند. همیشه این پیام ها را با تردید و احتیاط مشاهده کنید. هر برنامه قبل از دانلود و نصب آن را مورد تحقیق قرار دهید.

اکثر ما می خواهیم فکر کنیم ما موجودات بیهوده نیستیم. اما تصور کنید که شما در سایت شبکه های اجتماعی هستید و پیامی حاوی یک لینک که چیزی شبیه به آن را می گوید، دریافت خواهید کرد: “شما اعتقاد نخواهید داشت که چقدر عالی به این ویدیو نگاه می کنید!” اکثر ما وسوسه خواهیم شد که پیوند را پیگیری کنیم و ویدیو را تماشا کنیم، مخصوصا اگر ما نگران بودیم که ممکن است شرم آور باشد. با بسیاری از افراد و سازمان ها در سایت های شبکه های اجتماعی، شما هرگز نمی دانید چه کسی می تواند تماشا کند.

هنرمندان ناامید می دانند که مردم با تصویر آنلاین خود نگران هستند. به همین دلیل از پیام هایی مانند بالا استفاده می کنند تا افراد را به یک سایت ویدئوی جعلی هدایت کنند. در بسیاری از موارد، تلاش برای پخش ویدئو، یک پنجره بازشو ظاهر می شود. پنجره ادعا می کند کاربر راننده ویدیو مناسب را برای مشاهده ویدئو ندارد. این باعث می شود که کاربر یک راننده را دانلود کند و سپس ویدیو (ظاهرا) پخش می شود. با این حال، راننده به نظر می رسد بدافزار در پوشیدن.

برخی از نرم افزارهای مخرب می توانند فایل های بسیار تند و زننده شما را در کامپیوتر شما نصب کنند. برنامه کاربردی Keylogging می تواند پیگیری هر یک از اعمال کلید را انجام دهد و این اطلاعات را به یک هنرمند کلاهبرداری از راه دور ارسال کند. هنرمند کلاهبرداری می تواند از طریق کلید های کلیدی خود را شل کند و اطلاعات خصوصی مانند نام های کاربری و کلمه عبور را به سایت هایی که بازدید می کنید، از جمله بانک ها یا سایت های خرید خریداری کنید. دیگران ممکن است دسترسی ریشه ای از دستگاه شما به یک کراکر راه دور – هکر مخرب داشته باشند. کراکر می تواند کامپیوتر شما را کنترل کند و شما حتی ممکن است متوجه آن نباشید.

 

آیا کلاهبرداری است؟
از میان تمام صفات انسان پایه، هنرمندان ناامید، طغیان می کنند، بیشترین هدف را دارند. این کلاهبرداریها تمایل به پیروی از الگوی امید بخشیدن به سود بزرگ برای سرمایه گذاری نسبتا کوچک دارند. این رویکرد قدیمی “چیزی برای هیچ چیز” نیست. بسیاری از هنرمندان کلاهبردار از پست الکترونیکی برای گسترش کنسول استفاده می کنند. این اجازه می دهد تا هنرپیشه هنرمندان صدها هزار یا حتی میلیون ها پیام الکترونیکی را به قربانیان احتمالی ارسال کند. حتی اگر میزان موفقیت یک کسر از این تعداد باشد، بازپرداخت برای هنرمند کلاهبرداری می تواند عظیم باشد.

هنگامی که یک پیشنهاد را آنلاین مشاهده می کنید، واقعا زمان زیادی برای فکر کردن به آن وجود دارد. تفکر انتقادی کمی اغلب شما می تواند پول و سرخوردگی را نجات دهد. به پیوندها یا توصیفات وابسته به پیشنهاد خود تکیه نکنید. جستجو برای اطمینان مستقل که در آن پیشنهاد معتبر است، در اطراف دیگران جستجو کنید. برخی ممکن است پیشنهادات واقعی، در حالی که دیگران ممکن است سعی در جذب شما به طرح هرم یا کلاهبرداری پمپ و تخلیه کنند.


برخی از شاخص های کلیدی کلاهبرداری عبارتند از:
    
تماس برای فوری مانند “شما باید در حال حاضر عمل!”
    
وعده سود بزرگ در یک زمان کوتاه
    
استفاده بیش از حد از کلمات و اصطلاحات
    
ادعای اطلاعات شخصی یا اطلاعات محرمانه

هنرمندان کلاهبردار سعی خواهند کرد تا هر چیزی را تحریم کنند تا شما را متقاعد کند که پول را بفروشد. اخیرا برخی از هنرمندان ناامید حتی ادعا کرده اند که نماینده دولت ایالات متحده هستند. هنرمندان کلاهبرداری برای قربانیان احتمالی پیام هایی ارسال می کنند که ادعا می کنند بخشی از بسته های محرک اقتصادی را برای کمک به آنها در طول رکود عرضه کنند


برخی از قربانیان بالقوه جداول را در مورد هنرمندان کلاهبرداری تبدیل کرده اند. یک وب سایت به نام ۴۱۹ Eater خواستار افرادی است که با کلاهبرداری مواجه شده اند تا مزایای آن را از بین ببرند. این سایت مخرب است که باعث می شود هنرمندان کلاهبرداری را به مکاتبات کشیده شده در تلاش برای صرفه جویی در زمان و منابع خود. بعضی از آنها تا کنون رفته اند تا هنرمندان کلاهبرداری را متقاعد کنند که در نیمه راه در سراسر جهان سفر کنند یا حتی یک نسخه از یک کامپیوتر Commodore 64 را از چوب بیرون بکشند! به نظر می رسد هنرمندان کلاهبرداری به همان اندازه آسیب پذیر به عنوان قربانیان حسادت هستند.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *