چرا ماه هنگامی که در نزدیکی افق قرار دارد، خیلی بزرگتر می شود؟


تصویر پایین مرد را در اطراف ببندید و ببینید که چقدر بزرگ است.

نگاهی به تصویر بالا. هر دو تصویر از شخص یک اندازه هستند، اما شما را درک می کنید که بزرگتر می شود. این به این دلیل است که ذهن شما راهرو را می بیند و تصمیم می گیرد که فرد پشتی دورتر از فرد مقابل باشد، بنابراین ذهن شما اندازه فرد را تنظیم می کند تا فاصله ای را افزایش دهد. این پدیده ثابت بودن اندازه نامیده می شود.

همیشه ثابت می شود. اگر به خیابان نگاه کنید و یک ماشین ورزشی را در حدود ۵۰ فوت دور ببینیم، و در پشت آن، حدود ۱۰۰ پا دور یک SUV بزرگ است، شما میدانید SUV بزرگتر است، حتی اگر تصویر کوچکتر روی چشم شما تولید شود.

یک نظریه در مورد توهم ماه می گوید زمانی که ماه نزدیک به افق است، ما آن را دورتر از ما دور می کنیم تا زمانی که در آسمان بالا باشد. اما از آنجایی که ماه در واقع همان اندازه است، ذهن ما آن را بزرگتر می کند زمانی که آن را در نزدیکی افق برای جبران فاصله افزایش یافته است.

یکی از راه هایی که می توانید ذهن خود را از توهم ماه بردارید این است که در کمر خم شوید و از طریق پاهایتان به قمر برسید.

یک توضیح جایگزین می گوید که توهم ماه توسط چشمان ما به اشیاء دور و نزدیک تمرکز شده است. هنگامی که ما در ماه افق تمرکز می کنیم، ما بر روی ماه در فاصله ای بزرگ تمرکز می کنیم. ماه سرنشینان فاقد نشانه های بصری است که به ما می گوید که ماه بسیار دور است، بنابراین ما بر روی ماه تمرکز می کنیم همانطور که در فاصله کوتاهی قرار دارد. برای جزئیات این نظریه اینجا را ببینید

بنابراین، در حال حاضر، پاسخ درست این است که پاسخ درستی وجود ندارد. اما چیزی که مردم با آن موافقند این است که ماه از لحاظ جسمی تغییر اندازه و فاصله خود را از زمین را به عنوان حرکت می کند در سراسر آسمان نیست. این همه در سر ماست

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *