وب جهان گستر


در پاییز ۱۹۹۰، Berners-Lee چندین فناوری مهم را ایجاد کرد که شما ممکن است به نام آن را تشخیص دهید: HTML (زبان نشانه گذاری HyperText)، زبان قالببندی برای وب؛ URI (Uniform Resource Identifier یا URL)، منحصر به فرد “آدرس” مورد استفاده برای شناسایی هر منبع در وب؛ و HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن)، که اجازه می دهد برای بازیابی منابع مرتبط از وب. او همچنین اولین ویرایشگر وب / مرورگر وب را با نام نه چندان جذاب، WorldWideWeb.app نوشت و اولین سرور وب «httpd» را ایجاد کرد.

در پایان همین سال، Berners-Lee اولین صفحه اینترنتی اینترنتی را ایجاد کرد و تا سال ۱۹۹۱ به مردم خارج از CERN اجازه داد تا به اینترنت آنلاین جدید دسترسی پیدا کنند. او نوشت: “تصمیم به ایجاد یک سیستم باز برای وب برای جهانی شدن ضروری بود.” “شما نمیتوانید چیزی را فضایی جهانی ایجاد کنید و در عین حال کنترل آن را ادامه دهید.”

بنابراین Berners-Lee و دیگران برای CERN به طور دائم کدهای پایه را بدون هیچ گونه حق امتیاز به کار می گیرند و در آوریل ۱۹۹۳ این دیدگاه به واقعیت تبدیل شد. بقیه (پیروان، ترول ها، الگوهای رفتاری، گیف، داستان ها، فریاد، و غیره، و غیره) تاریخ است.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *