/tmp/arfps.jpg نحوه کارکرد ضبط نوار - وبلاگ دیتا سنتر crmit

نحوه کارکرد ضبط نوار

نوار

دو بخش برای هر سیستم ضبط مغناطیسی صوتی وجود دارد: خود ضبط کننده (که همچنین به عنوان دستگاه پخش عمل می کند) و نوار آن به عنوان رسانه ذخیره سازی استفاده می شود.

نوار خود را در واقع بسیار ساده است. این شامل یک ماده پایه پلاستیکی نازک است و به این پایه پیوسته پوشش پودر اکسید آهن است. اکسید معمولا با یک اتصال دهنده برای اتصال به پلاستیکی مخلوط شده و همچنین شامل نوعی روان کننده خشک برای جلوگیری از پوشیدن ضبط است.

 

اکسید آهن (FeO) زنگ قرمز است که معمولا مشاهده می کنیم. اکسید آهن (Fe2O3) یکی دیگر از اکسید آهن است. Maghemite یا گاما فریک اکسید نام مشترک این ماده است.

این اکسید یک ماده فرومغناطیسی است، به این معنی که اگر شما آن را به یک میدان مغناطیسی افشا کنید آن را به طور دائمی توسط میدان مغناطیسی است. این توانایی باعث می شود که نوار مغناطیسی دو مورد از ویژگی های جذاب تر خود را داشته باشد:

    
شما می توانید هر چیزی که شما می خواهید فورا ضبط و نوار به یاد داشته باشید آنچه که شما برای پخش در هر زمان ضبط شده است.
    
شما می توانید نوار را پاک کنید و هربار که بخواهید چیز دیگری را روی آن بنویسید.

این دو ویژگی چیزی است که نوارها و دیسک ها را بسیار محبوب می کند – آنها فوری هستند و به راحتی تغییر می کنند.

نوارهای صوتی از طریق تغییرات مختلف فرمت در طول سال ها رفته اند.

    
فرمت اصلی در همه نبود، اما در واقع یک سیم فولادی نازک بود. ضبط کننده سیم در سال ۱۹۰۰ توسط والدمار پولسن اختراع شد.
    
مهندسان آلمانی اولین نوار ضبط کننده با استفاده از نوار اکسید در دهه ۱۹۳۰ را تکمیل کردند. نوارها ابتدا در فرمت رول به رول ظاهر شدند. برای دیدن تصویری از ضبط کننده زاویه یاب به رول، این صفحه را ببینید.
    
نوارهای قاعده به رول تا زمانی که کاست فشرده یا “نوار کاست” بازار را در دست گرفتند، رایج بودند. این کاست در سال ۱۹۶۴ اختراع شد و در نهایت نوارهای ۸ ترانه و رول به رول را برای تبدیل شدن به فرمت نوار غالب در صنعت صوتی ضرب کرد.

اگر در داخل یک کاست فشرده نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این یک دستگاه نسبتا ساده است. دو پره و قطعه ای از نوار، دو غلطک و دو قسمت از یک پوسته بیرونی پلاستیکی با سوراخ های مختلف و برش ها برای کشیدن کاست به درایو وجود دارد. همچنین یک پد لمسی کوچک وجود دارد که به عنوان ضبط کننده برای سر و صدا / پخش در دستگاه پخش نوار عمل می کند. در یک کاست ۹۰ دقیقه، نوار طول ۴۴۳ پا (۱۳۵ متر) است.

 

نحوه کارکرد ضبط نوار
توسط مارشال مغز

ضبط نوار

ساده ترین ضبط کننده های سی دی در واقع بسیار ساده هستند و همه چیز از واکمن به یک عرشه صوتی با کیفیت بالا در این سادگی ساده است.

ایده اولیه شامل یک الکترومغناطیسی است که به شار مغناطیسی به اکسید بر روی نوار اعمال می شود. اکسید به طور مداوم “به یاد” شار که می بیند. رکورد ضبط کننده یک الکترومغناطیسی کوچک و دایره ای با شکاف کوچکی در آن است، مانند این:

این الکترومغناطیسی کوچک است – شاید اندازه یک نخود پهن شده باشد. الکترومغناطیسی شامل یک هسته آهن پیچیده شده با سیم است، همانطور که در شکل نشان داده شده است. در طول ضبط، سیگنال صوتی از طریق سیم پیچ سیم برای ایجاد میدان مغناطیسی در هسته فرستاده می شود. در شکاف، شار مغناطیسی الگوی حاشیه ای به شکاف (نشان داده شده در قرمز) شکل می گیرد و این جریان چیزی است که اکسید بر روی نوار مغناطیسی می شود. در طول پخش، حرکت نوار به میدان مغناطیسی مختلف در فاصله فاصله می کشد. این یک میدان مغناطیسی متغیر در هسته ایجاد می کند و بنابراین یک سیگنال در کویل است. این سیگنال برای تقویت بلندگوها تقویت می شود.

در یک پخش کننده معمولی کاست، در واقع دو نفر از این الکترومغناطیس های کوچک وجود دارد که با هم در حدود نصف عرض نوار هستند. دو سر از دو کانال یک برنامه استریو، مانند این است:

هنگامی که نوار را روشن می کنید، نیمه دیگر نوار را با دو الکترومغناطیسی ترجیح می دهید.

هنگامی که شما در داخل یک ضبط کننده نوار نگاه می کنید، معمولا چیزی شبیه به این را می بینید:

در بالای این تصویر، دو چرخدنده ای هستند که در داخل کاست با هم قرار می گیرند. این چرخدنده ها یکی از گرداب ها را در طول ضبط، پخش، سریع به جلو و عقب به یک نوار تبدیل می کنند. در زیر دو چرخ دنده دو سر است. سر در سمت چپ یک سر پاک کردن بخش عمده ای است که قبل از ضبط نوار تمیز کردن سیگنال ها را پاک می کند. سر در مرکز رکورد و سر و صدا پخش شامل دو الکترومغناطیسی کوچک است. در سمت راست، سرپوش و غلتک خرج کردن، همانطور که در زیر مشاهده می کنید:

سرپناه با یک نرخ بسیار دقیق می چرخد ​​که دقیقا سرعت راست را بر روی سر بکشاند. سرعت استاندارد ۱۸۷۵ اینچ بر ثانیه (۴٫۷۶ سانتی متر در هر ثانیه) است. غلتک به سادگی فشار را فشار می دهد به طوری که نوار در برابر تنگ است.

 

انواع نوار و تقصیر

بیشتر عرشه های نوار بالا پایان دارای کنترل هایی مانند زیر برای شکل گیری نوار های مختلف و تعصب هستند.

بیشتر نوارهای با کیفیت بالا به شما فرمول بندی خود را با بیان نوعی به شما می گویند. امروزه چهار نوع نوار معمولی استفاده می شود:

    
نوع ۰ – این نوار اصلی اکسید آهن است. این روزها به ندرت دیده می شود.
    
نوع ۱ – این نوار استاندارد فرایند اکسید است، همچنین به عنوان “تعصب نرمال” نامیده می شود.
    
نوع ۲ – این کروم یا نوار CrO2 است. ذرات آهن اکسید با دی اکسید کروم مخلوط می شوند.
    
نوع ۴ – این نوار “فلز” است. ذرات فلزی به جای ذرات فلزی اکسید در نوار استفاده می شود.

کیفیت صدای شما از یک نوع به بعد افزایش می یابد و نوار های فلزی دارای بهترین کیفیت صدا هستند. عرشه نوار معمولی نمیتواند بر روی یک نوار فلزی ضبط کند – عرشه باید برای نوارهای فلزی برای ضبط بر روی آنها باشد. با این وجود هر بازیکن نوار می تواند نوار فلزی را بازی کند.

کنترل بر روی نوار عرشه به شما اجازه می دهد تا تغییرات ضبط و قدرت سیگنال را به نوع نوار که استفاده می کنید مطابقت دهید تا بهترین صدا را دریافت کنید.

تقلبی یک سیگنال ویژه است که در هنگام ضبط استفاده می شود. اولین ضبط کننده های نوار، به سادگی سیگنال صوتی خام را به الکترومغناطیس در سر خود اعمال کرد. این کار می کند، اما باعث تحریف بسیاری از صداهای کم فرکانس می شود. یک سیگنال تعویض یک سیگنال ۱۰۰ کیلوهرتز است که به سیگنال صوتی اضافه می شود. شیب حرکت سیگنال را به “بخش خطی” منحنی مغناطیسی نوار ثبت می کند. این حرکت به این معنی است که نوار صدای ضبط شده بر روی آن را صادقانه تر بارگذاری می کند. چندین لینک زیر به طور کامل به این موضوع می پردازند و همچنین سیستم های کاهش نویز دالبی را پوشش می دهند.


 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *