چگونه دوربین های قرمز نور کار می کنند

راه اندازها
تعدادی از تکنولوژی های ماشه ای وجود دارد، اما همه آنها هدف مشابهی دارند: آنها هنگامی که یک ماشین در یک نقطه خاص در جاده حرکت کرده است، تشخیص می دهد. سیستم های نور قرمز به طور معمول دو محرک القاء حلقه در زیر جاده در نزدیکی خط متوقف قرار دارند (بیشتر در این بعد).

کامپیوتر مغز پشت عمل است. این دوربین به دوربین ها، ماژول ها و مدار تراپی خود هدایت می شود. کامپیوتر به طور مداوم سیگنال ترافیک و راه اندازها را نظارت می کند. اگر یک خودرو وقتی یک چراغ قرمز می گیرد یک ماشه را خاموش می کند، کامپیوتر برای گرفتن سند نقض، دو عکس می گیرد. اولین تصویر ماشین را فقط در لبه تقاطع نشان می دهد و تصویر دوم ماشین را در وسط تقاطع نشان می دهد.

در برخی از ایالت ها، یک بلیط به صاحب خودرو صادر می شود، مهم نیست که چه کسی در حال رانندگی است. در این حالت، دوربین قرمز تنها باید عکس را از پشت عکس بفروشد، زیرا مقامات فقط نیاز به یک تصویر واضح از پلاک عقب دارند. در سایر کشورها، راننده واقعی مسئول پرداخت بلیط است. در این مورد، سیستم نیاز به دوربین دوم در مقابل ماشین، برای گرفتن یک عکس از چهره راننده است. بلیط هنوز به صاحب ماشین فرستاده شده است، اما مقامات اطلاعات در صورت وجود اختلاف نظر در این خط وجود دارد.

تکنولوژی اصلی ماشه مورد استفاده در سیستم های قرمز نور، حلقه القایی است. یک ماژول حلقه القایی یک طول سیم الکتریکی است که در زیر آسفالت قرار دارد. معمولا سیم در چند حلقه مستطیلی قرار دارد که روی یکدیگر قرار دارند (نگاه کنید به نمودار زیر).

این سیم به یک منبع برق الکتریکی و یک متر متصل است. اگر بخوانید چگونه برق کار می کند، می دانید زمانی که جریان برق را از طریق سیم ارسال می کنید، یک میدان مغناطیسی تولید می کند. قرار دادن سیم در حلقه های مرکزی، همانطور که در هر الکترومغناطیسی، این میدان را تقویت می کند.
هنگامی که یک ماشین در یک حلقه القایی رانندگی می کند، میدان الکترومغناطیسی حلقه را مختل می کند. این تغییر شکل کلی مدار مدار را تغییر می دهد.

این نوع فیلد نه تنها اشیاء اطراف حلقه را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خود حلقه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. میدان مغناطیسی ولتاژ الکتریکی را در سیم ایجاد می کند که در مقایسه با ولتاژ مدار به عنوان یک کل است. این به طور قابل توجهی جریان جریان را از طریق مدار تغییر می دهد.

شدت این القای به ساختار و ترکیب حلقه بستگی دارد؛ تغییر شکل سیم ها یا استفاده از یک ماده رسانا متفاوت (فلز) القاء سیم پیچ را تغییر خواهد داد. شما همچنین می توانید با وارد کردن مواد هدایت مواد اضافی در میدان مغناطیسی حلقه، القاء را تغییر دهید. این اتفاق می افتد وقتی یک ماشین به تقاطع برسد. توده عظیمی از فلز که ماشین شما را تشکیل می دهد میدان مغناطیسی را در اطراف حلقه تغییر می دهد و باعث تغییر شکل آن می شود.
خدمه های ساختمانی برای نصب سنسورهای حلقه به آسفالت بریده می شوند. شما می توانید ببینید که حلقه در این تقاطع نصب شده است.

متر در سیستم به طور مداوم سطح کل القایی مدار را نظارت می کند. هنگامی که این الگوریتم به طور قابل توجهی تغییر می کند، کامپیوتر این تغییر را به رسمیت می شناسد و می داند که یک ماشین بیش از حلقه است.

این شایع ترین مکانیزم ماشه است، اما این تنها کاربردی نیست. بعضی مناطق با سنسورهای رادار، لیزر یا لوله هواپیما موفق بوده اند.

یک مکانیزم ماشه ظهور حلقه ویدئو است. در این سیستم، یک کامپیوتر یک خوراک ویدیو از تقاطع را تجزیه و تحلیل می کند. همانطور که رایانه هر یک از فریم های ویدیویی جدید را دریافت می کند، تغییرات قابل توجهی در نقاط خاصی از تصویر را بررسی می کند. رایانه برنامه ریزی شده است تا تغییرات خاصی را نشان دهد که نشان دهنده یک ماشین در حال حرکت از طریق تقاطع است. اگر نور قرمز است و کامپیوتر این نوع تغییر را به رسمیت می شناسد، دوربین های عکاسی را فعال می کند. مزیت اصلی این سیستم این است که شما مجبور نیستید راه را برای نصب آن بکشید، و می توانید مناطق ماشه را در هر زمان تنظیم کنید. اساسا، این ماژول یک حلقه الگویی مجازی است.

مکانیسم ماشه به اندازه کافی ارزش ندارد اگر آن را به یک مغز مرکزی متصل نکنید. در بخش بعدی، ما شاهد خواهیم بود که یک سیستم کامپیوتری قرمز نور، همه چیز را با یکدیگر ترکیب می کند تا پرونده ای را علیه هر متقلب ترافیکی ایجاد کند.

 

اجرای نور قرمز
همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردیم، یک سیستم دوربین قرمز نور با یک کامپیوتر کنترل می شود. برای دیدن اینکه چگونه این کامپیوترها همه چیز را با یکدیگر هماهنگ می کنند، اجازه دهید به یک تقاطع معمول و یک نقض ترافیکی معمول نگاه کنیم.

به خاطر سادگی، ما فقط در یک مسیر از طریق این تقاطع حرکت می کنیم. هنگامی که نور برای ترافیک ورودی سبز یا زرد است، رایانه نادیده گرفته می شود و دوربین را فعال نمی کند. سیستم روشن نمی شود تا سیگنال دریافت شود که نور قرمز است. اگر شما در حال حاضر در وسط تقاطع زمانی که نور قرمز می شود، سیستم دوربین را فعال نخواهد کرد (این در بسیاری از نقاط نقض ترافیک نیست). بعضی از سیستم ها یک قطعه از یک ثانیه را پس از روشن شدن قرمز روشن می کنند تا راننده ها “دوره ای مهیج” را ارائه دهند.

در اکثر سیستم های کامپیوتری، دوربین در صورتی که خودرو فقط روی حلقه های القایی نشسته باشد، دوربین را فعال نخواهد کرد. برای راه اندازی دوربین ها، شما باید با سرعت خاصی روی حلقه ها حرکت کنید. در بیشتر سیستم ها، برای هر خط ترافیک، دو محرک حلقه وجود دارد. هنگامی که ماژول ها در یک سری از سریع فعال می شوند، کامپیوتر می داند یک ماشین با سرعت بالا به تقاطع منتقل شده است. اگر بیشتر از یک تاخیر وجود داشته باشد، کامپیوتر می داند که ماشین آهسته تر حرکت می کند. اگر ماشین تنها اولین ماشه را فعال کند، کامپیوتر می داند که در لبه تقاطع متوقف شده است.

هنگامی که یک ماشین هر دو باعث می شود پس از نور قرمز است، کامپیوتر به طور خودکار تصویر می گیرد. این اولین شات ماشین را همانطور که وارد تقاطع می شود نشان می دهد. پس از آن کامپیوتر به طور خلاصه متوقف می شود و یک ضربه دیگر می گیرد. این ماشین را در وسط تقاطع می کشد. رایانه طول مدت تأخیر بر اساس سرعت اندازه گیری ماشین را محاسبه می کند. مهم این است که دو عکس از ماشین را نشان دهید تا نشان دهد که در هنگام عبور از نور، قرمز شد و سپس از طریق تقاطع ادامه داد.


روی «اجرای نور» کلیک کنید تا ببینید که عناصر اساسی یک سیستم دوربین عکاسی قرمز با هم کار می کنند.

برای به طور کامل ادعای نقض، کامپیوتر اطلاعات اضافی در مورد این دو عکس ارائه می دهد. آن شامل:

    
تاریخ
    
زمان
    
محل تقاطع
    
سرعت ماشین
    
زمان گذشت بین زمانی که نور قرمز شد و ماشین وارد تقاطع شد

دوربین از طریق کابل های طولانی و با دوام به کامپیوتر متصل می شود. این دوربین تصاویر دیجیتال را به کامپیوتر ذخیره می کند که آنها را در حافظه خود ذخیره می کند.

با تمام اطلاعاتی که بر روی تصویر قرار دارد، همراه با عکس های تخلف، پلیس همه چیزهایی را که لازم است به اتهام راننده بپردازد. در بیشتر مناطق، پلیس، یا یک شرکت خصوصی استخدام شده برای حفظ سیستم، به سادگی پلاک را جستجو کنید و بلیت را به صورت پستی بفرستید. راننده (یا صاحب ماشین) می تواند از طریق پست پول پرداخت و با آن انجام شود یا او می تواند سعی کند مسابقه را در دادگاه محاکمه کند. البته پلیس عکس ها را همراه با بلیط ارسال می کند، بنابراین بیشتر رانندگان فقط پرداخت جریمه می کنند.

دوربین های قرمز نور در حدود ۴۰ سال پیش بوده اند اما در دهه گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده اند. نیروهای پلیس در سرتاسر جهان ادعا می کنند که این سیستم ها به جوامعشان افزوده است. آنها به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر نقض ترافیک استفاده می شود و به پلیس کمک می کند تا بدترین مجرمان را دنبال کند. علاوه بر این، آنها منبع خوبی از درآمد دولت هستند. این هزینه برای حفظ سیستم پس از نصب آن بسیار هزینه نیست، و آن کار می کند ۲۴ ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، به طور منظم ابتلا به نقض کنندگان و ارسال بلیط درآمد حاصل از ترافیک است که واقعا برای رقابت سخت است.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *